Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 15 000 kr på huslånet mitt hvor 11500 kr er renter , så med andre ord ikke mye avdrag .

Kan banken klage på at jeg betaler for «lite» avdrag? Har gjort det sånn i 6 mnd snart .

Er det flere som betaler kun renter på huslånet i disse dager ? Eller som meg utrolig lite avdrag?

Anonymkode: daf32...a44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omvendt her, da jeg ikke er interessert i å betale så mye renter.

Anonymkode: 2378c...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 21000. 6000 av dette er renter.

Anonymkode: d5178...947

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler ca 19000 kr i lån hvor 12300 av dette er renter.

Anonymkode: 8265f...80f

Skrevet

Alle med relativt nye lån som nettopp har startet sin nedbetalingstid er mest renter, dette går ned over tid og kalles annuitetslån.

Helt normalt og de som poster at de har det mostatt er sikkert på år 15 av 25 på lånet sitt og bringer null forståelse til tråden.

Jo høyere renter jo mer av de først årene er renter, du er ikke alene.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Alle med relativt nye lån som nettopp har startet sin nedbetalingstid er mest renter, dette går ned over tid og kalles annuitetslån.

Helt normalt og de som poster at de har det mostatt er sikkert på år 15 av 25 på lånet sitt og bringer null forståelse til tråden.

Jo høyere renter jo mer av de først årene er renter, du er ikke alene.

Det er sant.vi betaler også hardt ned for å bli raskere ferdig. Kan spare mye i renter ved å korte ned løpetiden litt da.betale litt mer pr mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig normalt ut hvis du har mange år igjen av betalingen. Bruk gjerne en lånekalkulator for å utforske alternativene dine. 

Anonymkode: 2567d...185

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sant.vi betaler også hardt ned for å bli raskere ferdig. Kan spare mye i renter ved å korte ned løpetiden litt da.betale litt mer pr mnd.

Med nærmere 6 prosent rente er denne raskere nedbetalingen veldig verdifull over tid.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest AnomynBurker
Skrevet

Banken tjener på at du betaler lite i avdrag så det kan jeg love deg 100% sikkert at de ikke klager på. 

Jeg tror det er vanlig å betale mye rente nå for de aller fleste. 

Jeg har fastrente så jeg betaler 5000,- i avdrag og 3000,- i rente. Det er ikke vanlig å binde renta. 

AnonymBruker
Skrevet

Om banken kan finne på å klage på det? Tvert imot, de jubler! Du er jo en av dem som er med på å finansiere bongene til bankens julebord... 😁

Dette var jo en del av "pakka" da du tok opp et annuitetslån. Banken din smiler hele veien til … banken.

Anonymkode: 6e03b...e9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt første huslån ifjor så ja er fersk . 
lånet er på 2,3 

Skrevet

Sjekk med banken for bedre rente!

Skrevet
AnomynBurker skrev (44 minutter siden):

Banken tjener på at du betaler lite i avdrag så det kan jeg love deg 100% sikkert at de ikke klager på. 

Jeg tror det er vanlig å betale mye rente nå for de aller fleste. 

Jeg har fastrente så jeg betaler 5000,- i avdrag og 3000,- i rente. Det er ikke vanlig å binde renta. 

nei men gunstig om du trenger stabilitet

AnonymBruker
Skrevet

Banken vil selvfølgelig at du betaler så lite avdrag som mulig, dermed mer i renter rett i lomma på dem!

Anonymkode: 79fd1...1f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo fantastisk for banken

Anonymkode: 9ddb3...85b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man betaler vel det banken krever, som ligger i avtalen din + evt å velge ekstra betaling?

Jeg har ca 1 150 000 i lån. Dette er rammelån, så kan velge hvor mye jeg innbetaler. Jeg har ca rett under 5400 i renter og betaler inn 15- 18 000 I mnd. Så litt over 10 000 I avdrag og litt over 5000 i renter

Anonymkode: ac943...67f

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 30250 i mnd. 21897 av det er renter denne måneden.

Anonymkode: 74d00...602

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Betaler 15 000 kr på huslånet mitt hvor 11500 kr er renter , så med andre ord ikke mye avdrag .

Kan banken klage på at jeg betaler for «lite» avdrag? Har gjort det sånn i 6 mnd snart .

Er det flere som betaler kun renter på huslånet i disse dager ? Eller som meg utrolig lite avdrag?

Betaler 11000 i renter, men betaler ut lånet i juni.

Men det er mye penger som går ja.

Anonymkode: 20952...e67

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Banken vil selvfølgelig at du betaler så lite avdrag som mulig, dermed mer i renter rett i lomma på dem!

Anonymkode: 79fd1...1f9

Dette er feil, renter er aldri "rett i lomma" fortjeneste for en bank ! En bank har en utlånsportefølje for private boliglån og en portefølje for næring- og eiendomslån.  Bankene er selv ute i lånemarkedet for å skaffe penger eller "funding" - og det er oftest rentedifferansen mellom innlån og utlån som er fortjenesten til banken....

Som flere påpeker så er det mest renter å betale i starten på et annuitetslån, derfor høye renteomkostninger (og litt mer fradrag på skatten).  Bankene er flinke til å tjene mer penger når renta går opp, enn motsatt når renta er fallende.....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg fikk mitt første huslån ifjor så ja er fersk . 
lånet er på 2,3 

Velkommen til Gjeldslaveriet TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...