Gå til innhold

Når skal jeg bytte fb fra gift til singel? - Skilsmisse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går gjennom en skilsmisse fra min x mann som var voldelig. Han har vært veldig vanskelig i seperasjonsprosessen hvor han ikke gidder å underskrive seperasjonspapirene.. som forventet. Han vil la meg kjenne på at vi er gift og holde meg fast/kontrollere meg så lenge som mulig. Og kan han ikke såre meg direkte bruker han menneskene rundt seg for å såre meg. Jeg mister desverre hele hans familie som har vært så grei, men desverre kom manipulasjonen til hodene dems.. Selv hvor grusomme ting han har inrømmet til. er jeg problemet. 

De vet han har tatt på meg, kontrollert meg, frarøvet meg mine rettigheter til penger & økonomi. Psykisk, fysisk, seksuell og økonomisk voldt i 1-2 år.. Og dette vet foreldrene hans men samtidig er jeg problemet, og fikk besteforeldrene til å blokke meg på facebook (de er for gamle til å vite hvordan å gjøre det selv) og han vet hvor sårt det er ettersom vi har hatt ett veldig nært  forhold. Psykisk vold selv etter han har dratt.. Jeg har fjernet han og hans familie fra fb. Men jeg vil fjerne fb fra gift til singel, selv om seperasjonspapirene ikke er underskrevet fra hans side, vil jeg komme meg videre. Det er gått snart 2 mnd siden jeg dro og jeg vil begynne min helbredelsesreise.. Men vet  ikke om dette vil bli sett som at jeg "bare vil komme meg videre, driter i han" og at jeg var problemet allikevel.. jeg er så redd for å bli dømt mer enn jeg alt er blitt. det er så mye tanker og følelser.. 

Anonymkode: 44084...48c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men vet  ikke om dette vil bli sett som at jeg "bare vil komme meg videre, driter i han" og at jeg var problemet allikevel.

I en skilsmisse mister man gjerne svigerfamilien, det er bare sånn livet er. 

Og drit i hva andre tenker, stå opp for deg selv! ❤️ Vær sterk! Eventuelt kan du bare ta bort statusen, du kan vente med å legge til singel. Bare dropp å ha noe som helst der en stund. 

Anonymkode: 2d6df...966

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å endre, det vil mest sannsynlig skape mer irritasjon for hans del at du styrer ditt eget liv. 

Anonymkode: de957...8ec

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Det er bare å sette deg som singel på Facebook akkurat når du vil :)

Dette bestemmer bare du, du trenger på ingen måte fremvise dokumentasjon for det ene eller det andre. 

Du kan også bare fjerne sivilstatus helt. Du kan fjerne livshendelsen at du giftet deg, du kan fjerne alle bilder og spor etter han.

Dette er helt opp til deg, du trenger på ingen måte vente til dere er offisielt skilt!

Tipper de aller fleste fjerner ekteskapsstatusen så fort forholdet er over egentlig..

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde skiftet med en gang. Eventuelt trenger du ikke fylle den delen ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når som helst. Du velger helt selv. 

Anonymkode: 0f423...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare fjerne sivilstatus helt? Det må ikke stå på Facebook hvorvidt du er gift eller singel.

Anonymkode: 855fd...891

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke bare fjerne sivilstatus helt? Det må ikke stå på Facebook hvorvidt du er gift eller singel.

Dette var min umiddelbare tanke også. Det er nok det lureste i ditt tilfelle. 

Anonymkode: e47cb...ea3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man bytter status fra "ingen opplysninger" til "singel", blir det da postet som en endring/livshendelse? 

Greit å ha rett status, men trenger ikke at det ropes ut til kollegaer og tanter som en begivenhet.... 

Anonymkode: d7be0...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fjern gift og sett ingenting der? Ingen voksne trenger sivilstatusen på Facebook uansett. 

Anonymkode: 2834a...75b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte statusen til å bli gjemt for alle 

Anonymkode: 4bcdf...523

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare skjulte min sivilstatus.

Anonymkode: 58d05...457

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ene eksen min rørte aldri min forespørsel om at vi var kjærester på face og etter lang tid slettet jeg forespørselen. Jeg følte det var skikkelig flaut og følte meg skikkelig avvist av han. Han ville liksom ikke vedkjenne for omverden at vi var sammen, selv tok jeg dette aldri opp med han. Føltes som en filleting når det bare var noe jeg kjente jeg ville men tydeligvis ikke han. 

Siden da har jeg aldri hatt forholdsstatus. Vil ikke sette meg i en slik situasjon igjen, den makten får ingen over meg igjen. 

Synes dette fungerer helt fint for meg for å være ærlig. 

Endret av Fighter83
  • Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Valgte å gjøre det sånn 😊 så nå står det ingenting - TS

Anonymkode: 44084...48c

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sivilstatus på FB er relativt «utdatert», jeg ville bare fjernet det i sin helhet. 

Anonymkode: 7d656...dd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...