Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har stort sett latt det gå dersom salaten viste seg å være råtten inni eller isen viste seg å være seig da jeg åpnet pakken (sikkert fordi den har stått for lenge i romtemperatur under prosessen). Nå senere tid når alt har blitt nesten dobbelt så dyrt, så har jeg derimot latt det irritere meg mye mer. På en uke har vi hatt tre situasjoner. En rømme som var kornete da vi åpnet den. Paprika som var myk og råtten inni og en pakke skinke som var grønn i kanten ved nærmere observasjon etter jeg kom hjem. Syns det er så flaut å gå tilbake med det. Ikke minst fordi jeg jo er stamkunde i nærmeste dagligvare og føler jeg kjenner betjeningen litt. Føler meg sær og litt ussel som går tilbake med en vare til 20-30 kr. De tenker nok jeg har dårlig råd (som jeg jo egentlig har også), føler det er litt skambelagt. Og at ungen andre gjør det.

Har jeg rett? Går dere tilbake med dagligvarer med feil om de koster under 30-40 kr?

Anonymkode: 0d512...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe skam med det! Jeg pleier å være flink til å sjekke i butikken, før jeg betaler, men det er fordi jeg selv har jobbet i butikk, og vet hvor mye som kan «glippe». Jeg reagerte aldri negativt på kunder som kom tilbake med råtten/dårlig mat, rett skal være rett 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt gjør jeg det. 

Jeg har aldri tenkt over at det er flaut.

Anonymkode: 26dc3...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reklamerer jeg på matvarer tar jeg det direkte med produsenten. Dagligvaren er bare et mellomledd, det er produsenten som bør vite det og erstatte det hvis de har gjort noe feil. De gir dessutten bedre kompensasjon, noe som er en bonus.

Anonymkode: a126a...273

• Liker 2
Skrevet

Utfordringen her er vel at de fleste ikke orker/tar seg bryet med å reklamere når man er kommet hjem, og man skal i prinsippet reklamere uten unødig opphold. Så ukeshandler man så er mye av det man normalt sett risikerer å være dårlig, uansett forventet å være dårlig og vanskelig å reklamere på. Og da gidder ikke folk. Er min erfaring.

Å svinge innom mandagen for å klage på en yougurt er for min del for mye styr. Men man burde bli flinkere til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reklamerer og er ikke flau over det. Har kort vei til butikken, litt enklere da. Men ingenting og skjemmes over iallefall, du vil vel ikke betale for noe som ikke kan brukes?

Anonymkode: afee6...268

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg åpner mat hjemme og ser det er dårlig så sender jeg bilde og mail til produsent. Og har fått penger som erstatning flere ganger. 

Anonymkode: 21723...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men som den over her, tar det direkte med produsent. Ikke for grønnsaker da og frukt da. 

Anonymkode: 73da2...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i matbutikk og om noen reklamerer på dårlig mat så tenker jeg at det skulle bare mangle.

At de sier fra, får nytt produkt eller penger tilbake. 
dårlig råd er det siste jeg tenker, det er bedre å gi beskjed så butikken kan ta det videre om det skulle være flere som har samme opplevelse. 

Anonymkode: 71be5...669

Skrevet

Det varierer veldig. Hvis f.eks én av løkene i en strømpe på fire er stygg inni, går den som regel rett i søpla og ikke tilbake til butikken. Det blir en avveining mellom verdien på matvaren og hvor mye tid, energi og ressurser jeg skal bruke på å reise tilbake for å reklamere på varen. 

Varer som er feilprodusert sender jeg klage på til leverandøren. Det er jo ikke butikkens skyld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet og gå tilbake til butikken for en is eller et salathode ( ikke at det er noe galt i og gjøre det, men tiden koster mer enn varen ) men har reklamert til produsenten et par ganger. 

Anonymkode: a2c67...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...