AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg holder på å strikke en genser med striper for første gang og strikker på rundpinne og det irriterer meg at overgangene mellom stripene/fargebytte blir så lite pene og får små hull der jeg bytter farge. Hvordan får dere det pent? Anonymkode: b78c4...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Del Skrevet 18. mars 2024 Hvis du googler jogless join, så vil du finne mange videoer 😁 her er et eksempel. Anonymkode: 7102e...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Del Skrevet 19. mars 2024 Takk for link, men det er ikke det jeg er ute etter. Jogless jog er jo for å unngå hakk mellom garnbytter som oppstår fordi det å strikke rundt og rundt egentlig er å strikke i spiral. Det jeg strever med er ikke hakket mellom fargene, men at det blir et hull i strikketøyet hver gang jeg bytter farge. Jeg prøver å stramme og tvinne garnet omtrent annenhver rad, men får hull likevel og vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Anonymkode: b78c4...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Del Skrevet 19. mars 2024 Så du videoen? Du har helt rett i at jogless join var feil ord. Jogless stripes in the round er det helt korrekte begrepet.. Anonymkode: 7102e...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Del Skrevet 19. mars 2024 Når det gjelder hull i strikketøyet ditt høres det kanskje ut som du strikker veldig stramt og at det derfor oppstår? Vet du hvordan du ligger an på strikkefasthet? Anonymkode: 7102e...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 22. mars 2024 #6 Del Skrevet 22. mars 2024 Du må passe på at du tar tråden til den nye stripa over tråden fra den forrige. Legg tråden du er ferdig med mot venstre bak pinnen, og ta den nye fargen over. Etter hvert som du strikker videre vil du se at trådene drar sammen hullet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå