AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Det er akkurat et år siden jeg kjøpte det. Må vi ha ny verdivurdering? Har vært planen at han skal kjøpe seg inn hele tiden, men vi hadde vært sammen litt for kort til at han kunne kjøpe det sammen med meg for et år siden. Et familiemedlem kjøpte det sammen med meg da, og han skal kjøpe ut familiemedlemmet nå. Hvordan løser vi det med verdivurdering, skjøte, bank osv? Anonymkode: c6d19...192
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Markedet nå er jo slik at det er lite sannsynlig av prisen har økt nevneverdig. Ville latt han kjøpe seg inn med grunnlag i kjøpesummen i fjor. Anonymkode: 82a7f...750 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Det kommer jo litt an på hvor dette er. Men på et år ville jeg bare brukt samme som du kjøpte for. Med mindre tredjeparten har et annet syn på det, med gode argument. Han tar alle transaksjonskostnader. Dere kontakter din bank for å høre hva dere gjør her.Dere kontakter advokat for å fikse formalia og meglerkonto. Det finnes de som har spesialisert seg på det, så du må ta en runde på google for nærområdet. Anonymkode: 7ce1e...283
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Jeg ønsker ikke noen ny verdivurdering, men tenker at banken eller kartverket eller noen krever det? Ts Anonymkode: c6d19...192
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Snakk med banken, kan hende de krever ny verdivurdering om den som kjøper seg inn må låne penger. (Noen krever verdi vurdering som er maks 6 mnd gammel) Om hen har pengene og ikke behøver å låne trengs ingen takst om hverken du eller medeiere din ønsker det. Husk å skrive en ordentlig samboerkontrakt nå som dere fortsatt er gode venner. Dere får forhåpentligvis aldri brukt for den, men om ting skjærer seg seinere kan den være god å ha. 😀 Anonymkode: 84894...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #6 Skrevet 21. mars 2024 Greit å være obs på at familiemedlemmet ditt må skatte av salget dersom vedkommende ikke har bodd i boligen selv. Anonymkode: 57ea1...dec 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #7 Skrevet 21. mars 2024 Banken eller kartverket krever ikke ny verdivurdering. Jeg kjøpte meg nettopp inn hos min samboer og vi satt verdien til det han kjøpte for for 3 år siden. Anonymkode: 80e94...fb8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #8 Skrevet 21. mars 2024 Ring banken, evt hør med megler om de vet. Anonymkode: 891a2...44b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #9 Skrevet 21. mars 2024 Har han bra fra før, arver hans barn hans del, dersom han dør først. Anonymkode: d244c...539
Wedding Skrevet 21. mars 2024 #10 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greit å være obs på at familiemedlemmet ditt må skatte av salget dersom vedkommende ikke har bodd i boligen selv. Anonymkode: 57ea1...dec Ikke hvis det blir selt for samme sum, blir ingen fortjeneste for selger da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå