Gå til innhold

Venn som sa at hun ikke inviterte meg fordi hun var redd for hva andre syntes…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt paff og lei meg egentlig. Den kom litt overraskende på og jeg vet ikke helt hva jeg synes. Eller jeg har jo mange tanker, men er usikker på om jeg er helt på jordet.

Ei venninne/god bekjent har stått i en veldig vanskelig situasjon i 1 års tid, både psykisk og rent praktisk. Jeg har stilt opp hele veien og hun har gjerne ringt meg flere ganger i uken for å få hjelp i form av støtte eller hjelp til utfylling av papirer, søknader, møter mm. Nå var det stor bursdagsfeiring for henne og jeg ble ikke invitert… Det i seg selv kunne jeg sikkert akseptert, det er mer forklaringen hun slang på som plager meg litt. Hun sa at hun er redd for hva ett par av de andre som kom hadde syntes om det. Det er folk som hun selv har snakket litt negativt om og ikke egentlig virker som hun liker så godt, men som hun ser litt opp til og vil holde seg inne med. Jeg er nok sikkert ikke bra nok i deres øyne og dermed ble jeg ikke invitert. 
Sitter jo igjen med en følelse av at jeg kun er bra nok for min venninne når hun vil ha hjelp og når det holdes «i det skjulte»… Hva tenker dere? Overreagerer jeg?

Anonymkode: a23eb...451

• Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke en venninne. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 1757b...4e1

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ufølsomt og veldig dårlig gjort av din venninne. Jeg ville trukket meg unna henne.

Anonymkode: 7c30a...ca6

• Liker 23
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt paff og lei meg egentlig. Den kom litt overraskende på og jeg vet ikke helt hva jeg synes. Eller jeg har jo mange tanker, men er usikker på om jeg er helt på jordet.

Ei venninne/god bekjent har stått i en veldig vanskelig situasjon i 1 års tid, både psykisk og rent praktisk. Jeg har stilt opp hele veien og hun har gjerne ringt meg flere ganger i uken for å få hjelp i form av støtte eller hjelp til utfylling av papirer, søknader, møter mm. Nå var det stor bursdagsfeiring for henne og jeg ble ikke invitert… Det i seg selv kunne jeg sikkert akseptert, det er mer forklaringen hun slang på som plager meg litt. Hun sa at hun er redd for hva ett par av de andre som kom hadde syntes om det. Det er folk som hun selv har snakket litt negativt om og ikke egentlig virker som hun liker så godt, men som hun ser litt opp til og vil holde seg inne med. Jeg er nok sikkert ikke bra nok i deres øyne og dermed ble jeg ikke invitert. 
Sitter jo igjen med en følelse av at jeg kun er bra nok for min venninne når hun vil ha hjelp og når det holdes «i det skjulte»… Hva tenker dere? Overreagerer jeg?

Forstår deg godt. Hadde tatt avstand om jeg var deg

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Umoden jente, du fortjener bedre.

Anonymkode: 44911...d22

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er sår. Du trenger ikke være fult så raus med henne fremover. Du overreagerer ikke, du har ikke gjort noe annet enn å bli lei deg, og følelser må du få lov å ha. 

Uansett, du er bra nok! Hun er bare for opp i ega ræv til å sette pris på deg, du fortjener bedre.

Anonymkode: 0b02b...4a9

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. dette hadde ikke jeg taklet så godt ihvertfall. Jeg hadde overanalysert det, tatt det veldig personlig og sikkert kuttet kontakten og latt den andre parten ta initiativ. Jeg er så konfliktsky at jeg hadde sikkert ikke klart å si meningen min om det heller. Selv om det sikkert er det beste å gjøre. 

Anonymkode: aea72...2bd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer ikke. Det der hadde jeg avsluttet vennskapet for/trukket meg helt unna. Så utrolig vond ting å si til noen. Spesielt etter du har hjulpet henne og stilt opp så mye. Ut fra det du skriver er du en raus person som fortjener så mye bedre.

Anonymkode: 62e35...a62

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde faktisk ikke holdt tilbake og sagt nøyaktig hva jeg mente ! Jeg er ikke av den konflikt sky typen så ja jeg hadde nok hatt en venn mindre.

Du kan jo bare be henne ringe til noen av de som ble invitert neste gang hun trenger praktisk hjelp eller bare noen å snakke med for du er nemlig ikke interessert 🤮🤮

Hadde sleng på at du regnet med at de stiller opp utenpå mukke siden de var gode nok til å bli invitert. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde ikke jeg taklet noe bra. Jeg hadde sannsynligvis ikke klart å konfrontere henne men det hadde blitt slutt på å få noe hjelp fra meg. Jeg hadde trukket meg helt ut av det "vennskapet".

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Duff skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke jeg taklet noe bra. Jeg hadde sannsynligvis ikke klart å konfrontere henne men det hadde blitt slutt på å få noe hjelp fra meg. Jeg hadde trukket meg helt ut av det "vennskapet".

Jeg tror jeg hadde konfrontert. Hadde blitt pisseforbanna og spurt hvem faen tror du at du er eller noe

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette hun samme som fortalte at typen hennes sa du var stygg? Eller finnes det virkelig så mange jævlige "venninner" på kg 😛 

Anonymkode: eab7e...46a

• Nyttig 4
Skrevet

Ex-venninne mener du vel?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn oppførte min eks kjæreste seg ovenfor meg i nesten to år. Jeg vet ikke om jeg tenker at han er Borderline, bipolar eller narsisisst. Men noe er det. Det er utrolig vondt å bli behandlet sånn.

Anonymkode: 09eff...f76

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

HI her..

Tusen takk for veldig støttende svar dere:) Føler at jeg kanskje ikke er helt ute som tenker sånn nå og reagerer på dette. Vet hun skal ringe meg denne uken ang hjelp til noe, og da tror jeg nok at jeg sender henne en sms om at hun kan spørre noen andre…

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Ikke la deg bli brukt.... be henne dra et vist sted

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

HI her..

Tusen takk for veldig støttende svar dere:) Føler at jeg kanskje ikke er helt ute som tenker sånn nå og reagerer på dette. Vet hun skal ringe meg denne uken ang hjelp til noe, og da tror jeg nok at jeg sender henne en sms om at hun kan spørre noen andre…

Da tenker jeg at du enten kan si rett ut hva du føler om hennes kommentar. Om du ikke er god nok for omgangskretsen hennes, så er det heller ikke greit at hun lener på deg for hjelp.

Du er ikke en person som aksepterer at hun bruker deg når hun trenger deg.

Eller så kan du selvfølgelig velge å bare ikke svare henne.

Jeg tenker det første er der beste, gi mennesker en sjanse til å gjøre annerledes.

Gjør de det ikke, så har du svaret dit der.

Anonymkode: 47659...671

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der er skikkelig slemt av henne. Ingen god venninne, støtter deg fult ut i å be henne om å få hjelp av noen andre. Det er ikke greit å behandle noen så fælt som hun oppfører seg ovenfor deg. Du har det bedre uten henne 💜

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun her er skikkelig slem. I motsetning til deg som er raus og imøtekommende. Du burde ha vært æresgjest i det bursdagsbesøket. Bare ikke kast bort en kalori mer på å hjelpe eller støtte henne i noe som helst heretter. De fisefine dustevennene hennes kan jo gjøre det i stedet, siden de er så mye nærmere henne enn det du er…

Anonymkode: a966f...419

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...