AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Jeg har hatt forsikring i faren min sitt navn i alle år. Nå har jeg fått beskjed om at det ikke går lenger, og at jeg derfor må tegne en ny forsikring. Dette står hos Europeiske helseforsikring " Sykdom og ulykke på reise 5.1. Hva forsikringen omfatter Forsikringen omfatter nødvendige og dokumenterte utgifter på grunn av at du blir uventet og akutt syk, skadet i en ulykke eller dør som følge av en slik hendelse. Forverring av, eller komplikasjoner som har sammenheng med sykdom eller lidelse som er kjent før avreise er ikke å anse som uventet og akutt sykdom inntruffet på reisen" Vilkår Helårs reiseforsikring (if.no) Hvor går grensa her? Hvis man er kreftsyk og velger å reise på ferie, forstår jeg at det kan bli en unødvendig utgift for forsikringsbyrået. Men hva om man feks har hatt et ryggprolaps for noen år siden, og plutselig får tilbakefall på ferie. Er det noe som de ikke vil dekke fordi det er kjent fra før? Jeg har en historie med mageproblemer og har hatt mange operasjoner i Norge. Jeg har aldri behøvd helsehjelp i utlandet. Det er også fem år siden jeg sist var på sykehus. Er det sannsynlig at de ikke ville dekke noe hvis jeg skulle bli syk i utlandet med mageproblemer? Anonymkode: a3748...b9d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Den må gjerne flyttes til forbruker-forumet Anonymkode: a3748...b9d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Det er ikke en helseforsikring, det er en reiseforsikring. Og ja du skal selvfølgelig ha det selv om du har en sykdom fra før, mye annet kan skje som ikke har noe som helst med sykdommen å gjøre. Og det er ikke nødvendigvis slike typer sykdommer det er snakk om, men folk som er mer alvorlig syke. Anonymkode: 5e628...bb8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke en helseforsikring, det er en reiseforsikring. Og ja du skal selvfølgelig ha det selv om du har en sykdom fra før, mye annet kan skje som ikke har noe som helst med sykdommen å gjøre. Og det er ikke nødvendigvis slike typer sykdommer det er snakk om, men folk som er mer alvorlig syke. Anonymkode: 5e628...bb8 huff, bør ta meg bedre tid med korrigeringen når det gjelder anonyme innlegg. Mener selvfølgelig reiseforsikring. Anonymkode: a3748...b9d 1
petterm Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt forsikring i faren min sitt navn i alle år. Nå har jeg fått beskjed om at det ikke går lenger, og at jeg derfor må tegne en ny forsikring. Dette står hos Europeiske helseforsikring " Sykdom og ulykke på reise 5.1. Hva forsikringen omfatter Forsikringen omfatter nødvendige og dokumenterte utgifter på grunn av at du blir uventet og akutt syk, skadet i en ulykke eller dør som følge av en slik hendelse. Forverring av, eller komplikasjoner som har sammenheng med sykdom eller lidelse som er kjent før avreise er ikke å anse som uventet og akutt sykdom inntruffet på reisen" Vilkår Helårs reiseforsikring (if.no) Hvor går grensa her? Hvis man er kreftsyk og velger å reise på ferie, forstår jeg at det kan bli en unødvendig utgift for forsikringsbyrået. Men hva om man feks har hatt et ryggprolaps for noen år siden, og plutselig får tilbakefall på ferie. Er det noe som de ikke vil dekke fordi det er kjent fra før? Jeg har en historie med mageproblemer og har hatt mange operasjoner i Norge. Jeg har aldri behøvd helsehjelp i utlandet. Det er også fem år siden jeg sist var på sykehus. Er det sannsynlig at de ikke ville dekke noe hvis jeg skulle bli syk i utlandet med mageproblemer? Anonymkode: a3748...b9d For å være sikker er det kanskje lurt å spørre selskapet? De er de eneste som kan svare 100%.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 petterm skrev (1 minutt siden): For å være sikker er det kanskje lurt å spørre selskapet? De er de eneste som kan svare 100%. Kan de svare meg 100 prosent riktig og ærlig ? Ønsker de kunder som har helseutfordringer? Anonymkode: a3748...b9d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan de svare meg 100 prosent riktig og ærlig ? Ønsker de kunder som har helseutfordringer? Anonymkode: a3748...b9d Å ha hatt et ryggprolaps er ikke å anse som "helseutfordringer". Ja du får ærlige svar. Jeg har en medfødt sykdom som gjør at jeg kan bli sykere enn andre av infeksjoner. Fikk infeksjon i utlandet og Europeiske dekket alt automatisk (de ordnet med hvilket sykehus jeg skulle dra til etc) og jeg trengte ikke tenke på noe. Anonymkode: 719e4...782 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå