aahusmor Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Heihei på dere damer:) Er nok mer enn 1 tråd her ang dette å jeg vet det er veldig veldig invidiuelt men kjapt spm bare for jeg er veldig nysjerrige å gira på vår nye reise: Etter at du tok ut hormonspiralen - når ble du gravid? Jeg har to nydelige barn fra før som blir mer og mer selvstendige og er glade på skole benken og vi vil så gjerne gi dem en lillebror eller ei lillesøster selv om vi egentlig hadde bestemt oss for ingen flere. Men jeg fikk takk ut min hormonspiral som jeg har hatt i ca 4 år nå for ca to mnd siden. Blødde litt de første dagene som skal være normalt og starta på p pillen m, ikke for beskyttelse men for å hjelpe til med å få syklusen på plass raskere(jepp faktisk!) så tar nok en uke nå uten så på brett nr tre. Grunnen for dette var at jeg i mine tenårene tok p sprøyten som nå lenger ikke er anbefalt og jeg hørte å leste at man slet i månedsvis med å bli gravide så jeg tenkte å «trikse» frem mensen å jammen om det gikk og jeg ble gravid på første forsøk så å si:) Så derfor gjorde jeg det litt ala pga det samme nå, jeg vet at det skal/kan ta noen måneder før syklusen er på rett plass igjen men hadde vært veldig veldig stas om det ikke tok alt fot mange måneder så kansje etter siste brett som jeg begynner på nå, kansjr det er en sjangse? Hva er deres historien, tips/triks eller erfaringer?:) På forhånd takk☺️☺️
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Det virker veldig kontraintuitivt å starte på P-piller for å bli gravid. P-piller har vel en mye høyere dose hormoner enn spiral, så er vel større sjanse for å klusse til syklusen? Jeg ville droppet siste brettet og heller prøvd å bli kjent med egen syklus igjen. Jeg tok ut spiral i august, så an syklusen 1.5 måned og ble gravid første forsøk vi prøvde i oktober. Anonymkode: f1743...048 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Hadde hatt hormonspiral i 15 år da jeg tok den ut. Fikk eggløsning 14 dager etterpå og første mens etter 1 mnd. Ble gravid på neste eggløsning. Aldri hørt at det skal være nødvendig å gå på p-piller for å få orden på syklusen? Man har jo ikke normal syklus da. Du må av hormonprevensjon for å få oversikt over syklusen din Lykke til med prøvingen Anonymkode: 44a6a...003
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Ble gravid i PP3 etter å ha tatt ut hormonspiralen. Man kan bli gravid umiddelbart etter uttak. Anonymkode: d9ebf...388
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Hadde positiv test 23 dager etter uttak av spiral. Aldri trodd det skulle gå SÅ fort!!! Anonymkode: e49d4...8a5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Spennende å se det har går så raskt for andre etter å fjernet spiralen! Selv nettopp fjernet og spent på hvor lang tid det tar før det går bra her. Hvor lenge ventet dere før dere begynte å teste? Anonymkode: b0a22...268
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 Ble gravid med... Anonymkode: e4165...dc9
aahusmor Skrevet 18. mars 2024 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2024 Vet du, etter å faktisk å ha lest litt mer om dette så sier jeg meg helt enig:)
aahusmor Skrevet 18. mars 2024 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Det virker veldig kontraintuitivt å starte på P-piller for å bli gravid. P-piller har vel en mye høyere dose hormoner enn spiral, så er vel større sjanse for å klusse til syklusen? Jeg ville droppet siste brettet og heller prøvd å bli kjent med egen syklus igjen. Jeg tok ut spiral i august, så an syklusen 1.5 måned og ble gravid første forsøk vi prøvde i oktober. Anonymkode: f1743...048 Vet du, etter å faktisk å ha lest litt mer om dette så sier jeg meg helt enig:)
aahusmor Skrevet 18. mars 2024 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2024 Takk for alle svar jenter:) Skikkelig gøy å høre hvor fort det faktisk gikk:)
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 Har tatt ut spiral (mirena) for å bli gravid to ganger. Begge gangene ble jeg gravid under en mnd etter uttak. Gynekologen sa det pleier å gå veldig raskt når man tar ut spiralen siden hormonene går ut av kroppen med en gang spiralen er ute. Anonymkode: 65b0a...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå