AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Og er det bare i «fantasien» eller er det ekte? Anonymkode: bf3ed...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 18. mars 2024 #2 Del Skrevet 18. mars 2024 Har ikke de aller fleste opplevd det? Og ja, det er jo ekte, i den forstand at fysiske signaler i hjernen gir den opplevelsen. Det betyr derimot ikke at nøyaktig det samme faktisk har hendt deg tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 18. mars 2024 #3 Del Skrevet 18. mars 2024 Har ofte opplevd det, og ja det er ekte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. mars 2024 #4 Del Skrevet 18. mars 2024 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Déjà_vu Altså ekte følelse, men det er første gang og 'innbilling' om at har hendt før. Opplevd ja. Minner er mer ekte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Del Skrevet 18. mars 2024 Min tante var veldig plaget med deja vu. Opplevde stadig følelsen av "dette skjedde jo i går også". Hun så nyheter på TV og var sikker på at det var reprise fra igår. Folk hun traff for første gang var hun sikker på at hun kjente fra før "Ja, deg har jeg jo møtt før, men jeg bare husker ikke hvor" Hun gikk til lege, for det begynte å bli veldig påfallende og plagsomt. Det viste seg å være første tegn på demens. Nå husker hun ikke programmene hun så igår, så hun ser de samme filmene om og om igjen, og venner hun har kjent i årevis aner hun ikke hvem er lenger. Anonymkode: a25e2...591 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 18. mars 2024 #6 Del Skrevet 18. mars 2024 Hatt det siden jeg var lita jente, hadde mer av det som ung enn nå som godt voksen. Følelsene satt også mye sterkere i meg før, man ble liksom veldig undrende og fasinert av disse opplevelsene. Er blitt mye færre av de nå, antar det er pga at jeg husker drømmene jeg har mye mindre nå enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Del Skrevet 18. mars 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Min tante var veldig plaget med deja vu. Opplevde stadig følelsen av "dette skjedde jo i går også". Hun så nyheter på TV og var sikker på at det var reprise fra igår. Folk hun traff for første gang var hun sikker på at hun kjente fra før "Ja, deg har jeg jo møtt før, men jeg bare husker ikke hvor" Hun gikk til lege, for det begynte å bli veldig påfallende og plagsomt. Det viste seg å være første tegn på demens. Nå husker hun ikke programmene hun så igår, så hun ser de samme filmene om og om igjen, og venner hun har kjent i årevis aner hun ikke hvem er lenger. Anonymkode: a25e2...591 Jeg har hatt déjà vu relativt ofte, siden jeg var 15 år. Da burde jeg vel fått demens som 25-35 åring eller noe? Er 50 og har ingen demens. Anonymkode: bf3ed...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 18. mars 2024 #8 Del Skrevet 18. mars 2024 Har opplevd det mange ganger i løpet av livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min tante var veldig plaget med deja vu. Opplevde stadig følelsen av "dette skjedde jo i går også". Hun så nyheter på TV og var sikker på at det var reprise fra igår. Folk hun traff for første gang var hun sikker på at hun kjente fra før "Ja, deg har jeg jo møtt før, men jeg bare husker ikke hvor" Hun gikk til lege, for det begynte å bli veldig påfallende og plagsomt. Det viste seg å være første tegn på demens. Nå husker hun ikke programmene hun så igår, så hun ser de samme filmene om og om igjen, og venner hun har kjent i årevis aner hun ikke hvem er lenger. Anonymkode: a25e2...591 Dette høres vel ikke ut som det vi vanligvis kaller dejà vu. Vanligvis er det en veldig kortvarig opplevelse, noen sekunder der man føler sterkt at det som skjer eller sies er skjedd eller sagt før. Anonymkode: 653a3...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Del Skrevet 18. mars 2024 Fighter83 skrev (5 timer siden): Hatt det siden jeg var lita jente, hadde mer av det som ung enn nå som godt voksen. Følelsene satt også mye sterkere i meg før, man ble liksom veldig undrende og fasinert av disse opplevelsene. Er blitt mye færre av de nå, antar det er pga at jeg husker drømmene jeg har mye mindre nå enn før. Samme her, er egentlig sjeldnere nå enn da jeg var barn/ungdom. Husker det som veldig fascinerende! Men hvorfor blander du inn drømmer? Det har ikke noe med drømmer å gjøre: Anonymkode: 653a3...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 18. mars 2024 #11 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Samme her, er egentlig sjeldnere nå enn da jeg var barn/ungdom. Husker det som veldig fascinerende! Men hvorfor blander du inn drømmer? Det har ikke noe med drømmer å gjøre: Anonymkode: 653a3...b4d Min erfaring er å få en deja vu irl i fra drømmer som jeg hadde hatt tidligere. En situasjon, handling jeg gjør eller observerer, lukt, følelse, et glimt o.l. Kan drømme om det samme flere ganger. Det er enormt store likheter med det jeg har drømt og det jeg opplever irl. Men også noen forskjeller, ikke alltid alt stemmer men det er fascinerende hvor store likheter det faktisk er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Del Skrevet 18. mars 2024 Det har jeg hatt hele livet tror jeg. Fighter83 skrev (5 minutter siden): Min erfaring er å få en deja vu irl i fra drømmer som jeg hadde hatt tidligere. En situasjon, handling jeg gjør eller observerer, lukt, følelse, et glimt o.l. Kan drømme om det samme flere ganger. Det er enormt store likheter med det jeg har drømt og det jeg opplever irl. Men også noen forskjeller, ikke alltid alt stemmer men det er fascinerende hvor store likheter det faktisk er. Det er ikke deja vu hvis du har opplevd det før, selv om det er i en drøm. Eller kanskje du bare tolket deja vuet som at du må ha drømt det? Eller så er du bare sanndrømt 😉 Anonymkode: 99aa2...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #13 Del Skrevet 19. mars 2024 Humlemor skrev (19 timer siden): Har ofte opplevd det, og ja det er ekte Hvorfor skriver du alltid med så liten skrift? Vanskelig å lese for oss svaksynte. Anonymkode: 7d7fa...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 19. mars 2024 #14 Del Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skriver du alltid med så liten skrift? Vanskelig å lese for oss svaksynte. Anonymkode: 7d7fa...897 Har alltid brukt lita skrift når jeg skriver, har aldri fått noe klage på det før..... ikke før i dag på kg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå