AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Jeg blir veldig stille og tilbaketrukket hvis jeg er i større grupper med folk jeg ikke kjenner godt. Jeg synes det er så kjipt for jeg har ofte ting jeg kan/har lyst til å si, men så tør jeg ikke å ta ordet, eller jeg prøver å si noe men stemmen min blir så svak og lav at ingen hører det. Alltid vært sånn. Hvis jeg er med noen på tomannshånd snakker jeg derimot hele tiden. Er det flere som har slitt med dette og kommet seg ut av det? Mange har et bilde av meg som veldig reservert, men jeg er jo ikke sånn i hele tatt når jeg er med folk jeg kjenner godt. Anonymkode: 7ebb5...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Du er jo reservert frem til du er trygg, det er ikke noe galt i det. Hvis det er plagsomt kan du jo øve deg litt. Det kan være fint å begynne med å gi komplement. Prøv å si en positiv ting feks at du liker genseren til Kari, du kledde fargen eller skryt av ett bilde på veggen etc. Anonymkode: 1a139...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Det er jo ikke uvanlig det... ikke noe rart eller galt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Fjugur skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke uvanlig det... ikke noe rart eller galt med det. Jeg føler det får en del negative konsekvenser. For eksempel på jobb, at jeg ikke tar ordet i møter og deler det jeg har av kunnskap tror jeg gjør at folk undervurderer meg. Anonymkode: 7ebb5...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars Samme her, og jeg er introvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars Jeg var også stille på jobben i møter i begynnelsen. Etter hvert som jeg ble tryggere turte jeg å si litt. Jeg bestemte meg for å utfordre meg selv og spurte om jeg kunne få holde foredrag. Gjett om jeg var nervøs første gangen. Etter å ha holdt noen foredrag har alt blitt bedre. Stoler mer på meg selv og min egen stemme. Kan denne strategien være noe for deg? PS! Jeg blir fremdeles noe stille i sosiale settinger med mange ukjente folk, men det går fint. Jeg tør å by mer på meg selv enn før. Anonymkode: 8e9b9...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå