AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Så det nevnt i en tråd her om dagen. Jeg vurderer selv å sjekke ut dette opplegget siden jeg uansett ikke kan komme meg inn på boligmarkedet på annet vis, men hvorfor blir det så sett ned på? Jeg spør fordi jeg har null peiling, og hvis det er bedre for meg å leie, enn å kjøpe deleie, så vil jeg jo gjerne vite det😬 Anonymkode: 19986...db6
Schmuhu Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Penger og makt. 1) Deleie betyr at du må ha mer penger per måned som brukes. Deleier krever som regel leie og annet gode. 2) Den du har deleie med kan kreve salg når som helst og dermed sette deg på gaten. Det gjør at du blir ganske så utsatt for en sårbar situasjon, der du kan tape enorme mengder med penger. Det er jo deg som står for kostnaden. 3) Muligheten for oppussing er begrenset. Du må alltid innhente samtykke fra medeier for å kunne gjøre noe med boligen. osv ... AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vurderer selv å sjekke ut dette opplegget siden jeg uansett ikke kan komme meg inn på boligmarkedet på annet vis Hvorfor kan du ikke spare egenkapital? Schmuvu
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Etter noen søk på deleie kom jeg over denne tråden, og ville bare avkrefte noe av det som står ovenfor. Fordi de kan ikke kreve boligen solgt når som helst slik det blir beskrevet her. Kan godt være det varierer fra tilbyder til tilbyder, men har lest både hos obos deleie og coo deleie at de ikke kan selge boligen før det har gått 7 (eller 10?) år. Jeg fant også en artikkel om deleie, og lenker den inn under her (dessverre bak betalingsmur). Se under: https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/GMdAq4/slik-fikk-emanuel-35-og-familien-droemmeboligen-uten-dem-ville-det-vaert-umulig-for-oss Ellers håper jeg du kom deg inn på boligmarkedet når du starta denne tråden fordi prisene har steget enn del siden den gang 😅 Anonymkode: c90ec...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå