Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn på 5 uker og han er helt fantastisk! Men det er noen ting jeg virkelig sliter med og trenger tips. Han har vært full ammet siden fødsel og vi har begynt og introdusere flaske i tillegg noe som han har tatt veldig lett, men smokk er en helt anen sak... vi har fått trøske og brystene gjør ekstremt vondt og prøver derfor og venne han til smokk da han bruker brystene mine som smokk for og roe seg ned selv om han ikke er sulten, har prøvd og venne han til smokk i en ukes tid uten noe hell. Jeg føler meg utslitt da lillegutt har ett veldig stort behov for og suge og han blir hengende på brystet hele dagen så lenge han ikke vil ta smokken, noen som har noen bra tips til hvordan man kan venne baby til og ta smokk?  Han sover heller ikke mye på dagen noe som gjør han overstimulert og sutrete, han sover kun om han ligger ved brystet...  siden han alltid ligger ved brystet er det også lite melk til over til og pumpe sånn at vi kan bruke det i flaske for og avlaste meg og få far til og mate han men også roe han ned med smokk. Jeg er helt utslitt.. 

Anonymkode: 01f38...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så små 'tar' ikke smokk, rett og slett fordi de jobber for mye med tungen. Så en må holde i smokken hele tiden for at den skal holde seg inni.

Håper du har fått skikkelig salve til brystvortene dine og medisin til gutten så dere blir kvitt trøsken. 

Var borti noe av det samme med en av mine, det gikk seg til med medisin. Samt at jeg 'melket' (presset, masserte frem melk) samtidig som babyen diet, da først rakk babyen å drikke seg skikkelig mett før den sovnet og kunne endelig sove en stund uten å henge på meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt ulike merker og ulike størrelser? 

Mine tok kun den aller minste størrelsen, tror den het 0 eller prematur. 

Anonymkode: c9294...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...