Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først litt bakgrunnsinfo: det siste året har jeg vært kjæreste med en nydelig mann som jeg har blitt så glad i. Vi er begge i førtiårene, har store barn og lange forhold bak oss.

Da vi møttes på en datingside for et år siden var det magi av en annen verden. Sexen jeg hatt med denne mannen er uten tvil den beste i mitt liv.

Så til poenget: nå etter jul har han blitt stadig mer fraværende følelsesmessig og travelt opptatt med jobb. Vi har aldri bodd sammen, og siden det er noen mil mellom bostedene våre møttes vi omtrent hver helg og litt i ukene. 
Jeg tok det opp med ham at vi ser mindre til hverandre og han forklarte at han trenger litt tid for seg selv. Jeg tror egentlig han vil avslutte, men er redd for å såre meg. Han unngår meg nå.

Jeg har fått tidenes kjærlighetssorg, spiser og sover dårlig, gråter og prøver å «jobbe meg ihjel» for å slippe å kjenne på sorgen.
Noen her som har noen kloke ord til en voksen dame som føler meg som 19 og sviktet for første gang?

Anonymkode: c047f...003

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres virkelig vanskelig ut å være i en slik situasjon. Når en partner blir fraværende og unngår åpent kommunikasjon, kan det være en kilde til mye usikkerhet og smerte. Det virker som om du allerede har gjort en viktig ting ved å ta opp bekymringene dine med ham.

Det kan være lurt å prøve å ha en ærlig samtale med ham igjen, der du uttrykker dine følelser og bekymringer på en respektfull måte. Det er mulig at han virkelig trenger litt tid for seg selv, men det er også viktig at du får klarhet i hva som foregår i forholdet deres.

Det er også verdt å huske at forhold endrer seg over tid, og noen ganger kan det være at begge parter trenger å revurdere hva de ønsker og trenger. Selv om det kan være smertefullt å erkjenne, kan det hende at det beste for begge parter er å gå hver sin vei hvis behovene og ønskene deres ikke lenger stemmer overens.

Uansett hva som skjer, vær snill mot deg selv og gi deg selv tid til å bearbeide følelsene dine. Tillat deg selv å sørge over tapet av forholdet, men husk også at du er en sterk og verdifull person uavhengig av din partners valg.

Husk at du fortjener kjærlighet og respekt i et forhold, og at det er viktig å sette grenser og ta vare på deg selv i enhver situasjon. 

Anonymkode: fbcd8...7af

AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære deg,

Dette er vondt og sårt uansett alder. 
Jeg har vært i dine sko, der alt føles ut som man flyr på rosa skyer og sexen er himmelsk.

Nå virker det ikke som om forholdet er over og du går rundt i en tåke av usikkerhet. 
Om jeg var deg ville jeg ha fått avklart hva som skjer og hvor dere står. Vært ærlig med han om dine følelser og dersom det går mot avslutning så vet du hvertfall hva du skal forholde deg til.

Det eneste jeg kan si er at du må tenke på deg selv og dine behov. Du vil ikke ha en mann som ikke vil ha deg. 

Det smerter, men en dag så gjør det ikke vondt lenger. Det eneste er å la tiden hjelpe deg, forsøke å ikke ha kontakt med han er også lurt om du ønsker at det skal gå raskere. 

Ønsker deg masse lykke til

Anonymkode: 6c385...666

AnonymBruker
Skrevet

Problemet som også seiler opp er at han kan hekte deg, dvs komme på banen igjen og sexen vil bli enda bedre siden du nå er så ulykkelig. 

Hvis det avsluttes,så avslutt helt, ikke gjør deg tilgjengelig for smuler slengt i din retning, da vil dette bli enda verre og ta årevis.

Anonymkode: 194f6...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Speil han. Tror at jo mer du prøver å ytre din usikkerhet, jo mer tilbakeholden er han. Bare ikke kontakt han, avvis når han vil møtes med at du har andre planer. Så kommer han nok på banen igjen, da kan du ta praten med han, om du fortsatt ønsker et forhold med han da. Nå har det ingenting for seg.. 

Anonymkode: 348c1...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...