Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har uføretrygd på rundt 400.000 kr og har de siste årene tjent over en million på aksjer.

Er dette greit, eller bør jeg være redd for at Nav tar fra meg trygden.

Hilsen syk, lykkelig og rik uføretrygdet.

Anonymkode: b0007...9f6

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

NAV tar nok trygden fra deg ja… på lik linje som de tar ifra trygden til uføretrygdede som vinner millioner på lotto. 

AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd, må jo ha de daglig. Når det er sagt, så synes jeg ikke noe om at de på trygd kan berike seg på kapitalinntekter.

Anonymkode: c2f32...6b5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trolletråd, må jo ha de daglig. Når det er sagt, så synes jeg ikke noe om at de på trygd kan berike seg på kapitalinntekter.

Nei, har du fått kreft og blir ufør, så burde du hvertfall ikke kunne spe på inntekta. 

Hva skal du med mindre lån ect, når du likevel skal dø tidlig?

Anonymkode: 1a79d...765

• Nyttig 1
Skrevet
Lykkedykker skrev (4 minutter siden):

NAV tar nok trygden fra deg ja… på lik linje som de tar ifra trygden til uføretrygdede som vinner millioner på lotto. 

FEIL. De tar ikke fra trygden til folk som tjener på aksjer eller de som vinner i lotto.

• Liker 1
Skrevet

Detter er bare en trolletråd basert på samme spørsmål fra sist uke, nice try

• Liker 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

FEIL. De tar ikke fra trygden til folk som tjener på aksjer eller de som vinner i lotto.

Jaa, skulle nok lagt til #sarkasme på slutten der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal ikke de det, på lik linje med alle andre? Beholde skattbar inntekt og i tillegg kunne skaffe seg inntekt fra aksjer?

Det er jo en menneskerett og bare rettferdig at man får beholde pengene selv om man investerer. 

Anonymkode: 28f65...18a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har uføretrygd på rundt 400.000 kr og har de siste årene tjent over en million på aksjer.

Er dette greit, eller bør jeg være redd for at Nav tar fra meg trygden.

Hilsen syk, lykkelig og rik uføretrygdet.

Når du kan tjene penger på aksjespekulasjon, kunne du også JOBBET som aksjemegler, eller tilsvarende. Dvs. at du er arbeidsfør. Hadde tipset NAV om jeg visste hvem, du var.

Anonymkode: 05f85...5d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du kan tjene penger på aksjespekulasjon, kunne du også JOBBET som aksjemegler, eller tilsvarende. Dvs. at du er arbeidsfør. Hadde tipset NAV om jeg visste hvem, du var.

Trådstarter er bare et troll.

Anonymkode: 87b95...f88

AnonymBruker
Skrevet

Ts, kan jeg spørre hvor stor kapitalen din er? Som du henter inn en million i kapitalinntekter på?

Anonymkode: e1cbb...b6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts, kan jeg spørre hvor stor kapitalen din er? Som du henter inn en million i kapitalinntekter på?

Anonymkode: e1cbb...b6c

Har ca. 1 million i børsnoterte aksjer og nesten 2 millioner i unoterte aksjer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan i alle dager får du det til å stemme i hodet ditt?

Jeg har tjent penger på aksjer, fond og bolig, dels pga flaks, dels timing men ingen av delene har krevd innsats eller bruk av energi. Noe har krevd litt tid men ikke tid jeg har måtte bruke på oppfølging annet enn å ta meg 30-40 sek en gang eller to i uka å sjekke status.

Anonymkode: cef3f...572

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mosom du. Mulig du heller ikke skal få gjøre dette da?

Anonymkode: 4907e...9c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mye bedre å berike seg på investeringer i næringslivet enn i lotto i hvert fall. Skal ikke NAV-ere få investere pengene sine?

For meg er det mye verre med rikinger som tjener penger som gress av å utnytte boligmangel for unge.

Anonymkode: 51030...65b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så hvis jeg red på naboens hest hver tirsdag så kunne jeg jobbet som sprangrytter?

Kult!

Anonymkode: 7bd91...dfc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ca. 1 million i børsnoterte aksjer og nesten 2 millioner i unoterte aksjer.

Her lukter det troll. 2 mill i unoterte aksjer stinker det alt for høy risiko av. Med mindre du er en konkursrytter fra restaurantbransjen, nå med fast lønn fra NAV, så tror jeg ikke på dette.

Anonymkode: 51030...65b

AnonymBruker
Skrevet

Åja? Jeg slår deg ned i støvlene:

Jeg har uføretygd og var ute av huset i dag 😂

Anonymkode: e3d20...2e8

Skrevet
Lykkedykker skrev (35 minutter siden):

Du vet at ikke dette er sant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi at hvis man ikke kan jobbe så fortjener man å være fattig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...