AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg har en hannkatt på snart 5 år, som har brukt å markere inne når han er stresset for ting som skjer ute, som feks fremmede katter som truer reviret. Når det begynte å våres i luften ville han være ute om kveldene og også om natten og det har han fått. I natt ble jeg vekket av mjauing og det gjør han om natten hvis matskålen er tom, hvis han vil ut eller hvis han trenger å drite og vill ut på do istedenfor å gjöre det i kassen. Jeg ba ham være stille og hørte like etterpå at han gikk på do i kassen ( som var helt ren dag jeg la meg) Da jeg sto opp så jeg at han hadde pisset i min nye Hoka sko til 2000 kr. Skoene stod på dørmatten like foran inngangsdøren, så det var kanskje et desperat mjau om hjelp for å komme seg ut, men skjønner ikke hvorfor han gjør det når han har en ren kattedo å gjøre fra seg i? Begynner å bli lei av denne markeringen hans inne når han ikke får det som han vil. Tidligere i vinter så han en fremmed katt i oppgangen da døren stod på gløtt, og da ble han stresset og begynte å pisse rundt i gangen natten etterpå. Gode råd? Anonymkode: b33e1...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Del Skrevet 18. mars 2024 Er han sterilisert? Det er det eneste rådet jeg vet om, om du ikke vil ha katta ute hele tida. Anonymkode: e5b6d...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Del Skrevet 18. mars 2024 Han ble nok forbannet da du ba han være stille. Anonymkode: bf270...ea3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han sterilisert? Det er det eneste rådet jeg vet om, om du ikke vil ha katta ute hele tida. Anonymkode: e5b6d...60e Han ble kastrert når han var 5,5 måneder men hadde da blitt litt kjønnsmoden fordi han skvettet litt inne. Dette fortsatte han med noen uker etter kastrering, men så sluttet han med det. Han begynte på igjen for to år siden da reviret ble truet av en ukastrert rasekatt. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ble nok forbannet da du ba han være stille. Anonymkode: bf270...ea3 Det gjør jeg ofte da han klager på maten om natten, men da går han og legger seg, men i natt pisset han og gikk og la seg. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han ble kastrert når han var 5,5 måneder men hadde da blitt litt kjønnsmoden fordi han skvettet litt inne. Dette fortsatte han med noen uker etter kastrering, men så sluttet han med det. Han begynte på igjen for to år siden da reviret ble truet av en ukastrert rasekatt. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Testet for stress urinveisinfeksjon? Anonymkode: 0e10f...c1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ble nok forbannet da du ba han være stille. Anonymkode: bf270...ea3 Det tror nok jeg og. Katter reagerer ofte med å markere når de blir fornærmet, i denne samenhengen bedt om å være stille😅 Anonymkode: ca885...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør jeg ofte da han klager på maten om natten, men da går han og legger seg, men i natt pisset han og gikk og la seg. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Han fikk rett og slett nok, etter lang tid. Anonymkode: bf270...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Testet for stress urinveisinfeksjon? Anonymkode: 0e10f...c1e Nei det er han ikke. Pisset lukter ikke så mye så tenker at det hadde luktet hvis det var infeksjon? Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han fikk rett og slett nok, etter lang tid. Anonymkode: bf270...ea3 Passer alltid på at kassen er ren og matskålen full når jeg legger meg, men noen netter er han masete. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Passer alltid på at kassen er ren og matskålen full når jeg legger meg, men noen netter er han masete. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Det syns kanskje han om deg også. Anonymkode: bf270...