Gå til innhold

Hva synes dere menn om å bli spurt på date av en dame?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål i tittel.

Mener damer du ikke har møtt via apper som Tinder o.l, men i forbindelse med jobb, studier, fritidsinteresser, gjennom felles venner osv.

Har det skjedd deg? Hva skjedde?

Anonymkode: 20aa8...86a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er hyggelig det, så det er ikke noe å holde igjen på. Du må jo tåle å bli avvist da. Det er vel derfor det så få kvinner som tør 😉

Anonymkode: e4dd6...0e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er positiv, men jeg venter fortsatt i spenning på første gang det skjer!

Hilsen forventningsfull

M50

Anonymkode: 75678...cc3

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg Inviterte min mann på kaffe en kveld, det passet dårlig akkurat da (han hadde akkurat tatt ei øl) men en uke senere tok ham initiativ. Senere har han sagt mange ganger at den kaffen gjorde at han turte be meg ut.

Anonymkode: a42a6...ac3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si det er positivt. Hun ba meg på date (ja, var nettdating) og nå har vi vært lykkelig gift i nesten 16 år!

Anonymkode: 5272e...637

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være noe annet enn hyggelig, uansett hvem som foreslår date. Men man må jo kunne innfinne seg med svaret, uansett om det blir ja eller nei. Det er vel helst der problemene starter for mange. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal si i fra når det skjer.

M38

Anonymkode: 8fdad...ffe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skal huske på denne tråden og gi beskjed når det skjer!

M48

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Takk for svar, alle sammen!

Jeg laget tråden fordi jeg flere ganger har spurt menn på date, og de er mellom 21-47 år og det er første gang de har opplevd at en dame spør dem direkte.

Spør ikke helt ut av det blå da, det er lett flørting i form av øyekontakt og etter hvert småprat over en god stund, før jeg kanskje spør.

Før jeg eventuelt spør, har jeg (når det faller seg naturlig) spurt "er du singel?". Som regel skjønner de tegninga.

Flere ganger har jeg fått høre at de ikke hadde trodd at de hadde sjans på meg. Det er trist.

Jeg ser ikke problemet med en høflig avvisning, det er ikke slemt, men respektfullt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spørsmål i tittel.

Mener damer du ikke har møtt via apper som Tinder o.l, men i forbindelse med jobb, studier, fritidsinteresser, gjennom felles venner osv.

Ja det har skjedd meg. Jeg ble glad og smigret over at hun tok kontakt og initiativ til en date.

Det er nå snart 21 år siden og vi er fortsatt de beste av kjærester 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 34 år på planeten har det aldri skjedd.

Anonymkode: 8fa49...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spørsmål i tittel.

På mine 60 år på kloden har det aldri skjedd, holder ikke pusten for at det kan skje de neste 60 heller.

Noen av oss er bare totalt uattraktive for kvinner. 

Anonymkode: 4ab19...958

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På mine 60 år på kloden har det aldri skjedd, holder ikke pusten for at det kan skje de neste 60 heller.

Noen av oss er bare totalt uattraktive for kvinner. 

Anonymkode: 4ab19...958

Er det en attraktiv herremann jeg enser? Kan jeg invitere deg på en date imorgen? 👩‍🦰 Middag? 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Etter 34 år på planeten har det aldri skjedd.

Anonymkode: 8fa49...57a

Er du etter 34 år klar for at det kan skje? Jeg klarer ikke å vente. Date på onsdag? 👩‍🦰 Netflix og chili? Du kan få noe godt selv om det er ukedag 😂😄

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er positiv, men jeg venter fortsatt i spenning på første gang det skjer!

Hilsen forventningsfull

M50

Anonymkode: 75678...cc3

Hallo! 🌞

Passer det for deg at jeg tar deg med storm på torsdag? Male sammen? 

imagineme skrev (7 timer siden):

Skal huske på denne tråden og gi beskjed når det skjer!

M48

😄

Du virker som ukas beste dag. Kan jeg invitere deg på date på fredag? Svømmehallen? Vi trenger ikke kappsvømme, vi kan bare flyte rundt.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal si i fra når det skjer.

M38

Anonymkode: 8fdad...ffe

Fortell oss med alle detaljene 🤩

Vil du bli med å finne på noe på lørdag? Kino? Skal love å være stille under filmen, men ikke etterpå. 

Hvor er søndag? Pss pss pss 🐈‍⬛😅 

Mener ikke å såre dere, å vet det ikke er ekte, men nå har dere på et vis fått litt oppmerksomhet. Vet ikke hvordan kjærlighetslivene deres er, men ikke gi opp om det er tomt nå 😊 

Anonymkode: 74d87...0d7

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri turt å prøve meg på en jente, så alle jeg har vært med har prøvd seg på meg

Ikke at jeg er veldig kjekk, men tror jeg ser ganske grei ut og er sosial

Veldig behagelig å bli spurt, men merket at noen kvinner tar avvisning svært dårlig (noe menn sikkert gjør også) Opplevd at de demonstrativt kysser andre foran meg og masse annet rart

Anonymkode: f7889...646

Gjest ytmnd
Skrevet (endret)

Høres jo bare hyggelig å bli invitert på date, men jeg har feil kjønn. #livetsomgjennomsnittligmann

Som de over, skal gi beskjed den dagen det skjer (ikke vent i spenning😂)

Edit: ikke bitter, jeg vet vi har kjønnsroller selv om samfunnet prøver å innbille oss vi er like. Av de jeg faktisk har spurt har jeg alltid fått ja 😍

Endret av ytmnd
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det vært julaften om det skjedde. Jeg ville høyst sannsynlig takket ja, uansett om jeg var interessert eller ikke. Bare for å vise hvor sympatisk det var av henne. Om hun var det komplett motsatte av hva jeg så etter, ville jeg snudd alle steiner for å se om det ikke kunne være noe som gjorde henne attraktiv for meg.

Anonymkode: 1fe08...be3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hyggelig det, men er ikke noe som hender sånn kolossalt ofte, akkurat. Såvidt jeg husker har det skjedd meg én gang, kanskje to, det kommer vel litt an på hvordan man teller. Er litt derfor jeg himler øynene langt inn i skallen når "når du minst venter det"-rådene begynner å dukke opp. :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 13.24):

Spørsmål i tittel.

Har skjedd meg èn gang i voksen alder. Jeg takket høflig nei, for jeg var ikke klar for det og hun var ikke helt min kopp te. Men forespørselen var likevel veldig smigrende og hyggelig å få. Faktisk fikk det meg til å vurdere henne, og da tenke meg flere ganger om før jeg kom med svaret, på tross for at jeg aldri hadde vurdert henne før. 

Det var faktisk på nippet til at jeg svarte ja bare for å oppleve henne, på tross for at hun ikke var noen jeg ellers ville falt for.

Så er du kvinne så burde du absolutt ta et slikt initiativ :D 

Skrevet

Har ventet i spenning, men forgjeves i en lang mannsalder . . . . 

Dersom det skulle skje ville jeg synes det var hjerterått å avvise . . .

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du virker som ukas beste dag. Kan jeg invitere deg på date på fredag? Svømmehallen? Vi trenger ikke kappsvømme, vi kan bare flyte rundt.

Anonymkode: 74d87...0d7

Jeg er alle dager i uka og vel så det ❤️

Bare hvis du bjudar på badstu etterpå 🙂

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...