AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Klart å svi tippen på fingeren. Den er nå hvit/brun og kjenner at huden kommer til å bli hard/lær aktig. Tips til krem som kan tas på for å unngå dette? Har bare fuktighets krem med parfyme men regner med det ikke er så lurt. Men noe som kan kjøpes på matbutikk da apotek er ett stykke unna. Anonymkode: d834c...a4c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Ut fra det du beskriver så kan du ikke hindre det. Skaden er allerede der. Du får lese litt om brannskader på nettet og vurdere om du må til lege. Brannsår kan være vanskelige å få til å gro skikkelig, særlig de dype, og hvis skaden er i nærheten av leddet kan du miste bevegelse. Anonymkode: 264bf...661 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Leser mye forskjellig på nett derfor eg spurte. Også står det at må til lege visst det er 3 gradsforbrenning, noe jeg ikke gidd for ett brannsår på ene fingertuppe hehe. regner med det er det da jeg ikke kjenner noe til svie/smerter. Anonymkode: d834c...a4c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Ville aldri brukt fuktighetskrem på Brannsår. Dekk til ned et plaster, aloevera kan være godt å ha på, eventuelt burngel mange førstehjelpsskrin inneholder. Ellers er det ikke noe du kan forebygge sånn uten videre Anonymkode: 3d386...a5a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Leser mye forskjellig på nett derfor eg spurte. Også står det at må til lege visst det er 3 gradsforbrenning, noe jeg ikke gidd for ett brannsår på ene fingertuppe hehe. regner med det er det da jeg ikke kjenner noe til svie/smerter. Anonymkode: d834c...a4c Grunnen til det er fordi 3.gradser kan gi såpass mye trøbbel med å gro, infeksjonsrisiko og arrdannelse. Anonymkode: 264bf...661 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grunnen til det er fordi 3.gradser kan gi såpass mye trøbbel med å gro, infeksjonsrisiko og arrdannelse. Anonymkode: 264bf...661 Joda, visst det skulle bli ett problem gjør jeg jo det men sannsynligheten e vel relativ liten. Lurte vel bare på om noen visste noe man kan smøre på evt som man vet er å få tak i på matbutikk 😜 Anonymkode: d834c...a4c
Mezzosoprena Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Klart å svi tippen på fingeren. Den er nå hvit/brun og kjenner at huden kommer til å bli hard/lær aktig. Tips til krem som kan tas på for å unngå dette? Har bare fuktighets krem med parfyme men regner med det ikke er så lurt. Men noe som kan kjøpes på matbutikk da apotek er ett stykke unna. Anonymkode: d834c...a4c Det er ikke hull på huden? Da hadde jeg ikke gjort noen ting med det.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Mezzosoprena skrev (20 minutter siden): Det er ikke hull på huden? Da hadde jeg ikke gjort noen ting med det. Nei, bare svidd (brun) hud. E bare for å unngå den harde huden i mange mnd etterpå eg tenker på. Klarer ikke la vær å plukke på sånt hehhe. Pluss det e utrolig irriterende. Anonymkode: d834c...a4c
Mezzosoprena Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, bare svidd (brun) hud. E bare for å unngå den harde huden i mange mnd etterpå eg tenker på. Klarer ikke la vær å plukke på sånt hehhe. Pluss det e utrolig irriterende. Anonymkode: d834c...a4c Da kan du jo fint bruke en fet krem på det bare 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå