AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Kommer hjem ca kl 16. Da har hun vært i bhg siden kl 9. Nesren hver dag er det gråting fra ca 16:05, 5 min etter vi ankom hjemme. Hun vil være med noen, ringe på til naboer. Nei nå skal vi slappe av, lage middag osv. Da er det fullstendig krise, skriking, gråting som varer i ca 1,5 time, ofte mens vi spiser. Prøver så godt vi kan å høre henne, men så ufattelig slitsomt. Råd? Anonymkode: 6260b...521
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Min 5 åring kam bli sånn hvis hun er veldig sulten. Kanskje teste ut å ha med noe enkelt som hun kan spise i bilen på vei hjem? Anonymkode: 27ca8...000 4
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Hvorfor ikke bare la ungen fly ut hvis hen har lyst til det? Rop a inn når middag er klar, eventuelt investere i slik gps-klokke som kan ringes til.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min 5 åring kam bli sånn hvis hun er veldig sulten. Kanskje teste ut å ha med noe enkelt som hun kan spise i bilen på vei hjem? Anonymkode: 27ca8...000 Vi har det, men det hjelper ikke. Freyja Valkyrie skrev (3 minutter siden): Kan hun være overstimulert? Ja kanskje, men hun har ofte korte dager i bhg. Vi prøver å få henne til å roe seg ned. Ha med mat som hun kan spise i bilen. Ingenting hjelper. Vi spiser ofte middag med gauling under bordet. Anonymkode: 6260b...521
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Lykkedykker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bare la ungen fly ut hvis hen har lyst til det? Rop a inn når middag er klar, eventuelt investere i slik gps-klokke som kan ringes til. Ofte skal folk spise middag selv, og da passer det ikke alltid. Da kommer hun inn igjen hylende og alt er bare kjedelig. Anonymkode: 6260b...521 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 Høres ut som et nervesystem som ikke greier å falle til ro… Overstimulert? Anonymkode: a371f...3ce 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 Har du prøvd å herme etter henne og vise henne hvordan det er? Hive deg på gulvet og skrike og liksomgråte og rope "JEG VIL leke med noen NÅÅÅÅÅÅÅÅ". Unger kan bli litt sjokkerte over å se en voksen gjøre akkurat det samme som de selv gjør, og da går gjerne et lys opp for dem. Så det på et tv-program en gang. Ungen sluttet å skrike momentant og så sjokket ut da pappa gjorde det samme. Anonymkode: 29601...fcd 3 2 1
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du prøvd å herme etter henne og vise henne hvordan det er? Hive deg på gulvet og skrike og liksomgråte og rope "JEG VIL leke med noen NÅÅÅÅÅÅÅÅ". Unger kan bli litt sjokkerte over å se en voksen gjøre akkurat det samme som de selv gjør, og da går gjerne et lys opp for dem. Så det på et tv-program en gang. Ungen sluttet å skrike momentant og så sjokket ut da pappa gjorde det samme. Anonymkode: 29601...fcd Bare nei. 13 2
Phoenix Heart Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du prøvd å herme etter henne og vise henne hvordan det er? Hive deg på gulvet og skrike og liksomgråte og rope "JEG VIL leke med noen NÅÅÅÅÅÅÅÅ". Unger kan bli litt sjokkerte over å se en voksen gjøre akkurat det samme som de selv gjør, og da går gjerne et lys opp for dem. Så det på et tv-program en gang. Ungen sluttet å skrike momentant og så sjokket ut da pappa gjorde det samme. Anonymkode: 29601...fcd Hvilket program er dette? Høres ikke bra ut. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres ut som et nervesystem som ikke greier å falle til ro… Overstimulert? Anonymkode: a371f...3ce Ja hun har alltid hatt et stort behov for mye aktivisering, men det er vanskelig. Det går bare ikke 24/7, vi har andre ting vi trenger å gjøre som matlaging osv. Hun krever en del, men veldig omsorgsfull og grei. Men det er neimen ikke lett. Anonymkode: 6260b...521 1
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kommer hjem ca kl 16. Da har hun vært i bhg siden kl 9. Nesren hver dag er det gråting fra ca 16:05, 5 min etter vi ankom hjemme. Hun vil være med noen, ringe på til naboer. Nei nå skal vi slappe av, lage middag osv. Da er det fullstendig krise, skriking, gråting som varer i ca 1,5 time, ofte mens vi spiser. Prøver så godt vi kan å høre henne, men så ufattelig slitsomt. Råd? Anonymkode: 6260b...521 Tenkte overstimulert og/eller sulten, men kan også være at hun savner kontakt med dere. Har dere kvalitetstid med henne på ettermiddagen? Lek, spill, kos på fanget? Det kan også hende hun ikke trives i bhg, eller noe har skjedd. Opplever det med min 4,5 åring. I en periode ville hun ikke i bhg, dette grunnet en gutt som plaget henne. Dette har bedret seg. Andre ganger hun oppleves som «vanskelig» har noe kjipt skjedd. Dette kommer ofte frem under leggetid, etter st vi har lest bok, slukket lyset og hun skal sove. Dere får utforske litt? 2
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden): Hvilket program er dette? Høres ikke bra ut. Antagelig supernanny. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du prøvd å herme etter henne og vise henne hvordan det er? Hive deg på gulvet og skrike og liksomgråte og rope "JEG VIL leke med noen NÅÅÅÅÅÅÅÅ". Unger kan bli litt sjokkerte over å se en voksen gjøre akkurat det samme som de selv gjør, og da går gjerne et lys opp for dem. Så det på et tv-program en gang. Ungen sluttet å skrike momentant og så sjokket ut da pappa gjorde det samme. Anonymkode: 29601...fcd Jeg gjorde dette i desperasjon en gang og det funket faktisk. Ungen ble helt forvirra 😆 Anonymkode: 301eb...11c 1
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjorde dette i desperasjon en gang og det funket faktisk. Ungen ble helt forvirra 😆 Anonymkode: 301eb...11c Det er faktisk ikke greit. Veldig respektløst ovenfor barnet ditt, og viser en manglende forståelse for barns emosjonelle og kognitive utvikling. Man skal være en rollemodell og veileder for barna. Ikke motsatt. 11
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 ~white lady~ skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ikke greit. Veldig respektløst ovenfor barnet ditt, og viser en manglende forståelse for barns emosjonelle og kognitive utvikling. Man skal være en rollemodell og veileder for barna. Ikke motsatt. Jada jada, av og til må man bare prøve å overleve. Sånn er det bare, enten du liker det eller ei. Anonymkode: 301eb...11c 11 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 Hva er så galt med å speile oppførselen? Ser dere er voldsomt imot det, men ser ingen srgumenter for hvorfor det er så galt? Anonymkode: 380c2...7eb 3
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #18 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er så galt med å speile oppførselen? Ser dere er voldsomt imot det, men ser ingen srgumenter for hvorfor det er så galt? Anonymkode: 380c2...7eb Les hva jeg skriver?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #19 Skrevet 18. mars 2024 ~white lady~ skrev (22 minutter siden): Tenkte overstimulert og/eller sulten, men kan også være at hun savner kontakt med dere. Har dere kvalitetstid med henne på ettermiddagen? Lek, spill, kos på fanget? Det kan også hende hun ikke trives i bhg, eller noe har skjedd. Opplever det med min 4,5 åring. I en periode ville hun ikke i bhg, dette grunnet en gutt som plaget henne. Dette har bedret seg. Andre ganger hun oppleves som «vanskelig» har noe kjipt skjedd. Dette kommer ofte frem under leggetid, etter st vi har lest bok, slukket lyset og hun skal sove. Dere får utforske litt? Ja, men vi rekker det ikke før hun får utbrudd. Vi kommer så vidt inn døra før hun kjedereaksjon seg, og blir illsint. Spør om vi skal kose oss, spille noe, men da skriker hun enda mer. Hun elsker barnehagen og spør ofte i helgene om den er åpen. Anonymkode: 6260b...521
~white lady~ Skrevet 18. mars 2024 #20 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men vi rekker det ikke før hun får utbrudd. Vi kommer så vidt inn døra før hun kjedereaksjon seg, og blir illsint. Spør om vi skal kose oss, spille noe, men da skriker hun enda mer. Hun elsker barnehagen og spør ofte i helgene om den er åpen. Anonymkode: 6260b...521 Da ville jeg faktisk satt meg ned med henne en lørdags formiddag eller noe, og prøvd å utforske hva det handler om. Om det kun handler om at hun vil leke med venner og er selskapssyk, går det an at dere avtaler en playdate i helgene i blant, som hun kan glede seg til? Har hun venner fra barnehagen som bor i nærheten? Går det an å høre med foreldrene om det passer at ungene får leke sammen en times tid etter middag? Kanskje hun kan få begynne på en aktivitet en gang i uka? 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå