Gå til innhold

Fortsette et forhold med en mann som jeg ikke forstår poenget med å ha i hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en snill, kjekk og ordentlig mann. Ikke drikker han, ikke ruser han seg på andre rusmidler. Den eneste lasten er røyking, men han røyker ute, så det plager ikke meg. Vi har mye god sex, han er morsom og har mye av den samme smaken som meg i musikk, litteratur og så videre. Ungene mine liker ham kjempegodt, og de har god kjemi. 

Problemet er at samboer blir mer og mer bedagelig, mindre og mindre interessert i mine ting og har for det meste "go with the flow"-holdning. Han er blitt tafatt, gjør mindre og mindre hjemme, ønsker ikke å være med på ting med mindre de er superspennende, glemmer tiden når han gamer og viser ingen reaksjon hvis jeg forteller om noe som har skjedd med meg, noe jeg gleder meg over, har oppnådd og så videre. Jeg har begynt å få inntrykk av at han bor sammen med meg av praktiske grunner, særlig fordi han er kjekkere enn jeg statistisk sett skulle ha hatt sjanse på, og fordi han lot forlovelsen renne ut i sanden (han sa "ja" til frieri, for så å rygge ut av det hele på en lite fin måte). Jeg har tatt opp med ham akkurat dette, men han bedyrer at han vil være sammen med meg og at han elsker meg. Skal jeg bare leve slik med en som tydeligvis har tatt til takke? 

Anonymkode: 256bc...7f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør begynne med å ha seriøs samtale med ham om hvordan forholdet har utviklet seg. Menn har en tendens til å gli ut og bli slik selv om de elsker og ønsker å beholde kvinnen. 

Anonymkode: e78c0...4a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere må snakke ordentlig, ja, og du må være ærlig om hva som står på spill. Hvis han ikke vekkes av det, blir det nok vanskeligere. 

Er han deprimert? Kan virke litt sånn på måten du beskriver forandringen. 

AnonymBruker
Skrevet

Han "tar ikke til takke" - han er fornøyd med å ha en dame som lar ham leve som en gamende ungdom på gutterommet, slipper å bidra særlig hjemme, slipper å bry seg med hva andre gjør, men får sex når han vil... (Dette handler ikke om utseende!)

Problemet er dette: "Han er blitt tafatt, gjør mindre og mindre hjemme, ønsker ikke å være med på ting med mindre de er superspennende, glemmer tiden når han gamer og viser ingen reaksjon hvis jeg forteller om noe som har skjedd med meg, noe jeg gleder meg over, har oppnådd og så videre."

I beste fall er dette egoistisk kjærlighet fra hans side.

Men jeg tror ikke det er ekte kjærlighet når en partner ikke tar ansvar, ikke er interessert i partneren og hva som er viktig for partneren og partnerens liv. Siden han tydeligvis bidro hjemme tidligere, så vet han jo at det er noe han skal gjøre, men han vil rett og slett ikke. Du kan jo alltids forsøke parterapi, men om det hjelper på en slik mann, det tenker jeg er tvilsomt.

Anonymkode: ea08c...103

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Dere må snakke ordentlig, ja, og du må være ærlig om hva som står på spill. Hvis han ikke vekkes av det, blir det nok vanskeligere. 

Er han deprimert? Kan virke litt sånn på måten du beskriver forandringen. 

Han er ikke deprimert. Han var alvorlig deprimert da jeg traff ham, fordi alt i livet hans raknet etter brudd med eksen (ikke snakk om gjeld eller slike ting, men samværssabotasje, ensomhet i flere år, få jobbmuligheter på hjemstedet hans og lignende). Jeg valgte ham likevel, fordi jeg likte hans verdier, vi hadde som sagt samme smak i musikk, litteratur, kunst, og han var utrolig morsom og spennende å snakke med. Utseendet kom som et bonus, og jeg trodde oppriktig at jeg ikke hadde sjanse på en så kjekk mann som ham, men han var den som drev forholdet fremover. Så kom det med frieriet som han lot dø ut uten troverdig forklaring, så ble han mindre og mindre engasjert i meg og mitt, huset vårt og felles gjøremål. Han fremstår som lykkelig, har flere venner, har det godt på jobb. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er samboer med en snill, kjekk og ordentlig mann. Ikke drikker han, ikke ruser han seg på andre rusmidler. Den eneste lasten er røyking, men han røyker ute, så det plager ikke meg. Vi har mye god sex, han er morsom og har mye av den samme smaken som meg i musikk, litteratur og så videre. Ungene mine liker ham kjempegodt, og de har god kjemi

Problemet er at samboer blir mer og mer bedagelig, mindre og mindre interessert i mine ting og har for det meste "go with the flow"-holdning. Han er blitt tafatt, gjør mindre og mindre hjemme, ønsker ikke å være med på ting med mindre de er superspennende, glemmer tiden når han gamer og viser ingen reaksjon hvis jeg forteller om noe som har skjedd med meg, noe jeg gleder meg over, har oppnådd og så videre. Jeg har begynt å få inntrykk av at han bor sammen med meg av praktiske grunner, særlig fordi han er kjekkere enn jeg statistisk sett skulle ha hatt sjanse på, og fordi han lot forlovelsen renne ut i sanden (han sa "ja" til frieri, for så å rygge ut av det hele på en lite fin måte). Jeg har tatt opp med ham akkurat dette, men han bedyrer at han vil være sammen med meg og at han elsker meg. Skal jeg bare leve slik med en som tydeligvis har tatt til takke? 

Tatt til takke, hallo han har det bedre enn han kunne drømme om. Deilig dame, hyggelig famile, det late gamerlivet, hva mer kan en mann ønske seg? (Jeg vet, at latskapslivet ikke gjør dama misfornøyd).

Han kan ha trukket seg fra frieriet fordi han ante spirer til misnøye som truer familiens framtid.

Hvis han gjør mindre husarbeid hos deg enn han har gjort før, så er det noe som er annerledes. Bor han i din leilighet? Føler han seg ikke som sjef i huset, men mer som gjest? Er han usikker på husstellrutinene?

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (2 minutter siden):

Tatt til takke, hallo han har det bedre enn han kunne drømme om. Deilig dame, hyggelig famile, det late gamerlivet, hva mer kan en mann ønske seg? (Jeg vet, at latskapslivet ikke gjør dama misfornøyd).

Han kan ha trukket seg fra frieriet fordi han ante spirer til misnøye som truer familiens framtid.

Han trakk seg fra frieriet før "nedgangen" i interessen og husarbeidet startet, så det var ingen misnøye. Jeg er heller ikke sur og masete til vanlig, har vel snakket med ham totalt to ganger om hvor vi står. Ikke er jeg deilig heller. Jeg er dessverre en del under hans "liga", derfor tror jeg han har tatt til takke med meg av praktiske årsaker. Han har fått et mye bedre liv etter å ha blitt sammen med meg - flyttet til bra hus, fått seg en veldig bra jobb han trives i (og der er han svært arbeidsom, og blir hyllet av lederne for arbeidsmoral og innsats), han har veldig god kjemi med stebarna sine (mine barn), vi har nok penger til å spise kvalitetsmat, gå med OK klær og dra på ferie. Jeg har tidligere opplevd at en mann tok til takke med meg, og det gikk gradvis til helvete. Det begynte med at eksen også distanserte seg mer og mer, brydde seg mindre og mindre, men han viste sin slemme side ganske tidlig, rett etter barna ble født, så det var mye lettere å forlate ham.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han trakk seg fra frieriet før "nedgangen" i interessen og husarbeidet startet, så det var ingen misnøye. Jeg er heller ikke sur og masete til vanlig, har vel snakket med ham totalt to ganger om hvor vi står. Ikke er jeg deilig heller. Jeg er dessverre en del under hans "liga", derfor tror jeg han har tatt til takke med meg av praktiske årsaker. Han har fått et mye bedre liv etter å ha blitt sammen med meg - flyttet til bra hus, fått seg en veldig bra jobb han trives i (og der er han svært arbeidsom, og blir hyllet av lederne for arbeidsmoral og innsats), han har veldig god kjemi med stebarna sine (mine barn), vi har nok penger til å spise kvalitetsmat, gå med OK klær og dra på ferie. Jeg har tidligere opplevd at en mann tok til takke med meg, og det gikk gradvis til helvete. Det begynte med at eksen også distanserte seg mer og mer, brydde seg mindre og mindre, men han viste sin slemme side ganske tidlig, rett etter barna ble født, så det var mye lettere å forlate ham.

Nå vet ikke jeg det du vet, men hvis han liker å kose deg så er du deilig, og en deilig spiller i den ligaen han ønsker å spille i. Er man tiltrekkende så er man det, og da spiller det ingen rolle at vakrere folk finnes. Kosen blir ikke bedre om dama ser ut som Sophia Loren i sine beste dager. Jeg hadde ikke byttet  dame med Martin Ødegaard selv  om de hadde mast, og selv om jeg synes Helene er en absolutt skjønnhet og hadde slått dama mi i en Miss World konkurranse. 

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Gjest AnomynBurker
Skrevet

Du har fått en parasitt i hus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...