AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Jeg har et kunstnerisk enkeltmannsforetak hvor det har skjedd svært lite de siste årene, så jeg har jobbet i butikk ved siden av, og dette har vært min min hovedkilde til inntekt. Jeg kunne nok bare hatt kunstbiten som hobby, så lite har skjedd siden oppstart. Det ble dessverre nedbemanning i butikk, så jeg får nå dagpenger mens jeg søker etter jobb. Nå har jeg blitt kontaktet av en fransk butikk som selger kunsttrykk, som gjerne vil selge trykk av tingene jeg har tegnet. Men kan jeg si ja til dette så lenge jeg går på dagpenger? Hvordan gjør jeg dette isåfall? Ser ikke for meg at det blir store inntekten, har vært borti slikt før og det går som regel litt trått. Men jeg vil gjerne være på den sikre siden så jeg ikke gjør noe tullball i forbindelse med nav og mister retten til dagpenger eller blir fengsla for svingel, jeg vil gjerne ha alt på det rene. Noen som har vært borti liknende og/eller har peiling? Anonymkode: 1a6d7...fd9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Jeg er ingen ekspert, så ville sjekket ut. Men slik jeg har forstått det så er nav opptatt av hvorvidt du jobber eller ikke. Antar at disse trykkene allerede er laget. Så da kan du jo evt føre om x-antall timer denne jobben tar mtp korrespondanse på e-post/sending osv? Anonymkode: 7a88d...751
marsvin Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Ville forhørt meg med nav jeg:) om du klarer å få tak i noen der da 🙄 Få det skriftlig, så har du ditt på det rene hvis det skulle oppstå problemer eller spørsmål i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Du skriver opp timer du jobber på meldekortet, uavhengig av når du mottar lønn. Men ville meldt fra til veileder for å være på den sikre siden. Anonymkode: 2d73d...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 ÉNK og dagpenger må avklares med NAV. Anonymkode: a290b...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå