AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Nå er det veldig fokus på "barn som blir krenket" i norske barnehager, og økt fokus på det ( også lovfestet i barnehageloven ) og hvordan voksne skal unngå det, samtidig er det veldig fokus på ISDP. Er det noen som vet hva som er grunnlaget for ( forarbeidende ) til hvorfor det er så økt fokus på dette? Anonymkode: ad64a...329
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Fordi verden er i ferd med å bli gal🙄 Anonymkode: a8a02...28c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Fordi mange ansatte faktisk krenker barn Anonymkode: af2fc...db7 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi mange ansatte faktisk krenker barn Anonymkode: af2fc...db7 På hvilken måte? Anonymkode: f5922...c92 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilken måte? Anonymkode: f5922...c92 Snakke nedsettende til de feks Anonymkode: af2fc...db7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakke nedsettende til de feks Anonymkode: af2fc...db7 Men hva er nedsettende? At de snakker strengt til barnehagebarn hvis de har gjort noe galt? Anonymkode: 7d12e...df9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva er nedsettende? At de snakker strengt til barnehagebarn hvis de har gjort noe galt? Anonymkode: 7d12e...df9 Selvsagt ikke. Anonymkode: af2fc...db7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Krenkelser kan være utestengning fra lek, plaging, mobbing, vold eller diskriminering. Krenkelser kan omfatte direkte handlinger og verbale uttrykk rettet mot barn, men også mer indirekte krenkelser som utestenging, isolering og baksnakking. Anonymkode: af2fc...db7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Mor til et barn med autisme, dette var min hverdag i noen år, ble også skreket til. ( Det var før utredning, han er høytf ) Fikk alvorlige konsekvenser for meg i senere tid, b,la klarte jeg ikke å holde på leiligheten jeg hadde kjøpt, tok feile valg o,l jeg var så langt nede. Fint i dag da, men vurderer søksmål., får aldri årene tilbake. der krenskelser/psykisk vold var en del av vår hverdag. Anonymkode: ad64a...329
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mor til et barn med autisme, dette var min hverdag i noen år, ble også skreket til. ( Det var før utredning, han er høytf ) Fikk alvorlige konsekvenser for meg i senere tid, b,la klarte jeg ikke å holde på leiligheten jeg hadde kjøpt, tok feile valg o,l jeg var så langt nede. Fint i dag da, men vurderer søksmål., får aldri årene tilbake. der krenskelser/psykisk vold var en del av vår hverdag. Anonymkode: ad64a...329 Hæ? Mistet du leiligheten fordi barnehagen krenket barnet ditt? jeg tror barnehagens fokus på slike ting er et svar på hva som er i «tiden». Nå er det mye fokus på skolens §9a og barnas psykiske helse. Så da blir barnehagen også opptatt av det. Da jeg var nyutdannet barnehagelærer var det barns medvirkning som var i vinden. Om fem år er det sikkert noe nytt. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 75214...da4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå