AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Hei! Synes det er så vanskelig å se forskjell på når baby er sulten, har suttebehov eller luft i magen. Ofte blir det kaving ved brystet, virker ikke som at han vil ha det, men plutselig noen sekunder etterpå er det hylskrik fordi det var det han ville. Og hva gjør man når man vet at det egentlig er luftsmerter, men baby selv vil ha brystet og melk (noe som gir mer magevondt)? Synes det er ekstra vanskelig siden jeg ikke har nok melk, så må ofte gå å lage flaske med melk med hylskrikende baby, i tilfelle det er det som skal til for å roe ned. Anonymkode: 5ef8a...2a1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Helt normalt... det er umulig å vite årsak. Kan også være alt på en gang! Er du alltid ENTEN sulten, eller trenger en klem fra partner eller har litt vondt her eller der? Husk at de er mennesker akkurat som oss, og akkurat like sammensatte, bare helt uten språk og en lite utviklet hjerne i starten. Ikke nok melk? Som i påvist å ikke ha nok melk, pga en sykdom eller noe? Er dette bestemt av helsepersonell? Hvis ikke: legg barnet til brystet så mye du kan uansett årsak. Ikke bland inn flaske, og særlig ikke mme, med mindre du har fått beskjed om det fra helsepersonell pga lav vektøkning osv. Men bruk det da så lite som mulig. Jo mer baby stimulerer brystene, hyppig hyppig, jo mer melk lager du. Så her er det bare å lytte til babyen, glemme hva årsaken er, og la baby leve med pupp i munnen. Normalt sett blir det da nok melk også etterhvert. Men ja, dette er livet med en nyfødt, og de første månedene... de er ikke lette å forstå, men generelt er alt de vil ha en trygg mamma og en pupp. Ikke å forvente at det løser alle problemer, men da går det meste bra allikevel. Må tåle at babyene (og barna når de vokser opp) er i dårlig humør. SOm sagt, de er mennesker just like us. Anonymkode: f276a...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Herregud den ammegeriljaen. Hvis barnet roer seg med flaske fordi du har litt lite gi flaske. Luftsmerter er gjerne en annen type gråt. Anonymkode: ed906...591 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Jeg syntes det også var veldig vanskelig. Det jeg forsto etterhvert var at iblant var baby bare trøtt og trengte hjelp til å sovne, eller trengte at jeg bar rundt og bysset baby. Jeg var rask til å alltid amme/mate istedet. Anonymkode: 32a95...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå