Mortil1 Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Vi skal selge bilen vår og en forhandler ønsket å kjøpe bilen. Det var dårlig kommunikasjon fra dag 1 hvor de brukte flere dager på å svare. Men de hadde overført depositum og skrevet kontrakt på bilen, så jeg tenkte det fikk bare være. Avtalte henting av bil i god tid pga 7-8 timer avstand, de ønsket også å betale resterende sum før de hentet. De kom ikke og betalte ikke, begrunnet det med at de ikke visste at byen jeg bor i var så langt unna. Men ønsket fremdeles å kjøpe bilen. Vi avtalte ny henting, de kom heller ikke da. De har til sammen sagt at de skal hente bilen 5 ganger uten å møte opp. Får heller ingen beskjed om at de ikke kommer. Jeg ga de beskjed for 6 dager siden at jeg ønsker at de betaler for bilen ettersom at de hadde sagt at de skulle gjøre det før henting, det var ok. Men pengene kom ikke. Jeg ønsker nå å heve kontrakten da hverken bilen blir hentet eller betalt for etter flere avtaler, samt at de bruker flere dager på å svare. Hva er mine rettigheter her? Er dette god nok grunn til å heve kontrakten? Kan jeg beholde depositumet på 4000kr for å få dekt mine ekstra utgifter i form av ny Finn annonse, lengre forsikring på bilen og renter på lån? Burde de få en frist på feks 7 dager på å betale og hente før kontrakten heves? eller er det nokk med at de har brutt alle avtalene om henting samt ikke betalt og kontrakten heves idag?
HW1 Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Mortil1 skrev (3 timer siden): Vi skal selge bilen vår og en forhandler ønsket å kjøpe bilen. Det var dårlig kommunikasjon fra dag 1 hvor de brukte flere dager på å svare. Men de hadde overført depositum og skrevet kontrakt på bilen, så jeg tenkte det fikk bare være. Avtalte henting av bil i god tid pga 7-8 timer avstand, de ønsket også å betale resterende sum før de hentet. De kom ikke og betalte ikke, begrunnet det med at de ikke visste at byen jeg bor i var så langt unna. Men ønsket fremdeles å kjøpe bilen. Vi avtalte ny henting, de kom heller ikke da. De har til sammen sagt at de skal hente bilen 5 ganger uten å møte opp. Får heller ingen beskjed om at de ikke kommer. Jeg ga de beskjed for 6 dager siden at jeg ønsker at de betaler for bilen ettersom at de hadde sagt at de skulle gjøre det før henting, det var ok. Men pengene kom ikke. Jeg ønsker nå å heve kontrakten da hverken bilen blir hentet eller betalt for etter flere avtaler, samt at de bruker flere dager på å svare. Hva er mine rettigheter her? Er dette god nok grunn til å heve kontrakten? Kan jeg beholde depositumet på 4000kr for å få dekt mine ekstra utgifter i form av ny Finn annonse, lengre forsikring på bilen og renter på lån? Burde de få en frist på feks 7 dager på å betale og hente før kontrakten heves? eller er det nokk med at de har brutt alle avtalene om henting samt ikke betalt og kontrakten heves idag? Du burde gi en frist før du hever. Normalt sett så pleier man å gi 14 dager frist, men jeg kan ikke jussen her.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Mortil1 skrev (3 timer siden): Vi skal selge bilen vår og en forhandler ønsket å kjøpe bilen. Det var dårlig kommunikasjon fra dag 1 hvor de brukte flere dager på å svare. Men de hadde overført depositum og skrevet kontrakt på bilen, så jeg tenkte det fikk bare være. Avtalte henting av bil i god tid pga 7-8 timer avstand, de ønsket også å betale resterende sum før de hentet. De kom ikke og betalte ikke, begrunnet det med at de ikke visste at byen jeg bor i var så langt unna. Men ønsket fremdeles å kjøpe bilen. Vi avtalte ny henting, de kom heller ikke da. De har til sammen sagt at de skal hente bilen 5 ganger uten å møte opp. Får heller ingen beskjed om at de ikke kommer. Jeg ga de beskjed for 6 dager siden at jeg ønsker at de betaler for bilen ettersom at de hadde sagt at de skulle gjøre det før henting, det var ok. Men pengene kom ikke. Jeg ønsker nå å heve kontrakten da hverken bilen blir hentet eller betalt for etter flere avtaler, samt at de bruker flere dager på å svare. Hva er mine rettigheter her? Er dette god nok grunn til å heve kontrakten? Kan jeg beholde depositumet på 4000kr for å få dekt mine ekstra utgifter i form av ny Finn annonse, lengre forsikring på bilen og renter på lån? Burde de få en frist på feks 7 dager på å betale og hente før kontrakten heves? eller er det nokk med at de har brutt alle avtalene om henting samt ikke betalt og kontrakten heves idag? Det er ikke autoportalen dette vel? Hadde avblåst kjøpet etter så mange brudd. Høres useriøst ut. Anonymkode: 988be...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå