AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Jobber på et universitetsssykehus (grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg har opplevd at private virksomheter er litt mer fleksible med å utbetale sluttoppgjøret) Jeg har min siste arbeidsdag i jobben den 31.03. Lurer dermed på om noen har erfaringer med å få utbetalt sluttoppgjøret før neste lønnskjøring; altså før 12.04? Anonymkode: 28fa4...c24
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Ingen som har erfaring? Anonymkode: 28fa4...c24
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Hos oss (kommune) hadde du fått utbetalt sluttoppgjøret 12.3. Anonymkode: 0bea0...0f7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Okei.. fikk kun ordinær lønn den 1203 Anonymkode: 28fa4...c24
petterm Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Feriepengene du lurer på? I kommune er det vanlig at man får evt feriepengene utbetalt i juni, selv om man feks slutter i mars. Hvis du ønsker feriepenger så rakst som mulig bør du sjekke hvilke rutiner sykehuset har, evt gi beskjed om at du ønsker de på april lønna. Skal du ha de før 12.4 må du sannsynligvis be om forskudd på sluttlønnn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 Overtid og tillegg i siste måned blir utbetalt neste kjøring. Dette er jo informasjon som ikke foreligger når siste ordinære lønn kjøres. I staten er det slik at hvis du går over i annen statlig stilling utbetales ikke feriepenger, men overføres til ny arbeidsgiver. Anonymkode: 7d347...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Overtid og tillegg i siste måned blir utbetalt neste kjøring. Dette er jo informasjon som ikke foreligger når siste ordinære lønn kjøres. I staten er det slik at hvis du går over i annen statlig stilling utbetales ikke feriepenger, men overføres til ny arbeidsgiver. Anonymkode: 7d347...8ff Jeg har fastlønn så har ingen overtid eller andre tillegg. Skal jobbe i en helt annen bransje, så tror ikke det gjelder meg her. Anonymkode: 28fa4...c24
VendigoBlå Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fastlønn så har ingen overtid eller andre tillegg. Skal jobbe i en helt annen bransje, så tror ikke det gjelder meg her. Anonymkode: 28fa4...c24 Det er helt vanlig å skrive overtidstimer selv om man har fastlønn. Det eneste tilfelle hvor man kan ha "fast fastlønn" er hvis du har lederstilling/særlig uavhengig stilling altså at du i stor grad velger egen arbeidstid og hvilken arbeidsoppgaver du selv skal utføre, og hvilken du skal delegere til andre. Normalt vil ikke ansatte på sykehus havne i den gruppen så jeg forstår godt at andre forummedlemmer tenkte dette. (hvis man ser bort ifra utdannings/forskningsdelen av sykehuset så vil jeg gjette på at det kun er noen få toppledelsen som faktisk har nok frihet til at fastlønn uten overtid/tillegg er en relevant bestemmelse for dem.) Endret 18. mars 2024 av VendigoBlå
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 Kan du ikke ta kontakt med lønnskontoret og høre? Vanligvis vil jeg tro du skulle det, men min erfaring fra det offentlige er at det i noen tilfeller tar litt tid. Lønnskjøring er vanligvis noen dager før lønnsdato, og denne datoen vil ligge tett rett etter påske i år, så ser fort for meg at de ikke rekker å få det med, men kanskje om du tar kontakt og hører. Jeg jobbet ikke i staten, men fylkeskommune. Hadde siste arbeidsdag den 31.12, og jeg fikk utbetalt restoppgjør med feriepenger + 2 feriedager jeg ikke hadde fått tatt ut den 12.januar. Samtidig klarte de ikke å få med meg på lønn den 12.03 når jeg startet den 01.03. Da måtte jeg vente til 12.04 før jeg fikk utbetalt 2 månedslønner. Tror derimot det hadde med å gjøre med sjefen min, som antagelig hadde vært litt treig å være inn med lønn. Men på samme måte så må vel sjefer sende ut sluttmelding til lønn når du slutter også. Anonymkode: 57266...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå