AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Jeg brukte chattetjenesten nettopp, men måtte gå derfra. Jeg åpnet meg om vold av en fyr jeg møtte via bdsm, men som jeg ikke samtykket til. Hvor chattepersonen mente at det måtte være noe med BDSM som jeg likte at det var røft og hardt. Og jeg måtte minne hen på at det handler om samtykke, men at den aktiviteten som ble fullført av han ikke var samtykket, og jeg hadde sagt nei. Og jeg satte grenser tidligere samme dagen, og under akten. Men følte at hen på en måte la skylden på meg fordi jeg liker bdsm. Men bdsm handler jo ikke om overgrep. Ja, jeg liker smerte og ting som hører under bdsm, men det betyr jo ikke at jeg liker alt under bdsm. Slik som kvelertak, som vi aldri hadde diskutert en gang, og det er det første han gjør. Jeg gikk egentlig til kirkens sos, fordi jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal plassere tankene mine, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Ja, jeg føler mye skyld, og tenker på hva jeg kunne gjort annerledes. Men jeg satte grenser og prøvde å stoppe han, noe som ikke ble respektert. Jeg fikk et inntrykk at dette er noe jeg må like, og at jeg har skyld i dette selv. Anonymkode: a467e...958 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Det er kanskje ikke så rart at du traff på noen hos Kirkens SOS som ikke hadde kunnskap om BDSM, men uansett er det veldig leit at du ble møtt på en dårlig måte nå. ❤️ Ville heller forsøke f.eks: https://www.dixi.no/ Anonymkode: b2c24...663 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Det finnes noen råtne epler i alle tjenester, frivillig som betalt. En vil dessverre aldri kunne gå til en organisasjon og alle der vil oppleves universalt forståelsesfulle for alle mennesker. Dessverre. BDSM er kanskje også ikke et tema som kanskje er rett å lufte hos kirkens SOS Jeg har møtt mye forståelse og fine folk som lyttet og tok mine problemer på alvor av kirkens SOS men vil tro det forekommer motsatte erfaringer også. Men tror ikke enkelt opplevelser av negativ karakter gjør at en ksn dømme hele organisasjonen. Anonymkode: 64b94...c82 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Kirkens sos-chaten er kanskje ikke stedet jeg ville forventet full forståelse for alle de tusen nyansene i BDSM. Støtter heller forslaget over her. Anonymkode: ea408...c67 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Opplevde å bli snakket til som et barn som ikke forstod egen situasjon. Har aldri chattet med dem igjen. Foretrekker mental helse Anonymkode: 5ae8f...a6f 1 1
skreppamedleppa Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 (endret) Dumt at du ble møtt på en måte som gjør at du sitter igjen med dette inntrykket ts. Men som som de som har svart før meg sier så er kanskje ikke Kirkens SOS nødvendigvis rett plass. Jeg sier ikke at de ikke skulle møtt deg med den alvor du fortjener, med empati og forståelse for alvoret i situasjonen din. Men noen tjenester fungerer best på noe og noen og helt andre tjenester fungerer best for andre problemer. Du vil også ha vansker med å tro dette ts men Kirkens SOS får ekstremt mange sex telefoner, mange som onanerer mens de snakker med frivillige på Kirkens SOS, og misbruker tjenesten grovt. Dette er en ukultur som jeg vet det er blitt en streng praksis med, der frivillige har en strengere praksis av hva en snakker med innringer eller de som en chater med vedrørende seksualitet. Og en avslutter samtalen eller chaten for å beskytte seg selv slik en ofte må faktisk. Jeg skriver ikke dette for å ynnskylde måten du ble møtt på, eller fordi jeg på noen måter tror du la frem samtalen slik at det kunne bli misoppfattet men for å få frem at sex og subkulturer innenfor dette er det kanskje ikke Kirkens SOS rette stedet. Dixi som derimot har spesialisert seg rundt seksuelle overgrep i alle mulige miljøer er nok et bedre tilbud når det gjelder akkurat denne problemstillingen. Men trist at du ikke ble møtt slik du fortjener av denne personen. Endret 17. mars 2024 av skreppamedleppa 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Ja den er helt elendig. De spør bare hele tiden og gir ikke noe svar bare nye spørsmål. Og når man har skrevet masse så avslutter de bare med å si hadet også blir man avbrutt. Sitter bare igjen med ett stort spørsmålstegn hver gang jeg har vært der flere ganger. Anonymkode: 4824d...c61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Kirkens SOS består ikke av fagfolk, så det er vel litt begrenset hva du kan forvente. Anonymkode: f2750...f33
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja den er helt elendig. De spør bare hele tiden og gir ikke noe svar bare nye spørsmål. Og når man har skrevet masse så avslutter de bare med å si hadet også blir man avbrutt. Sitter bare igjen med ett stort spørsmålstegn hver gang jeg har vært der flere ganger. Anonymkode: 4824d...c61 Det står jo på nettsidene deres at de har en lyttende rolle, og skal ikke veilede eller gi råd. Det er frivillige folk. Kan like gjerne være naboen som er bussjåfør som tar telefonen når du ringer. Anonymkode: f2750...f33 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 Bare opplevd gode samtaler. De er ikke fagfolk, har du behov for faglig hjelp må du nesten gå til psykolog. Anonymkode: c3d6c...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 Dessverre er det mange slike tjenester som har ufaglærte man kommer i kontakt med. Og det er en av grunnene til at jeg ikke vil bruke det enda jeg er suicidal og har vært det i flere tiår. Har prøvd Mental Helse med personlig oppmøte men det var null forståelse. Du er så ung og pen sa hun, kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville dø. Slike amatører kan gjøre vondt verre Anonymkode: 00f5b...303
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare opplevd gode samtaler. De er ikke fagfolk, har du behov for faglig hjelp må du nesten gå til psykolog. Anonymkode: c3d6c...f0f Psykologer bare avslutter dem. Anonymkode: 4824d...c61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bare opplevd gode samtaler. De er ikke fagfolk, har du behov for faglig hjelp må du nesten gå til psykolog. Anonymkode: c3d6c...f0f Psykolog har 3 mnd ventetid og koster 1000 kr timen. Skandale for velferdsstaten Anonymkode: 00f5b...303 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Psykolog har 3 mnd ventetid og koster 1000 kr timen. Skandale for velferdsstaten Anonymkode: 00f5b...303 Du kan forsøke ambulant akutteam i din kommune. Anonymkode: f2750...f33
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 kan du ikke skrive han eller hun så det blir leselig. Anonymkode: 446d2...69c 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du kan forsøke ambulant akutteam i din kommune. Anonymkode: f2750...f33 Det er ikke alltid det er akutt selv om man har behov for psykolog. Det er for galt at man må vente til det ER akutt før en får hjelp pga dårlig økonomi. Da kan det være vanskeligere å fikse problemet også Anonymkode: 00f5b...303 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): kan du ikke skrive han eller hun så det blir leselig. Anonymkode: 446d2...69c Jeg vet ikke om det var han eller hun Anonymkode: a467e...958
Bålkaffe Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): kan du ikke skrive han eller hun så det blir leselig. Anonymkode: 446d2...69c Man får ikke vite kjønnet på personen man snakker med over en chattetjeneste. Veldig utrolig at det å lese "hen" gjør resten av teksten uforståelig for deg?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): kan du ikke skrive han eller hun så det blir leselig. Anonymkode: 446d2...69c Hen betyr det samme som "personen". Nå som du vet det kan du lese innlegget på nytt. Anonymkode: b2c24...663
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 Det som er så dumt er at man må sitte å vente og å glane på en hvit side mens man venter på tur. Man kan ikke åpne nye faner og drive med noe annet på nett i mens fordi da mister man køen. Skulle vært ett pip eller noe når det er ens tur. Anonymkode: 4824d...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå