Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen en fantastisk flott kvinne som jeg elsker over alt på jord. Er enkemann som etterhvert fant denne etter mitt syn flotte kvinnen. Jeg mener selv at jeg er flink til å fortelle henne hvor mye hun betyr for meg. Hun besvarer følelsene på samme måten. vi er nå forlovet og jeg synes vi har det helt topp. På det seksuelle planet har det vært helt fantastisk. Sexen vi har hatt er helt fantastisk og er noe enhver mann bare kan drømme om. Med alt dette som jeg har beskrevet, hva kan da være problemet? Der jeg ser en fantastisk fremtid ser hun mulige problemer. Hun ønsker å kjøpe seg inn i min bolig, men er veldig skeptisk til å selge sin egen bolig som har vært utleid. Hun er skeptisk til å utlevere for mye av seg selv, mens jeg helt naturlig føler at jeg utleverer meg selv.
Hun har vært i ett par forhold før hun traff meg og det første gikk hun i fra selv og det andre forholdet ble hun "dumpet". Det siste vet jeg har vært veldig sårt for henne. Jeg har fridd til henne og hun har sagt ja, men det er så mye utfordringer sett med hennes øyne. Hun trenger tydeligvis å diskutere alle potensielle utfordringer og evt problemer med veninner. Jeg synes det blir slitsomt når jeg er den positive som bare ser gode muligheter, og så ser hun mange mulige utfordringer. Det er faktisk slitsomt over tid å være den eneste i forholdet som er positivt til det meste i forholdet og som litt for ofte blir møtte med "negativitet". Jeg har sagt til henne at hvis hun faktisk må tenke nøye over om vårt forhold er liv laga, så er det kanskje ikke det. Hun forsikrer da at hun elsker meg over alt på jord, men så er det stadig disse tvilende uttalelsene om at hun er i tvil.
Hva vil jeg egentlig med dette innlegget, vel jeg blir veldig usikker på hva hun egentlig ener. På den ene siden er det ikke måte på hvor fint og flott alt er, så plutselig er hun deprimert og mye er veldig vanskelig. Er dette bare noe jeg må leve med, fordi kvinner har sine utfordringer?

Anonymkode: 9d635...b75

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slitsomt ut. Jeg skjønner ikke at du kan være så positiv når hun er så negativ. Vanskelig å si om det er forbigående eller permanent.. men kanskje mest sannsynlig er det personligheten hennes? Jeg er fristet til å tro at dere ikke har vært sammen særlig lenge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun negativ eller litt realistisk? Er du positiv eller er du urealistisk naiv? 
Det er lurt å også ta opp og snakke om mulige utfordringer og ‘regnværsdager’. Da er dere mer forberedt når de kommer 

Anonymkode: f8b71...ea9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (4 minutter siden):

Høres slitsomt ut. Jeg skjønner ikke at du kan være så positiv når hun er så negativ. Vanskelig å si om det er forbigående eller permanent.. men kanskje mest sannsynlig er det personligheten hennes? Jeg er fristet til å tro at dere ikke har vært sammen særlig lenge. 

Vi har snart vært sammen i tre år.

Skrevet

Brent barn. Hun der har issues. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er hun negativ eller litt realistisk? Er du positiv eller er du urealistisk naiv? 
Det er lurt å også ta opp og snakke om mulige utfordringer og ‘regnværsdager’. Da er dere mer forberedt når de kommer 

Anonymkode: f8b71...ea9

Jeg liker å tro at jeg er naturlig positivt, fordi det er veldig mye med henne som er bra. Det er bare så trist at hun inn i mellom er så negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snart vært sammen i tre år.

At du orker.. jeg hadde en sånn fyr, til slutt kalte jeg ham bare tussi etter det sure deppa eselet i ole brum, var ALDRI noe støttende, positivt, anerkjennelse, oppløftende, fra kjeften hans når vi først hadde blitt sammen. Alt det var oppbrukt på å lure meg inn i et forhold, etter det så var det BARE dritt. 

Anonymkode: 10097...0ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som optimist av natur hadde jeg blitt veldig sliten av å forholde meg til pessimisme selv, men i denne situasjonen er det jo hun som avkreves å brenne broer. Er det veldig viktig at hun selger sin bolig nå? Ikke mulig å gi henne tid, mens hun bare leier ut og betaler leie hos deg istedenfor å eie? Du ber henne gi slipp på sin selvstendige økonomiske sikkerhet, mens det naturlig ville bli deg som beholdt huset om dere skulle gå fra hverandre en gang. Det var jo ditt i utgangspunktet. 

Hva med å gi slikt tid? Dere kan da likevel være sammen og gå felles fremtid i møte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ebbeliten said:

Brent barn. Hun der har issues. 

Ja. Hun har flere problemer og jeg ville vært forsiktig med å forplikte meg til henne. Det er så mange røde flag at jeg har ikke ord

Anonymkode: 4c60d...607

Skrevet

Ja. Hun har flere problemer og jeg ville vært forsiktig med å forplikte meg til henne. Det er så mange røde flag at jeg har ikke ord

Det er ikke nødvendigvis noe veien med å forplikte seg. Dama kan da ikkenoe for at hun har blitt skadet i løpet av livet og derfor helgarderer seg i relasjoner. Men hun bør jo jobbe litt med seg selv, da. Så det ikke går galt igjen og igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ebbeliten said:

Det er ikke nødvendigvis noe veien med å forplikte seg. Dama kan da ikkenoe for at hun har blitt skadet i løpet av livet og derfor helgarderer seg i relasjoner. Men hun bør jo jobbe litt med seg selv, da. Så det ikke går galt igjen og igjen. 

Det er helt greit. Men da sier man ikke ja til å gifte seg. Man sier at man vil ta det litt saktere og gi det tid. Det er også andre ting TS skriver om som hadde fått meg til å unngå dama. Greit nok at sexen er fantastisk, men det er mer i en relasjon enn bare sex.

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Som optimist av natur hadde jeg blitt veldig sliten av å forholde meg til pessimisme selv, men i denne situasjonen er det jo hun som avkreves å brenne broer. Er det veldig viktig at hun selger sin bolig nå? Ikke mulig å gi henne tid, mens hun bare leier ut og betaler leie hos deg istedenfor å eie? Du ber henne gi slipp på sin selvstendige økonomiske sikkerhet, mens det naturlig ville bli deg som beholdt huset om dere skulle gå fra hverandre en gang. Det var jo ditt i utgangspunktet. 

Hva med å gi slikt tid? Dere kan da likevel være sammen og gå felles fremtid i møte. 

Vi hadde en avtale i fjor om at hun skulle selge leiligheten sin for å kjøpe seg inn 50% i min leilighet (hun kjøpte seg inn med 23 % for to år siden). Jeg gjorde noen økonomiske handliger basert på denne avtalen. Hun ville ikke selge i fjor pga at markedet fallt. Dette medførte 5500 i ekstra lån for min del, fordi jeg kjøpte en tomt basert på at hun skulle kjøpe seg inn. Mener ikke å være naiv, men jeg er den typen som alltid står for det jeg sier og her er vi litt forskjellige. Vi har det som sagt veldig bra i store deler av tiden, men så kommer de negative uttalelsene, som jeg synes torpederer de fine stundene våres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi hadde en avtale i fjor om at hun skulle selge leiligheten sin for å kjøpe seg inn 50% i min leilighet (hun kjøpte seg inn med 23 % for to år siden). Jeg gjorde noen økonomiske handliger basert på denne avtalen. Hun ville ikke selge i fjor pga at markedet fallt. Dette medførte 5500 i ekstra lån for min del, fordi jeg kjøpte en tomt basert på at hun skulle kjøpe seg inn. Mener ikke å være naiv, men jeg er den typen som alltid står for det jeg sier og her er vi litt forskjellige. Vi har det som sagt veldig bra i store deler av tiden, men så kommer de negative uttalelsene, som jeg synes torpederer de fine stundene våres.

Men det å selge huset er kanskje et stort og vanskelig skritt, selv om det var avtalen. Det er ikke noe man bør gjøre før man føler det greit. 

At du kjøpte fisken i sjøen er et valg du tok, og må stå for. Det er aldri lurt å bruke penger man ikke ennå har. Det er lov å ombestemme seg. Spesielt når valget har store konsekvenser, og man ikke føler seg klar for det. Hun har også altså kjøpt seg inn. Ikke 50% riktig nok, men det burde heller ikke være et krav for forholdet. 

Hvorfor er kravet at hun skal selge huset sitt, for at du skal beholde en ekstra tomt? En tomt du kjøpte for penger du ennå ikke hadde. 

Jeg er all in for optimisme, men ikke for urimelige krav, og at ene part ikke skal kunne revurdere egne valg fordi andre part har brukt penger på forskudd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (30 minutter siden):

jeg synes at jeg har gjort det. Det har nå gått over ett år utover det vi hadde avtalt. Det var viktig for henne at hun skulle inn og eie 50%, noe jeg støttet henne i. Leiligheten hennes er i borettslag med maks tre års utleie.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gå i parterapi? 🙂

Anonymkode: 629ce...92f

Skrevet

jeg synes at jeg har gjort det. Det har nå gått over ett år utover det vi hadde avtalt. Det var viktig for henne at hun skulle inn og eie 50%, noe jeg støttet henne i. Leiligheten hennes er i borettslag med maks tre års utleie.

Som hun nå egentlig må bo i ett år før hun selger for å ikke tape mye penger, om prisøkning siden hun kjøpte. 

Må si jeg blir skeptisk her selv. Forholdet er ikke basert på kjærlighet, men på økonomi? Enten selger du og kjøper deg inn 50%, ellers... hva da? 

Dumt av deg å kjøpe den tomta før hun hadde kjøpt seg inn. Urimelig å kreve at hun gir opp sin økonomiske selvstendige sikkerhet for at ting skal være greit. Fullt mulig å være både kjærester og gift uten å eie bolig sammen. Jeg og min mann gjør det ikke. 21 år siden vi ble par, og lever godt med at jeg eier en bolig og han annen bolig. Vi bor i min bolig, som selvfølgelig er vår bolig, rent bortsett fra juridisk. Det er jo ikke for å eie bolig sammen vi er par. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (10 minutter siden):

Som hun nå egentlig må bo i ett år før hun selger for å ikke tape mye penger, om prisøkning siden hun kjøpte. 

Må si jeg blir skeptisk her selv. Forholdet er ikke basert på kjærlighet, men på økonomi? Enten selger du og kjøper deg inn 50%, ellers... hva da? 

Dumt av deg å kjøpe den tomta før hun hadde kjøpt seg inn. Urimelig å kreve at hun gir opp sin økonomiske selvstendige sikkerhet for at ting skal være greit. Fullt mulig å være både kjærester og gift uten å eie bolig sammen. Jeg og min mann gjør det ikke. 21 år siden vi ble par, og lever godt med at jeg eier en bolig og han annen bolig. Vi bor i min bolig, som selvfølgelig er vår bolig, rent bortsett fra juridisk. Det er jo ikke for å eie bolig sammen vi er par. 

Hun har "rettigheter" som om hun allerede eier 50%, mtp det økonomiske. Jeg har ikke presset henne til noe som helt økonomisk, fordi dette er hennes egne valg som jeg har støttet fordi jeg også ønsker at vi skal være likeverdig økonomisk. Det jeg stusser på er hvorfor ikke vi skal forholde oss til avtaler. Jeg har holdt lle mine avtaler med henne, men dette er ikke opplevd som gjensidig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun har "rettigheter" som om hun allerede eier 50%, mtp det økonomiske. Jeg har ikke presset henne til noe som helt økonomisk, fordi dette er hennes egne valg som jeg har støttet fordi jeg også ønsker at vi skal være likeverdig økonomisk. Det jeg stusser på er hvorfor ikke vi skal forholde oss til avtaler. Jeg har holdt lle mine avtaler med henne, men dette er ikke opplevd som gjensidig.

Det er enkelte ting man ikke bør sette tidsfrister eller press på, fordi det er en mental prosess å bli klar for en del ting. Å sette press på ting partner ikke er mental klar for er aldri heldig. Det skaper indre kaos som ikke gavner relasjonen. I slike tilfeller bør omtanke og forståelse for partner veie tyngre enn slike avtaler, for ellers kan det skape sår og splid. Er man ikke mentalt klar for noe, og får ikke tid til å bli det, skaper slikt bølger i absolutt hele relasjonen og trygghet i forhold til partner. Det blir en indre konflikt av å føle seg presset til å gå kjappere fremover enn følelser rundt noe henger med på. 

Vil du ha henne og ha det godt sammen med henne, eller at hun holder denne avtalen, selv om hun ikke er mentalt klar for det? Det kan rive dere fra hverandre. 

Dette er jo overhodet ikke noe hinder for godt forhold og samliv, utover valget du tok angående den tomten. Var hun delaktig i den beslutningen fullt ut? Var det noe hun også ønsket like mye som deg? Om ikke var det en beslutning du må stå fullt og helt for. Du har vært tålmodig mener du, men det kan virke som du går for fort frem. Å bli presset gjør selv meg som er optimistisk av natur skeptisk. Ingen liker å bli presset fortere fremover enn man føler seg komfortabel med. 

• Liker 3
Gjest AnomynBurker
Skrevet

At denne kvinnen tar sine egne økonomiske valg skal da ikke overtolkes til at hun har opplevd ditten og datten i tidligere forhold, at hun er negativ og at kvinner er sånn og slik. 

Jeg vet ikke hvordan avtalen deres var utformet, om at hun skulle selge, men du tok en hodeløs avgjørelse og investerte uten å ha pengene på plass. 

Hun derimot så at markedet falt og at det ikke var fornuftig å selge. 

Nå er du dritsur og skriver et innlegg på kg om denne kvinnen som er så god til å pule ikke sørger for å tape penger på å selge i et tregt marked for å dekke opp for din dårlige investering. 

Du kan ikke holde på slik om dere skal gifte dere. Du må ta det med ro og ikke være så impulsiv. Ikke bruk penger du ikke har. Og drit i å blande kjønn oppi det hele. 

Skrevet

Hehe denne var fin, en lang tirade om hvor negativ hun er og hvor slitsomt det er for deg, også handler det egentlig om at du var dum og solgte skinnet før bjørnen var skutt og kjøpte tomt. Selvsagt skal hun vente med å selge til markedet er bedre, handler dette forholdet bare om økonomi for din del foreslår jeg at du tar din hatt og går.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...