AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Hei, Vi venter vårt første barn om et par måneder og jeg driver derfor å handler inn diverse utstyr. Jeg prøver å kjøpe brukt der jeg kan, men babycall virker å være umulig å finne. Jeg har prøvd å Google meg frem til hvilken babycall som er best men er så store variasjoner. Noen som kan vi si meg om jeg bør ha med eller uten kamera? Står nå mellom Neonate BC-6500D Babycall og Philips Avent Connected Babycall SCD921. Det skiller ganske mye i pris på disse to. Anonymkode: 6cfea...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har neonate med kamera. Er fornøyde med den. Greit å kunne se om baby lager lyd i søvne eller om han kravler rundt og er våken. Anonymkode: 0d83d...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har også neonate med kamera. Er fornøyd 😊 Anonymkode: 70dc1...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementin34 Skrevet 18. mars 2024 #4 Del Skrevet 18. mars 2024 med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har neonate med kamera til soverommet, og en neonate uten kamera til vogna når hu sover ute jeg syns kamera er veldig praktisk om natten. Da kan vi følge med på om vi må gå inn til henne eller om hun bare protesterer litt, finner smokken og legger seg ned igjen. Anonymkode: 4a4f6...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 18. mars 2024 #6 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har den neonate som du har linket til og er veldig fornøyd. Veldig bra rekkevidde og har fortsatt ikke ladet de (fødte i begynnelsen av desember) Du kan jo vente og se om det er behov for kamera. Baby her sover i vogn på dagtid og på natta sover hun ved siden av meg. Vi har derfor ikke behov for kamera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 18. mars 2024 #7 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har også den neonate du linket til. Barnet er 18 mnd og har brukt den siden nyfødt - strålende fornøyd hele tiden! Lang rekkevidde og batteritid. Vi har satt opp et Tapo kamera (400 kr) på soverommet hans i tillegg med app på mobilen. Veldig kjekt å kunne se hvorfor han lager lyd, eller evt bare for å sjekke dyne, hvordan han ligger etc. Billig alternativ som funker fjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 18. mars 2024 #8 Del Skrevet 18. mars 2024 For oss har kamera vært nødvendig, bruker det enda på 2-åringen som sover i en annen etasje for å se om hun har stått opp av senga eller om vi kan drøye litt til med å hente henne på morgenen. De første par ukene det var i bruk ble vi sittende å nistirre på kameraet hver gang hun sov, men dette gikk seg til relativt raskt. Vi har hatt litt styr med søvn her i hus, så for vår del har det vært gull verdt å kunne se om lydene betyr at hun faktisk er ordentlig våken og har behov for støtte, eller klarer å slå seg til ro selv. Det har for eksempel vært MANGE tilfeller der hun har grått/sutret (ikke hysterisk) i et par minutter før hun la seg til for å sove videre. Dersom hun satte seg opp i senga måtte vi skynde oss inn for å hjelpe henne med overgangen til neste søvnsyklus, mens dersom hun ble liggende så klarte hun som regel å finne søvnen selv. Uten kamera ville vi nesten helt garantert ha gått innom rommet hennes alt for ofte i disse situasjonene, og dermed tullet til evnen hennes til å sove videre på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Del Skrevet 18. mars 2024 Ts her, Takk, da skal jeg prøve meg på en av disse med kamera. Tusen takk for raske svar 😃 Anonymkode: 6cfea...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Del Skrevet 18. mars 2024 Vi har uten kamera og det har gått helt fint. Men spørs vel kanskje litt hvordan barnet skal sove. Vår sover i vogn i stua på dagen, så da er vi jo i samme rom. Det har hun gjort helt fra fødselen. I starten gikk jeg og la meg samtidig som henne på kvelden, så var ikke behov for noe babycall da heller. Nå som hun er eldre og vi legger oss senere enn henne, har vi på babycall. Men hun er så stor (11 mnd) at det skal nok mye til før det skjer noe uheldig med henne i senga som vi ikke hører. Vi er uansett oppe og ser til henne innimellom. Men har man barnet mye på et annet rom, så skjønner jeg at man kanskje vil ha kamera. Anonymkode: f5e48...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Del Skrevet 18. mars 2024 Hadde neonate uten kamera med nr 1, og har neonate med kamera med nr 2. Elsker kamera, burde hatt det med nr 1 også. Føles veldig trygt og greit. Anonymkode: 70310...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #12 Del Skrevet 19. mars 2024 Vi er på barn nr 2 uten kamera. En neonate som begynner å bli sliten pga hardhendt bruk, men fremdeles god batterikapasitet eller fire år. Men vi har alle soverom vegg i vegg med stua og sover på samme rom som minste. Kan hende jeg hadde ønsket kamera om barnet/a hadde sovet i en annen etasje enn oppholdsetasjen. Anonymkode: 9ed9d...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. mars 2024 #13 Del Skrevet 20. mars 2024 Har fire barn og det har vært ekstremt deilig å ha en hovedbabycall i huset med kamera der sengen er (har brukt Philips + Dema sin). Men i tillegg har vi hatt Neonate uten kamera for vogn- og reisebruk. Disse to kombinert har gitt oss alt vi trenger i babycaller og masse sjelero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Del Skrevet 20. mars 2024 Har hatt uten kamera og det har gått helt fint. Det var mannen som kjøpte babycall😅 Jeg hadde gjerne hatt med kamera. Fint å se hva som skjer ved lyder, litt lettere å avvente litt når man ser hva som skjer, enn å gå inn på rommet og kanskje avbryte at ungen holder på å finne roen igjen selv Anonymkode: 00f85...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #15 Del Skrevet 20. mars 2024 Definitivt med! Var så veldig greit å kunne se om baby pustet (ja, man blir litt tullete 😂), ikke hadde fått vognposen over ansiktet osv. Vi hadde ikke sovebaby, så de gangene han faktisk sov lenge så hadde vi sikkert klart å vekke om vi skulle inn å sjekke om alt var bra 🤪 Anonymkode: 213ca...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #16 Del Skrevet 20. mars 2024 Har babycall uten kamera og Tapo på soverommet. Synes det har fungert veldig bra. Tapo er helt genialt synes jeg, og billig. Veldig fornøyd med neonate babycallen også. Veldig god batteritid. Det er ikke noe du må ha på plass før baby kommer heller. Det kommer nok til å ta litt tid før du "kan" gå fra babyen og trenger babycall, så du kan jo vente å se om det kommer noen tilbud. Anonymkode: 5ebd7...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #17 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 14.10): Hei, Vi venter vårt første barn om et par måneder og jeg driver derfor å handler inn diverse utstyr. Jeg prøver å kjøpe brukt der jeg kan, men babycall virker å være umulig å finne. Jeg har prøvd å Google meg frem til hvilken babycall som er best men er så store variasjoner. Noen som kan vi si meg om jeg bør ha med eller uten kamera? Står nå mellom Neonate BC-6500D Babycall og Philips Avent Connected Babycall SCD921. Det skiller ganske mye i pris på disse to. Anonymkode: 6cfea...1dd Med mine eldste barn fantes det ikke med kamera. Jeg trodde derfor det var greit å bruke på tredjemann også, men jeg fikk panikk av å ikke kunne se han når han lå å sov. Gikk derfor raskt til innkjøp av en MED kamera. Ikke noe dyre greier, men den fungerer helt utmerket selv nå flere år etter at vi kjøpte den. Anonymkode: 233ca...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå