Gå til innhold

Når fortelle barn om graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fortalte dere barna om at dere var gravid? Jeg ønsker til å begynne med å vente lengst mulig. Jeg har større barn og dette blir en appåklatt. Hvor lenge ventet dere?

Anonymkode: 565cf...a33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ventet til etter ordinær ultralyd, men det spørs jo litt når du får mage. Eldre barn legger nok tidligere merke til det. Kanskje etter tidlig ultralyd? 

Anonymkode: 4848f...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt å si det seint (så de slapp å vente så lenge), men så var jeg så dårlig at jeg måtte si det. 

Så de fikk vite det rundt uke 7. 

At det kanskje ikke gikk greit er jo også en del av livet. Så dette snakket vi mye om. 

Jeg kastet opp rundt ti ganger til dagen og var helt kake. Og vi ble enige i at ungene hadde håndtert evt abort bedre enn frykten de hadde følt over å se sin mamma så sjuk i ukesvis uten å vite årsak.

Anonymkode: f6ad7...63e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde tenkt å si det seint (så de slapp å vente så lenge), men så var jeg så dårlig at jeg måtte si det. 

Så de fikk vite det rundt uke 7. 

At det kanskje ikke gikk greit er jo også en del av livet. Så dette snakket vi mye om. 

Jeg kastet opp rundt ti ganger til dagen og var helt kake. Og vi ble enige i at ungene hadde håndtert evt abort bedre enn frykten de hadde følt over å se sin mamma så sjuk i ukesvis uten å vite årsak.

Basert på tidligere svangerskap ville jeg kaste opp i 40 uker, og det gjorde jeg også. 

AnonymBruker
Skrevet

Da nummer to kom var eldste fire. Da venta vi til etter uke 12. Men da trengte vi ikke å forklare noe mer om hvorfor mamma kasta opp annet enn at jeg var dårlig og at det ikke var farlig. 

Da nummer tre kom var eldste sju og forsto godt at jeg var gravid da jeg begynte å kaste opp igjen. Så hun ble fortalt rundt sju uker. 

Anonymkode: a882c...81d

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det kommer an på din form og på barnas alder. Er du i god form og barna er små, kan du fint vente til du er i hvert fall halvveis.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet til uke 20. Da er ting mer trygt.

Anonymkode: cb601...112

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hvertfall sagt det til barna FØR andre, slik at ingen forsnakker seg. 

Vi sa det rundt uke 14.

Anonymkode: c745e...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...