AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Jeg og kjæresten er snart 30 år. Vi har vært sammen i 4,5 år. Vi bor sammen og har det generelt bra. Begge er i en ny og litt skummel fase av livet: vi er nyutdannede, opplever det som en stor utfordring å få jobb og tjene penger. Begge har småjobber her og der og prøver å få hverdagen til å gå rundt. I tillegg tror jeg vi begge merker at denne vinteren har vært utrolig lang og er veldig lei av denne tunge årstiden. Vi har ikke så mye sex lenger. Eller, som normalt (vil jeg tro) hadde vi sex mye mer i begynnelsen av forholdet. Det siste året har vi kanskje snittet på 2-3 ganger i måneden, noe som i følge google er ganske vanlig. Men nå har vi en sextørke-periode. Vi har ikke hatt sex på ca 5 uker. Det som er greia, er at jeg har ikke egentlig så veldig behov av så mye sex for tiden, men det som bekymrer meg er at ikke han tar initiativ fordi da tenker jeg direkte at "det er noe feil på meg, han er ikke tiltrukket av meg lenger." Det er som at jeg vil at vi bare skal ligge en gang i uka for da kan jeg krysse av "check" i hodet mitt, "bra, da har vi gjort det og det betyr at forholdet går bra". Noe som er veldig dumt. De siste to ukene har vi vært forkjøla, hver vår tur, så det kan jo forklare hvorfor vi ikke har vært så intime de siste ukene i hver fall. Jeg spurte kjæresten også rett ut om hvorfor han ikke tar initiativ og om det er noe med oss eller meg. Men han sa at han bare ikke har så mye sexlyst for tiden og at det ikke har noe med meg å gjøre. I går prøvde jeg å ta initiativ til sex, og da sa han "kanskje litt senere i kveld", og så ble det ingenting. Når jeg googler er det som at hele internett skriker at "har dere sextørke er forholdet over, det er kjørt, og spesielt siden dere er så unge". Men helt ærlig - er dette vanlig? At man periodevis ikke har sex i løpet av en måned eller to? Vi har ikke noen andre problemer i forholdet egentlig. Regner med at en del her nedenfor kommer til å skremme meg med negative kommentarer, men håper at det finnes noen som kan kjenne seg igjen også 😅 Anonymkode: cfe74...513 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Det kommer jo an på om dere har det fint sammen ellers. Har dere det? Koser og kysser dere, er dere snille mot hverandre, trives sammen, prater sammen? Hvis ja, hvorfor la sex avgjøre, om dere begge er fornøyde? Anonymkode: 25979...f10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Dere har blitt venner i stedenfor å være kjærester Anonymkode: 7895c...a87 3 1
Loff77 Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 2-3 ganger i mnd etter 4 år sammen?? Høres jævla lite ut, men hvis dere trives med det så er det vel ok 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Jeg har vært sammen med mannen min i over 30 år. Vi har sex rundt 2 ganger i uka. Når vi var unge var det hele tiden. Synes det er rart at unge, friske par ikke har mere lyst enn det. Når fredagen kommer og det er helg,kan du ikke ta frem god mat og en flaske vin? Anonymkode: 54a95...5e5 1 2
svartkatt Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Dere har begge lite sexlyst for tiden, med andre ord er dere samkjørt. Hvis en av dere faktisk vil ha sex og ikke får det, da kan du begynne å lure. Kanskje dere kan bare kose sammen? Altså klem, omfavnelse.. for å vise at dere fremdeles betyr noe. I sofaen, når dere har lagt dere. Men kanskje det ikke er deres væremåte.. Dere burde snakke mer. Dere burde kjenne hverandre.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 Kanskje han ikke har behov for så mye sex? Hvorfor tar ikke du initiativ hvis dette er viktig for deg? Sex en gang i uka er for øvrig en dårlig indikator på om forholdet går bra. Anonymkode: b01af...604 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 Vi er 31, vært sammen i 5,5 år og har en 2- og 1-åring. Selv har vi stabile jobber, men med økte kostnader så er økonomi en bekymring i blant. Ellers tar det på med to små hvis det er sykdom osv. Jeg blir veldig påvirket av det rundt, og da finner jeg ikke overskudd til sex. I de periodene skjer det ikke ukentlig, men bortsett fra ved fødsel så tror jeg ikke det har gått en måned. Uansett, i andre perioder med overskudd så kan jeg ha lyst "hele tiden". Samboeren min virker å alltid være "skrudd på", med unntak av den ene runden i vinter hvor vi også fikk omgangssyken. For meg, sånn som jeg fungerer, så er det naturlig at det går litt i sykluser. Det er selvfølgelig lett for meg å si, når det er jeg som ikke alltid har lyst, og jeg vet jo at det ikke stammer fra vårt forhold eller min tiltrekning til samboeren min. Du sier selv at du ikke kjenner behovet akkurat nå, forskjellen er bare at du bekymrer deg over det. Bortsett fra det har jeg litt troen på at hvis jeg ikke bruker det, så glemmer jeg det, så de gangene jeg har sett at det går litt lang tid så hopper jeg i det selv om lysten ikke bobler over. Det har ikke skjedd så ofte, og jeg hadde ikke gjort det om det bød meg helt i mot, men noen ganger hjelper det når jeg har lyst til å ha lyst. Anonymkode: a88ab...686 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 2-3 ganger i måneden er ikke normalt, håper jeg. For da er jeg ekstrem unormal som har smertegrense på 4 ganger i uka... Også i lange forhold. Det som gjerne skjer når man slutter å fokusere på sexlivet er at det tørker enda mer ut. Lyst avler lyst. Til slutt ender dere antakelig opp som venner, eller at en av dere er utro, når en annen person utenfor forhold tenner den seksuelle lysten hos en av dere igjen. Anonymkode: b4dc1...7ce
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 2-3 ganger i måneden er ikke normalt, håper jeg. For da er jeg ekstrem unormal som har smertegrense på 4 ganger i uka... Også i lange forhold. Det som gjerne skjer når man slutter å fokusere på sexlivet er at det tørker enda mer ut. Lyst avler lyst. Til slutt ender dere antakelig opp som venner, eller at en av dere er utro, når en annen person utenfor forhold tenner den seksuelle lysten hos en av dere igjen. Anonymkode: b4dc1...7ce https://www.life.no/tips-rad/energi/nordmenns-sexvaner ”det vanligste er å ha sex et par ganger i måneden” Anonymkode: cfe74...513 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Regner med at en del her nedenfor kommer til å skremme meg med negative kommentarer, men håper at det finnes noen som kan kjenne seg igjen også 😅 Anonymkode: cfe74...513 Ta det helt med ro☺️ Seksualitet er for de fleste ikke statisk. Den forandrer seg igjennom livet og påvirkes av svært mye. Alt fra stress, bekymringer, smerter, sykdom osv osv osv. Jeg og min flotte samboer har hatt det sånn igjennom 20 år. Hvor ofte eller sjeldent vi har sex varierer masse. Frekvensen på sex er ingen indikasjon på hvordan vi har det i forholdet eller hvor glad vi er i hverandre. Anonymkode: 65fa8...1b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 2-3 ganger i måneden er ikke normalt, håper jeg. For da er jeg ekstrem unormal som har smertegrense på 4 ganger i uka... Også i lange forhold. Det som gjerne skjer når man slutter å fokusere på sexlivet er at det tørker enda mer ut. Lyst avler lyst. Anonymkode: b4dc1...7ce For det første er 4 ganger i uken langt mer en normalt. Ikke at det spiller noen rolle, men det er pr def unormalt ofte. Nei. Det er ikke sånn for alle at lyst avler lyst/sex avler sex. Anonymkode: 65fa8...1b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 Hva som er vanlig skal du ikke tenke på...1 gang pr uke er ikke uvanlig for eks. Noen 1 gang pr mnd, når du starter å tvile på lyst må dere ta en prat sammen. Hvilke behov dere har, er mye man kan gjøre uten å ha samleie. Vi er også i 30åra, kan fint bare onanere hverandre, oralsex...ligge inntil og bare kose og klemme. Har samleie 1-2 ganger pr uke kanskje. Vi holder litt igjen på ting for å ikke dabbe av. Det du må forstå at lyst ikke kan vare i mange år, etter noen år sammen vil jo lysten gå ned. Kanskje øke i perioder, å ha MYE sex i starten av et forhold er kanskje det dummeste man gjør. Blir ikke ting bedre på sikt ville det blitt slutt for min del, sex er en viktig del av forholdet. Er lysten for ulik er det dødsdømt for min del...søker ikke en mannevenn... Anonymkode: d22f8...3ec
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 Det har bare gått 5 uker, syns ikke det høres noe mye ut. Ikke hør på dem som sier du må ha det hele tiden for et sunnt forhold, det er veldig mange seksfikserte mennesker her med veldig mye fetisj, utroskap og sexklubb. Sextørke er normalt og dere er i en fase med me endring. Gi det litt mer tid 😊 Anonymkode: 11c51...581 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ta det helt med ro☺️ Seksualitet er for de fleste ikke statisk. Den forandrer seg igjennom livet og påvirkes av svært mye. Alt fra stress, bekymringer, smerter, sykdom osv osv osv. Jeg og min flotte samboer har hatt det sånn igjennom 20 år. Hvor ofte eller sjeldent vi har sex varierer masse. Frekvensen på sex er ingen indikasjon på hvordan vi har det i forholdet eller hvor glad vi er i hverandre. Anonymkode: 65fa8...1b5 Takk, det var godt å høre ❤️ Angret litt på at jeg skrev nå, for ble litt stressa av all den negative responsen jeg fikk. Jeg tviler på at gjennomsnittet er å konstant ha sex mange ganger i uken som det virker som at folk mener her, og at forholdet er totalt over hvis man har litt sextørke. Håper at det blir for oss som det er for dere. Anonymkode: cfe74...513
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg og kjæresten er snart 30 år. Vi har vært sammen i 4,5 år. Vi bor sammen og har det generelt bra. Begge er i en ny og litt skummel fase av livet: vi er nyutdannede, opplever det som en stor utfordring å få jobb og tjene penger. Begge har småjobber her og der og prøver å få hverdagen til å gå rundt. I tillegg tror jeg vi begge merker at denne vinteren har vært utrolig lang og er veldig lei av denne tunge årstiden. Vi har ikke så mye sex lenger. Eller, som normalt (vil jeg tro) hadde vi sex mye mer i begynnelsen av forholdet. Det siste året har vi kanskje snittet på 2-3 ganger i måneden, noe som i følge google er ganske vanlig. Men nå har vi en sextørke-periode. Vi har ikke hatt sex på ca 5 uker. Det som er greia, er at jeg har ikke egentlig så veldig behov av så mye sex for tiden, men det som bekymrer meg er at ikke han tar initiativ fordi da tenker jeg direkte at "det er noe feil på meg, han er ikke tiltrukket av meg lenger." Det er som at jeg vil at vi bare skal ligge en gang i uka for da kan jeg krysse av "check" i hodet mitt, "bra, da har vi gjort det og det betyr at forholdet går bra". Noe som er veldig dumt. De siste to ukene har vi vært forkjøla, hver vår tur, så det kan jo forklare hvorfor vi ikke har vært så intime de siste ukene i hver fall. Jeg spurte kjæresten også rett ut om hvorfor han ikke tar initiativ og om det er noe med oss eller meg. Men han sa at han bare ikke har så mye sexlyst for tiden og at det ikke har noe med meg å gjøre. I går prøvde jeg å ta initiativ til sex, og da sa han "kanskje litt senere i kveld", og så ble det ingenting. Når jeg googler er det som at hele internett skriker at "har dere sextørke er forholdet over, det er kjørt, og spesielt siden dere er så unge". Men helt ærlig - er dette vanlig? At man periodevis ikke har sex i løpet av en måned eller to? Vi har ikke noen andre problemer i forholdet egentlig. Regner med at en del her nedenfor kommer til å skremme meg med negative kommentarer, men håper at det finnes noen som kan kjenne seg igjen også 😅 Anonymkode: cfe74...513 Sikkert ikke unormalt å ha pause en måned eller to. Bare det ikke blir så sjelden at det plutselig går ennå flere måneder, og til slutt bare en gang hvert år. Da må dere i så fall være enige om at det er passe. Anonymkode: 25dda...01f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke hør på dem som sier du må ha det hele tiden for et sunnt forhold, det er veldig mange seksfikserte mennesker her med veldig mye fetisj, utroskap og sexklubb. Anonymkode: 11c51...581 Det er også veldig mange her inne som er single eller aseksuelle eller har blitt frigide på sine eldre dager og som snakker opp sin livsstil. Anonymkode: 5a982...e88 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå