HAndyK Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 (endret) Hei. Beklager langt innlegg. Jeg er en 25 år gammel kvinne som jobber innen helsesektoren. Jeg har nå de siste 2 årene vært sykemeldt store deler av tiden grunnet magekramper, luftsmerter, diare og forstoppelse som har medført underlivsplager, hemorider, blod i avføring osv. Jeg har vært inn og ut av sykehus og undergått flere operasjoner da de først trodde det var endometriose. Mat og drikkr har vært et vanskelig tema å forholde seg til da det virker som at magen ikke liker annet enn ris og vann... Plagene påvirker meg sånn i den grad nå at jeg finner unnskyldninger for å ikke være med venner, har fått påvist depresjon og angst, samt lever på toalettet hver dag. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har begynt å undersøke muligheten for stomi. Jeg vet en vanligvis ikke får dette med mindre IBS også "sameksisterer" med chrons eller andre tarmsykdommer, men jeg har nådd et punkt hvor jeg kjennet jeg ikke orker å leve slik som dette lenger... Jeg ønsker å tilføye at jeg over de siste 5 årene har brukt LowFODmap, constella, imodium, dulcolax, imogas og en rekke ulike smertestillende uten særlig effekt annet enn flere dager med vanndig avføring (hatt uhell da jeg ikke har rukket toalettet), eller flere dager med kraftig obstipasjon som har gjort det vanskelig å puste eller spise. Er det noen som har lignende erfaringer eller råd? Endret 17. mars 2024 av HAndyK Ekstra info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå