Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (1 time siden):

Det er ikke noe jeg "velger" å fortelle meg, det er forskning som viser dette. 

Det er også feil slutning at anonymitet hindrer folk i å lyve.  Hjernen belønnes i stor grad selv om påstanden er oppdiktet samt at du er anonym.  Jeg sier selvsagt ikke at alle lyver, men mengden er så stor at slike tråder har bare som konstruktiv funksjon å gi bruker som poster formue høyere falsk/ekte selvfølelse. Noe som i seg selv er greit, men folk må være oppmerksom på at det er null verdi som informasjon. 

Hjernen belønnes når du får positiv oppmerksomhet.

Det eneste du får om du skriver noe "skrytete" her inne er kritikk, og svar av typen du gir, at man uansett lyver. Kun en nedside. 

Anonymkode: 3fa88...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hjernen belønnes når du får positiv oppmerksomhet.

Det eneste du får om du skriver noe "skrytete" her inne er kritikk, og svar av typen du gir, at man uansett lyver. Kun en nedside. 

Anonymkode: 3fa88...232

Nei absolutt ikke, Belønningen kommer blant annet i det du skriver posten. Om det du skriver stemte hadde du ikke svart i førsteomgang. 
For dem som endre på sannheten er det gjerne for styrke sitt eget selvbilde.
Positiv oppmerksomhet fra andre er veldig bra det, men det er som sagt ikke den eneste måten en oppnår belønning på.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om folk oppgir brutto, netto eller ligningsformue.

Mistenker at noen tar verdien av boligen og trekker fra gjeld. Det er ikke feil, men andre oppgir kanskje ligningsformue som blir noe helt annet.

Jeg har ligningsformue på rundt 3 mill.

Hvis jeg har lyst til å skryte uten å lyve blankt si at jeg har formue på 20 mill. Da regner jeg med realistisk, men mildt optimistisk verdi av unoterte aksjer pluss markedsverdi av hus og hytte.

Anonymkode: c8e05...6ba

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, Traktor said:

Jeg begynner å skjønne hvorfor vedkommende valgte å være anonym. 

Jepp, tiggerne er der med en eneste gang.

Anonymkode: 9ce31...697

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg har lyst til å skryte uten å lyve blankt si at jeg har formue på 20 mill. Da regner jeg med realistisk, men mildt optimistisk verdi av unoterte aksjer pluss markedsverdi av hus og hytte.

Anonymkode: c8e05...6ba

Det har du jo åpenbart lyst til 😃 men bra for deg !

Anonymkode: 8a31f...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...