Gå til innhold

Hvilket fòr er best å gi til katt for å unngå dårlig mage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 7 mnd gammel kastrert jentepus. Hun får tørrfòr ment for kattunger fra Royal Canin. Merket at hun hadde skikkelig tørr og småklumpete avføring så prøvde å tilby litt våtfòr, men det eneste hun gjorde var å drikke opp sausen og la bitene ligge. Hun liker veldig godt Vitakraft flytende snacks og vi merket at avføringen ble større og mykere. Men nå får hun ofte veldig løs mage og avføring som sitter igjen etter do og/eller i pelsen rundt. Hun er veldig kresen på mat (vi har prøvd å tilby ting vi har lest er trygt for katter)  men spiser alt annet hun finner. Noen råd?

Anonymkode: 33bdf...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitakraft sine flytende snacks er favoritten her også, og heldigvis går denne greit for magen. Men en av våre katter har også en tendens til å få dårlig mage om hun spiser noe hun ikke er vant med å spise. Det pleier å gå seg til etter et par dager, men det er viktig med forsiktig tilvenning slik at det ikke blir for tøft for magen. Mine spiser Royal Canin Hair and Skin, både våtfor og tørrfor.

Ellers tenker jeg at den harde avføringen kan ha sammenheng med at hun drikker for lite. Kanskje du kan få henne til å drikke mer vann om du går til innkjøp av en vannfontene? Jeg har Catit Pixi fontene, og både kattene og jeg er fornøyde med denne. De velger den fremfor vannskålen, og jeg er fornøyd med at den lager lite eller ingen lyd og er enkel å rengjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...