Gå til innhold

Kjønnsorgan som skjellsord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor noen bruker de folkelige navnene på kjønnsorgan som skjellsord? 

Er det sånn at fitte og pikk liksom skal forbindes mwd negative handlinger folk gjør? De skal jo egentlig forbindes med noe av det vakreste som er- erotisk kjærlighet mellom to mennesker  

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

".. du er en hestkuk!" ikke du da Kryneren, du er jo en gokar😅

Men oftes blir denne strofen sagt til noen med dårlig oppførsel. Synd kuken skal bli sammenlignet og få pepper for å være idiot🤔"Di forbasket fitte!" har vel samme betydning.. ? Jeg tror alt med bannskap etterfulg av et kjønnsorgan er skjellsord🤭

• Hjerte 1
Skrevet
Kryneren skrev (35 minutter siden):

Lurer på hvorfor noen bruker de folkelige navnene på kjønnsorgan som skjellsord? 

Er det sånn at fitte og pikk liksom skal forbindes mwd negative handlinger folk gjør? De skal jo egentlig forbindes med noe av det vakreste som er- erotisk kjærlighet mellom to mennesker  

Tenker at alt handler om kontekst, og ikke minst hvilke følelser man legger i måten man prater på. "Fittekjerring" og "kukskalle" (eller rett og slett "din fitte/kuk") sier jo sitt om hva man mener om vedkommende, uten ordene er negative i seg selv. Så kan de jo også like godt brukes på en hengiven og erotisk måte i en helt annen setting. Eller som en helt nøytral beskrivelse av kjønnsorgan.

Sånn er det egentlig med veldig mange ord, når man tenker seg om. "Jævlig" er f.eks i dagens språk også helt nøytralt, sånn jeg ser det. "Jeg er så jævlig lykkelig" og "jeg er så jævlig deprimert" har derimot veldig forskjellig betydning. "Du er så teit" kan være veldig stygt å si til noen, men også en kjærlig kommentar mellom to som tuller, ler og flørter med hverandre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (25 minutter siden):

Men oftes blir denne strofen sagt til noen med dårlig oppførsel. Synd kuken skal bli sammenlignet og få pepper for å være idiot🤔"Di forbasket fitte!" har vel samme betydning.. ? Jeg tror alt med bannskap etterfulg av et kjønnsorgan er skjellsord🤭

Gi meg hestkuken din, er det skjellsord?

Så lenge det ikke er Kjell på gata sine ord, men dama sine, så er jeg motivert og klar. 

Hadde dette vært Kjells ord, da hadde vi ikke vært på nikk lenger. Da hadde jeg bare byttet n med p i mitt svar.

🤡

Anonymkode: dc5b7...a96

AnonymBruker
Skrevet

Mennesket har jo knyttet alt seksuelt opp mot urenslighet og synd i hundrevis av med år. Tror nok det har påvirket måten vi prater på i en viss forstand.

Anonymkode: 388b7...77e

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (8 timer siden):

Takk @Bamseklemmer- det er nok viktig hvilke andre sim er forsn ig bak disse ordene ja 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...