AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #341 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg råder deg til å logge av og ta resten med en profesjonell. I en sånn her tråd er det garantert noen troll, noen med egne ubearbeida greier som identifiserer seg med søsteren din og masse annet sårt. Ikke utsett deg selv for det. Tipper du har vært overmoden for å innse alt dette, i og med at det egentlig ikke tok deg så lang tid. Det er ofte i 40-50 årsalderen man endelig tør å ta et ordentlig oppgjør med foreldrene sine og barndommen. Når man har egne barn og fått nødvendig avstand til å se hvor sjukt det egentlig var. Anonymkode: ef305...9dd Hehe, godt tips og jeg tror du har helt rett. En del av meg har lurt på om jeg skrev dette for å få bekreftet en ubehagelig følelse jeg har hatt en lang periode. At fokuset på at søsteren min må hjelpe med besteforeldre o.l. har vært en hendig bagatell jeg har holdt fast i for å fornekte virkeligheten. Jeg har vært tiltagende sliten og fått en fysisk sykdom, og jeg har vært så sint på min søster. Som at all frustrasjon har jeg bare rettet der fordi hun har vært det "skåret" i livsløgnen min. Som en del av meg da trengte å få salig avslørt og derfor skrev her som jeg gjorde. TS Anonymkode: 73c27...eca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #342 Del Skrevet 21. mars 2024 Kanskje hun er lei av "å gå på nåler" og derfor har innført null kontakt Anonymkode: 181a7...0c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #343 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 16.00): Beklager men hvor mye besøk trenger foreldre dine? Så lenge de klarer å rydde etter seg og komme seg ut, burde en to ganger i måneden være nok. Du trenger ikke besøke dem så ofte heller. Det er ikke søsteren som er problemet men nivået dere legger opp til. Anonymkode: d0e01...971 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kanskje hun er lei av "å gå på nåler" og derfor har innført null kontakt Anonymkode: 181a7...0c6 Anbefaler sterkt å lese hele tråden. Anonymkode: a74f8...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. mars 2024 #344 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg forstår deg godt TS. Selvopptatte mennesker som mener at ens eget liv er viktigst og som ikke ønsker å bidra til å opprettholde gode relasjoner, men forventer at alle rundt skal ta ansvar og initiativ er slitsomme. Og irriterende. Ønsker man å distansere seg fra sin familie får man heller si ifra. Jeg har ikke gode råd dessverre, annet enn å spørre henne om hvilket resultat hun ser for seg når det gjelder den adferden hun nå har. Jeg tenker jo at hun viser ingen omsorg for de rundt seg. Ingen følelse av ansvar for foreldre og besteforeldre. Ingen tanker om bidrag hun kan gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #345 Del Skrevet 21. mars 2024 Nooni skrev (41 minutter siden): Jeg forstår deg godt TS. Selvopptatte mennesker som mener at ens eget liv er viktigst og som ikke ønsker å bidra til å opprettholde gode relasjoner, men forventer at alle rundt skal ta ansvar og initiativ er slitsomme. Og irriterende. Ønsker man å distansere seg fra sin familie får man heller si ifra. Jeg har ikke gode råd dessverre, annet enn å spørre henne om hvilket resultat hun ser for seg når det gjelder den adferden hun nå har. Jeg tenker jo at hun viser ingen omsorg for de rundt seg. Ingen følelse av ansvar for foreldre og besteforeldre. Ingen tanker om bidrag hun kan gi. Les tråden før du svarer! Anonymkode: 9b720...87e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. mars 2024 #346 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les tråden før du svarer! Anonymkode: 9b720...87e 18 sider? Særlig. Hun får svar på hovedinnlegget. Lev med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #347 Del Skrevet 21. mars 2024 Nooni skrev (Akkurat nå): 18 sider? Særlig. Hun får svar på hovedinnlegget. Lev med det. Ingen trenger det svaret, minst av alt TS. Gidder du ikke lese lange tråder, fins det mange korte du kan ta fatt på. Anonymkode: 9b720...87e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. mars 2024 #348 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen trenger det svaret, minst av alt TS. Gidder du ikke lese lange tråder, fins det mange korte du kan ta fatt på. Anonymkode: 9b720...87e Det får være opp til de som leser svaret, ikke deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #349 Del Skrevet 21. mars 2024 Nooni skrev (2 minutter siden): Det får være opp til de som leser svaret, ikke deg. Jada, du står helt fritt til å drite deg ut, kjør på! Anonymkode: 9b720...87e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. mars 2024 #350 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, du står helt fritt til å drite deg ut, kjør på! Anonymkode: 9b720...87e Ignorer meg gjerne hvis du har problemer med svarene mine. Kan ikke se at småkjeklingen din heller hjelper TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #351 Del Skrevet 21. mars 2024 Nooni skrev (55 minutter siden): Jeg forstår deg godt TS. Selvopptatte mennesker som mener at ens eget liv er viktigst og som ikke ønsker å bidra til å opprettholde gode relasjoner, men forventer at alle rundt skal ta ansvar og initiativ er slitsomme. Og irriterende. Ønsker man å distansere seg fra sin familie får man heller si ifra. Jeg har ikke gode råd dessverre, annet enn å spørre henne om hvilket resultat hun ser for seg når det gjelder den adferden hun nå har. Jeg tenker jo at hun viser ingen omsorg for de rundt seg. Ingen følelse av ansvar for foreldre og besteforeldre. Ingen tanker om bidrag hun kan gi. Nå har TS funnet ut at hun tok ganske feil om dette, så da er dette svaret helt malplassert, dessverre. Går ikke an å svare på HI i en 18 sider lang og en uke gammel tråd og tro det svaret skal være relevant for noen. Anonymkode: 1feda...081 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 21. mars 2024 #352 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har TS funnet ut at hun tok ganske feil om dette, så da er dette svaret helt malplassert, dessverre. Går ikke an å svare på HI i en 18 sider lang og en uke gammel tråd og tro det svaret skal være relevant for noen. Anonymkode: 1feda...081 Du tenker at du løser dette ved å deg ut for å være en annen anonym? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #353 Del Skrevet 21. mars 2024 Nooni skrev (12 minutter siden): Du tenker at du løser dette ved å deg ut for å være en annen anonym? Og hvor er det ab081 utgir seg for å være en annen ab? Tror du ikke vi er flere her som er uenig med deg? Anonymkode: a74f8...837 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #354 Del Skrevet 22. mars 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Og hvor er det ab081 utgir seg for å være en annen ab? Tror du ikke vi er flere her som er uenig med deg? Anonymkode: a74f8...837 Enig. Hinsides å tro at man ikke har funnet ut et og annet som avviker fra det HI nevner etter 18 sider. Hadde det i realiteten kun handlet om det HI informerer om, hadde vi ikke trengt 18 sider og en TS som har fått hele virkelighetsoppfatningen snudd på hodet. Anonymkode: 437d3...b9d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #355 Del Skrevet 22. mars 2024 Fra en som hoppet fra første til siste side, er tråden verdt å lese i sin fullhet? Anonymkode: 3b86b...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #356 Del Skrevet 22. mars 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Fra en som hoppet fra første til siste side, er tråden verdt å lese i sin fullhet? Anonymkode: 3b86b...99a Er nok mye gjentakelse, men også litt mer utfyllende informasjon til hvorfor dette er så vanskelig for søsteren. Ting TS tidligere har trodd var løgner, viser seg å faktisk ikke være det, så hun fikk seg en realitet check, big time. Anonymkode: 437d3...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #357 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 18.43): Jeg er ikke aggressiv selv om jeg er frustrert og lei av at min søster lager "historier" om familien som ikke stemmer. TS Anonymkode: 73c27...eca Hvordan kan du vite at hun lager «historier»? Anonymkode: 8b54d...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #358 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er nok mye gjentakelse, men også litt mer utfyllende informasjon til hvorfor dette er så vanskelig for søsteren. Ting TS tidligere har trodd var løgner, viser seg å faktisk ikke være det, så hun fikk seg en realitet check, big time. Anonymkode: 437d3...b9d Det hørtes jo litt spennende ut da! Takk! Anonymkode: 3b86b...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #359 Del Skrevet 22. mars 2024 Nooni skrev (12 timer siden): Du tenker at du løser dette ved å deg ut for å være en annen anonym? Jeg er ikke den du diskuterte med, nei. Det er vanlig forumskikk å faktisk lese en tråd før man svarer. Du gidder ikke lese tråden, men du gidder å skrive et innlegg som med stor sannsynlighet er bortkastet. Så blir tråden bumpet for alle som følger den også må vi gå inn og lese noe som er totalt irrellevant. Det er litt irriterende for oss men også dumt for deg å bruke tid på et bortkastet innlegg. Det må du nesten regne med å få tilbakemeldinger på. Men nå vet du det til en annen gang! Anonymkode: 1feda...081 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #360 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 17.57): Det handler ikke om at jeg krever at hun skal gjøre det JEG vil, men det finnes jo forventninger naturligvis. Å unnlate å ringe våre foreldre, å ikke møte dem gjennom året, eller plukke opp telefonen, ikke hjelpe når våre foreldre står i vanskelige situasjoner det er ikke noe annet enn egoisme. Hun kan gjøre hva hun vil hun, men hun burde jo også bidra til familien og vise takknemlighet for alt våre foreldre har gjort for henne gjennom årene. At jeg vil at hun skal hjelpe foreldre og besteforeldre kan umulig være egoisme, det er ikke MEG jeg forventer at hun skal hjelpe. Jeg kan ikke fatte og forstå at folk mener det er greit at hun nedprioriterer familie på denne måten, og får det til å virke som om vi alle har gjort noe galt, i stedet for å ta litt grep om livet sitt så hun både kan bidra til familie og samfunnet. TS Anonymkode: 73c27...eca Jeg skal komme med et litt annet synspunkt til deg. Jeg oppfører meg likt som din søster og det kan se slik ut som du beskriver det. MIN sannhet er følgende: Foreldre har hjulpet på noen få områder gjennom min oppvekst, da spesielt knyttet til det økonomiske. Vi har ingen relasjon emosjonelt. De har støttet meg på enkelte ting, men de absolutt viktigste og da jeg virkelig har trengt det, har de uteblitt. De har på ingen måte tatt hensyn til mine følelser og jeg har hele veien følt meg tilsidesatt av de. Har følt meg ensom, forskjellsbehandlet, alene, i alle mine år. Som ungdom ble jeg forlatt til å klare meg selv samtidig som mine andre søsken får en helt annen behandling. Jeg har så dårlige assosiasjoner til familien at for at JEG skal kunne fungere i hverdagen og ha et godt liv, kan ikke de være en del av det. Det handler ikke om å ikke orke å hjelpe sine foreldre/besteforeldre, men mer om at de har vært så dårlige familiemedlemmer i min oppvekst at de rett og slett ikke fortjener at jeg gir mer av meg nå. De har allerede ødelagt nok for min mentale helse, så hvorfor skal jeg fortsette å la de gjøre det? Nok er nok. Jeg ønsker ingen kontakt med noen av de. Hva de mener og tenker om det bryr jeg meg fint lite om. Vi er ferdige. Kanskje din søster har en lik sannhet som meg. Da må du nesten bare akseptere at slik er det. Anonymkode: 6f9f6...72c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå