Gå til innhold

Hvor fort forsvinner strømmen hvis jeg sier opp i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg har plassert denne i riktig forum, men hvis jeg ringer og sier opp strømavtalen i dag, hvor langt tid går det før strømmen forsvinner i leiligheten? 

Anonymkode: a4e7b...617

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bytte selskap eller tenker å ikke ha strøm?

Skal du si opp strøm og nettleie?

Oppsigelse av strøm og nettleie gjør du ved å ta kontakt med din nåværende strømleverandør.Når de registrerer en oppsigelse hos seg, vil også nettleieavtalen din bli sagt opp automatisk.Hvis du er usikker på hvem som er din strømleverandør er det fint om du sjekker strømregningen din før du eventuelt tar kontakt med oss.

Du avtaler med nettselskap når det skal gjelde fra

Anonymkode: 8f56b...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om noe nytt strømabonnement? Hvor i landet bor du, der det er trygt å la en leilighet/bolig stå uten oppvarming? Vannrør kan fryse om det blir mange kuldegrader, og det blir det jo ofte i mars, i hvert fall om natten, og dagtid om bor lenger nord.

De kan stoppe strømmen på dagen om du ringer og sier opp.

Anonymkode: 32204...a45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De stenger den ikke fysisk av. 

Anonymkode: 29bfd...f37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De stenger den ikke fysisk av. 

Anonymkode: 29bfd...f37

Jeppsann.

Anonymkode: 4ab9e...6b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Usikker på om jeg har plassert denne i riktig forum, men hvis jeg ringer og sier opp strømavtalen i dag, hvor langt tid går det før strømmen forsvinner i leiligheten? 

Oppsigelse betyr at du sier opp strømavtalen, ikke at de stenger av strømmen. Vil du være uten strøm må du kontakte dem.

Anonymkode: 220f4...48e

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen som kommer fra strømselskapet og skrur av en bryter. Nettleverandør har leveringsplikt og om man ikke har en annen strømleverandør faller det tilbake på nettleverandøren å levere strøm. Men, nettleverandøren eier nettet og kan etterhvert stenge selve forbindelsen om man ikke betaler. Det er en lang prosess. 

Endret av skrue
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan jeg spørre hva hensikten er?

Tar du hovedsikringen, så er jo strømregningen tilnærmet 0,- kr. Hvorfor er dette ikke en mulighet?

Schmuhu

• Liker 2
Skrevet
Schmuhu skrev (3 minutter siden):

Tar du hovedsikringen, så er jo strømregningen tilnærmet 0,- kr. Hvorfor er dette ikke en mulighet?

Schmuhu

Nei det gjør det ikke, da blir senderen din uten strøm også, de vil da estimere hva du har brukt av strøm siden de ikke har kontakt. 
Står hytta her, men det er den samme senderen vi har i hus. 

https://www.elvia.no/smart-forbruk/forbruk-og-sparing/derfor-skal-du-ikke-skru-av-hovedsikringen-pa-hytta/

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (5 minutter siden):

Schmuhu

Men selv om man skulle slå av sikringen uten å bruke strøm, kommer jo alle disse "fastpris"-gebyrene i tillegg; med oppvarming og varmt vann i husleien bruker jeg lite strøm, men likevel må jeg ut med flere ganger så mye for samme strømforbruk som før i tiden.

Anonymkode: 68937...567

AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (6 minutter siden):

Nei det gjør det ikke, da blir senderen din uten strøm også, de vil da estimere hva du har brukt av strøm siden de ikke har kontakt. 
Står hytta her, men det er den samme senderen vi har i hus. 

https://www.elvia.no/smart-forbruk/forbruk-og-sparing/derfor-skal-du-ikke-skru-av-hovedsikringen-pa-hytta/

Slå av alt untatt sikringen som forsyner måleren da?

Anonymkode: c5f67...e23

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slå av alt untatt sikringen som forsyner måleren da?

Anonymkode: c5f67...e23

Står i artikkelen hvordan du da kan gjøre det for å spare litt penger. 

AnonymBruker
Skrevet

For å svare spesifikt kun på det du spør om i trådtittelen, så blir dere enige om en dato som strømabonnementet avsluttes for ditt vedkommende. Det gjelder forøvrig uansett om du avslutter avtalen på nett eller på telefon.

Anonymkode: 6bfe9...0af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du sier ingenting om noe nytt strømabonnement? Hvor i landet bor du, der det er trygt å la en leilighet/bolig stå uten oppvarming? Vannrør kan fryse om det blir mange kuldegrader, og det blir det jo ofte i mars, i hvert fall om natten, og dagtid om bor lenger nord.

De kan stoppe strømmen på dagen om du ringer og sier opp.

Anonymkode: 32204...a45

Strømmen blir ikke stengt av om ts sier opp strømabonnementet sitt, da nettselskapet har leveringsplikt på strøm om ts ikke tegner annen avtale. Så om noe kan det bli dyrere. 

Ts: sjekk strømavtalen din. Du kan ha bindingstid. 

Anonymkode: 03247...214

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...