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. mars 2024 #12 Del Skrevet 18. mars 2024 (endret) De nettene han er inne så kan du begrense hans tilgang slik at han ikke har tilgang til hele huset, og så kan du fjerne de tingene du er redd for. Hvis det skjer ofte så kan du høre med dyrlegen om det kan være et alternativ å sette ham på angstdempende medisiner en periode. Det er ikke godt å gå rundt med stress og utrygghet på den måten. Har han evt tilgang til soverommet? Kan det gjøre han roligere hvis han får være hos deg? (Og han tisser ikke fordi han er "fornærmet", men fordi han er utrygg og det er en måte å trygge seg på). Endret 18. mars 2024 av Tabris 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 18. mars 2024 #13 Del Skrevet 18. mars 2024 (endret) Urinveisinfeksjon ? eventuelt har du flyttet? Mi stresset , og begynte å tisse inne. Fant ut at hun hadde krystaller i urinen. skiftet for. Endret 18. mars 2024 av Lille39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 18. mars 2024 #14 Del Skrevet 18. mars 2024 Har du prøvd Feliway det skal virke beroligende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har en hannkatt på snart 5 år, som har brukt å markere inne når han er stresset for ting som skjer ute, som feks fremmede katter som truer reviret. Når det begynte å våres i luften ville han være ute om kveldene og også om natten og det har han fått. I natt ble jeg vekket av mjauing og det gjør han om natten hvis matskålen er tom, hvis han vil ut eller hvis han trenger å drite og vill ut på do istedenfor å gjöre det i kassen. Jeg ba ham være stille og hørte like etterpå at han gikk på do i kassen ( som var helt ren dag jeg la meg) Da jeg sto opp så jeg at han hadde pisset i min nye Hoka sko til 2000 kr. Skoene stod på dørmatten like foran inngangsdøren, så det var kanskje et desperat mjau om hjelp for å komme seg ut, men skjønner ikke hvorfor han gjør det når han har en ren kattedo å gjøre fra seg i? Begynner å bli lei av denne markeringen hans inne når han ikke får det som han vil. Tidligere i vinter så han en fremmed katt i oppgangen da døren stod på gløtt, og da ble han stresset og begynte å pisse rundt i gangen natten etterpå. Gode råd? Anonymkode: b33e1...3c8 Bortsett fra ett veterinærbesøk? Plasser skoene på en plass han ikke kommer til. Anonymkode: fda3a...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Han ble kastrert når han var 5,5 måneder men hadde da blitt litt kjønnsmoden fordi han skvettet litt inne. Dette fortsatte han med noen uker etter kastrering, men så sluttet han med det. Han begynte på igjen for to år siden da reviret ble truet av en ukastrert rasekatt. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Høres ut som en stressrelatert uvi Anonymkode: 0585c...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Del Skrevet 18. mars 2024 Tabris skrev (1 time siden): De nettene han er inne så kan du begrense hans tilgang slik at han ikke har tilgang til hele huset, og så kan du fjerne de tingene du er redd for. Hvis det skjer ofte så kan du høre med dyrlegen om det kan være et alternativ å sette ham på angstdempende medisiner en periode. Det er ikke godt å gå rundt med stress og utrygghet på den måten. Har han evt tilgang til soverommet? Kan det gjøre han roligere hvis han får være hos deg? (Og han tisser ikke fordi han er "fornærmet", men fordi han er utrygg og det er en måte å trygge seg på). Han la seg på fotenden min i går kveld, men gikk inn i stuen etter en stund og la seg. Han mjauer ofte og vil ut fordi han liker å drite utendørs og ikke i kassen, men kan ikke alltid slippe han ut siden jeg bor i 3 etg, dessuten vil han ikke inn igjen etter å ha vært på do. I slike situasjoner pisser han på gulvet. Hvor lett er det å få angstdempende medisin til katt? Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #18 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Høres ut som en stressrelatert uvi Anonymkode: 0585c...5b3 Hvordan kjennes det ut for katten? Kjøpte feromoner i fjor som vi sprayet her og der i leiligheten, men det hjalp ikke på han. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #19 Del Skrevet 18. mars 2024 Junijulia skrev (1 time siden): Har du prøvd Feliway det skal virke beroligende. Det funket ikke på han. Bortkastede penger. Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. mars 2024 #20 Del Skrevet 18. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lett er det å få angstdempende medisin til katt? Ts Anonymkode: b33e1...3c8 Jeg er usikker, det kommer nok litt an på dyrlegen du treffer på og hvor god kunnskap de har om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå