AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #41 Skrevet 19. mars 2024 Nettoformue 1,6 millioner. Brutto 3,2 millioner Bankinnskudd, fondsparing, enebolig med veldig gunstig ligningsverdi, sekundærbolig, banklån, ett bittelite studielån. Bilene står på mannen, og bolig og lån er 50%. Er ca 40, gift, har prioritert å spare i bolig, og nå spare i fond til pensjon. Anonymkode: 3fa88...232
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #42 Skrevet 19. mars 2024 Samboer, ett barn, 37 år. Rundt 650 000,- i formue, ligningsverdi for nedbetalt bolig og noe bankinnskudd/fond. Anonymkode: 8f379...52d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #43 Skrevet 19. mars 2024 Ca 2 mill. Enslig forsørger til 2 barn , 42 år og eier bolig. Anonymkode: 5ead4...c68
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #44 Skrevet 19. mars 2024 Er vel ca 1 mill i minus om en tenker lån vs innskudd og ligningsverdi på hus. Godt over på pluss om en tenker markedsverdi. Anonymkode: f3def...b84
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #45 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nysgjerrig nå som skattemeldingen nettopp har kommet. Dere i slutten av 30-årene, starten av 40 årene, hvor stor formue har dere? Altså hva står det i sum formue på skattemeldingen? Skriv gjerne hvor gamle dere er og hva slags livssituasjon dere har. Er dere gift så skriv gjerne samlet formue Anonymkode: 01265...13a 4,3 millioner......men det som står som formue der er jo ikke cash som folk har,det er eiendeler. En del tror jo at formue er det samme som penger, har du utleieboliger eller aksjonær i selskaper så står dette også som formue. Selv om jeg har formue på over 4 mill så er det ikke dermed sagt at jeg har noe mer cash enn naboen. Anonymkode: 260e5...904 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #46 Skrevet 19. mars 2024 Et par godt brukte joggesko, pent brukte hunder og 27 øre på høyrentekonto 🤓 Nei, har vel litt i boligverdi, og kanskje 200.000 spart opp utenom, men det er ikke akkurat formue jeg regner med, all den tid jeg ville måttet låne mer for en annen bolig enn jeg får ved salg av den jeg har. Anonymkode: 20952...2a6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #47 Skrevet 19. mars 2024 900 hundre tusen, men 2,2 mil i lån som blir borte fra juni. Blir 47, er ufør og 1 barn separert Anonymkode: db146...e3b
Gregarious Skrevet 19. mars 2024 #48 Skrevet 19. mars 2024 Viktig å huske på at forskning viser at majoriteten av svar angående egen finansielle situasjon er løgn. Vi har noen sannheter samt mange delvis eller helt oppdiktede forumer. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #49 Skrevet 19. mars 2024 Gregarious skrev (2 minutter siden): Viktig å huske på at forskning viser at majoriteten av svar angående egen finansielle situasjon er løgn. Vi har noen sannheter samt mange delvis eller helt oppdiktede forumer. sikkert mange som juger,men det er minst like mange som ikke forstår hva formue er. Mange har stor formue men helt vanlige inntekter og vanlig økonomi. Formue er både biler, hus og hytte vi eier.......det er igrunnen ikke så mye å leve av. Veeldig mange av oss over 50 har et par mill i formue, men har fortsatt ikke noe bedre økonomisk spillerom enn de som har null i formue. Anonymkode: 260e5...904
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #50 Skrevet 19. mars 2024 Jeg har 570.000 i formue (Bil, hytte og bankinnskudd). Eier også en del av en 2-mannsbolig verdi ca 3.500 000 - 4.000 000. Denne står ikke oppført i skattemeldingen, sikkert fordi jeg har kjøpt min halvdel innad i familie. Har ikke gjeld på boligen. Anonymkode: f5ffa...169
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #51 Skrevet 19. mars 2024 Rundt 5 mill. Er 32. Ikke arvet eller fått fra andre. Spart og vært økonomisk. Anonymkode: 038b2...79e
Grandidosa83 Skrevet 19. mars 2024 #52 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har 570.000 i formue (Bil, hytte og bankinnskudd). Eier også en del av en 2-mannsbolig verdi ca 3.500 000 - 4.000 000. Denne står ikke oppført i skattemeldingen, sikkert fordi jeg har kjøpt min halvdel innad i familie. Har ikke gjeld på boligen. Anonymkode: f5ffa...169 Hvis denne halvdelen ikke fremgår i skattemeldingen er den ikke tinglyst på deg heller ( med 99,99999999% sannsynlighet - hvis skjøte ikke nylig er sendt tinglysning). Da har du et begrenset rettsvern på eierskapet ditt, så personlig ville jeg ordnet opp i dette asap.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #53 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Må betale formueskatt av 3.5 mill. En primærbolig med lite lån. En sekundærbolig uten lån. To tenåringer. Enslig over 50. Anonymkode: c4e34...034 Siterer meg selv. Litt usikker på hva folk svarer som formue? Jeg svarte på hva jeg må betale formueskatt av, da er mye fradrag tatt bort. Hvis man mener boligverdi på markedet - lån blir det 6.6 + 3.4 = 10 mill - 1.2 gjeld = 8.9 i formue minus gjeld (= EK 8.9) + bilverdi. Men det jeg må skatte av ekstra som formue, er 3.5 mill. Anonymkode: c4e34...034
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #54 Skrevet 19. mars 2024 Grandidosa83 skrev (11 minutter siden): Hvis denne halvdelen ikke fremgår i skattemeldingen er den ikke tinglyst på deg heller ( med 99,99999999% sannsynlighet - hvis skjøte ikke nylig er sendt tinglysning). Da har du et begrenset rettsvern på eierskapet ditt, så personlig ville jeg ordnet opp i dette asap. Ja, jeg må få fikset dette snarest:) Anonymkode: f5ffa...169
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #55 Skrevet 19. mars 2024 Gregarious skrev (56 minutter siden): Viktig å huske på at forskning viser at majoriteten av svar angående egen finansielle situasjon er løgn. Vi har noen sannheter samt mange delvis eller helt oppdiktede forumer. Det er alltid de som føler for å påpeke dette i denne typen tråder. Men sannheten er jo at det er de som har interesse for å svare som klikker seg inn. Jeg kan love deg at dersom jeg hadde sett trådtittelen som student ville jeg bare scrollet raskt videre. Men som godt voksen og etablert er jeg stolt av hva jeg har fått til, og temaet interesserer meg. Så da klikker jeg inn, leser, og svarer selv. Det er nok derfor det fremstår som at det er mye løgn i denne typen tråder. For vi som interesserer oss for det, og har noe å meddele, er de som deltar. Om jeg skal gjette i omgangskretsen er ikke min nettoformue på 1,6mill (brutto 3,2) så veldig uvanlig. Vi kom oss inn på boligmarkedet tidlig 2000 tall. Har høyere utdannelse, gift med en mann som har tilsvarende. Har spart i fond de siste årene, og hatt en vanvittig avkastning der, da vi ikke brukte så mye på bolig som man må nå. Anonymkode: 3fa88...232 1 1
Gregarious Skrevet 19. mars 2024 #56 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er alltid de som føler for å påpeke dette i denne typen tråder. Men sannheten er jo at det er de som har interesse for å svare som klikker seg inn. Jeg kan love deg at dersom jeg hadde sett trådtittelen som student ville jeg bare scrollet raskt videre. Men som godt voksen og etablert er jeg stolt av hva jeg har fått til, og temaet interesserer meg. Så da klikker jeg inn, leser, og svarer selv. Det er nok derfor det fremstår som at det er mye løgn i denne typen tråder. For vi som interesserer oss for det, og har noe å meddele, er de som deltar. Om jeg skal gjette i omgangskretsen er ikke min nettoformue på 1,6mill (brutto 3,2) så veldig uvanlig. Vi kom oss inn på boligmarkedet tidlig 2000 tall. Har høyere utdannelse, gift med en mann som har tilsvarende. Har spart i fond de siste årene, og hatt en vanvittig avkastning der, da vi ikke brukte så mye på bolig som man må nå. Anonymkode: 3fa88...232 Selvsagt er ikke hvem som svarer representative for den gjennomsnittlige nordmann, men det forandrer ikke det faktum at slike tråder inneholder så mye fantasi at det er viktig å påpeke at det er nettopp først og fremst er det -fantasi-.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #57 Skrevet 19. mars 2024 Gregarious skrev (8 minutter siden): Selvsagt er ikke hvem som svarer representative for den gjennomsnittlige nordmann, men det forandrer ikke det faktum at slike tråder inneholder så mye fantasi at det er viktig å påpeke at det er nettopp først og fremst er det -fantasi-. Hvis det er hva du velger å fortelle deg selv. Jeg ser jo 1-2 innlegg her som tydelig er tull. Men flertallet oppfatter jeg som veldig realistisk for oss som er "midt i livet", og også føler at vi er stolt av hvor vi er. Noe man selvfølgelig aldri gjør under fullt navn. Men som anonym på et forum har jeg ingen interesse av å lyve. Anonymkode: 3fa88...232 1
Dried Mangoliano Skrevet 19. mars 2024 #58 Skrevet 19. mars 2024 Anbefaler å ikke sammenligne formue eller inntekt (eller annet) med andre. Spesielt når det gjelder folk man kjenner. Tjener naboen mer, føles det kjipt. Men hvis det derimot er du som tjener best, gir det ikke en tilsvarende glede. Smerten av et "tap" er dobbelt så sterk som gleden av en tilsvarende "seier". 1
Gregarious Skrevet 19. mars 2024 #59 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er hva du velger å fortelle deg selv. Jeg ser jo 1-2 innlegg her som tydelig er tull. Men flertallet oppfatter jeg som veldig realistisk for oss som er "midt i livet", og også føler at vi er stolt av hvor vi er. Noe man selvfølgelig aldri gjør under fullt navn. Men som anonym på et forum har jeg ingen interesse av å lyve. Anonymkode: 3fa88...232 Det er ikke noe jeg "velger" å fortelle meg, det er forskning som viser dette. Det er også feil slutning at anonymitet hindrer folk i å lyve. Hjernen belønnes i stor grad selv om påstanden er oppdiktet samt at du er anonym. Jeg sier selvsagt ikke at alle lyver, men mengden er så stor at slike tråder har bare som konstruktiv funksjon å gi bruker som poster formue høyere falsk/ekte selvfølelse. Noe som i seg selv er greit, men folk må være oppmerksom på at det er null verdi som informasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #60 Skrevet 19. mars 2024 I følge skatteseddelen er formuen på 5 mill. Det er en fult nedbetalt leilighet og en enebolig hvor det er noe gjeld ennå. Dette er i en by hvor det bygges ut og pr dags dato har ikke prisene gått ned. Når gjelden er nedbetalt på eneboligen så er det nok nærmere 7 mill. Anonymkode: fb8fa...005
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå