AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Vet det er mange idag som sliter med økonomien som følge av økte renter, og de har måtte foreta noen drastiske omprioriteringer i sitt husholdningsbudsjett, og har ingen problem med å identifisere meg med dem. Mange har nok utvilsamt opplevd eit forventningspress, / kjøpepress i flere år, og de har gått i same "råsa" som mange andre. Mange med høy gjeld har valgt å øke gjeldsgraden til fordel for å betale ned på gjelden når renta var historisk lav til tross for at ein har vert advart allerede i 2012 om økte renter. Mange som idag har høy gjeldsgrad kunne kanskje idag levd langt mer komfortabelt om de hadde lagd lista lavere og valgt å prioritere annerledes. "Bede å kunne leve en føle på at ein må overleve " Anonymkode: 731aa...cc8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Jeg og sambo kjøpte første bolig for noen år siden. Billig. Etter å endelig ha klart å spart opp nok ENK, helt på egenhånd. Men når vi flyttet inn så hadde vi INGENTING. Ikke seng, ikke sofa, ikke gardiner, ikke kasseroller. Absolutt føkkings ingenting forutenom en oppblåsbar madrass. Møbler er sinnsykt dyrt. Selv når man kjøper både brukt og på ikea. Plutselig må man også ha snømåke, en kost, en reparasjon på en bil i tillegg. Hver eneste måned i flere år har vi blitt rakafant på kontoen. Kun ved å prøve å få huset i levbar stand, og anskaffe helt elementære møbler og redskaper. Folk som deg, som sitter og godter seg og ser ned på andre, har som regel alt de trenger. De glemmer at andre ikke er i samme situasjon som seg selv. Hva skulle jeg liksom gjort da? Bare bodd på den oppblåsbare madrassen og kokt spaghetti på et stormkjøkken? Og hva synes du er riktig å gjøre når man har et bad fra 1971 med både mugg og råteskader? Pusse det ordentlig opp først som sist, eller bare la det være? Anonymkode: 847cd...492 1
Rucula Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Og svært mange sliter ikke med økonomien... Var det noe mer da? 2
Vetikkebedre Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg og sambo kjøpte første bolig for noen år siden. Billig. Etter å endelig ha klart å spart opp nok ENK, helt på egenhånd. Men når vi flyttet inn så hadde vi INGENTING. Ikke seng, ikke sofa, ikke gardiner, ikke kasseroller. Absolutt føkkings ingenting forutenom en oppblåsbar madrass. Møbler er sinnsykt dyrt. Selv når man kjøper både brukt og på ikea. Plutselig må man også ha snømåke, en kost, en reparasjon på en bil i tillegg. Hver eneste måned i flere år har vi blitt rakafant på kontoen. Kun ved å prøve å få huset i levbar stand, og anskaffe helt elementære møbler og redskaper. Folk som deg, som sitter og godter seg og ser ned på andre, har som regel alt de trenger. De glemmer at andre ikke er i samme situasjon som seg selv. Hva skulle jeg liksom gjort da? Bare bodd på den oppblåsbare madrassen og kokt spaghetti på et stormkjøkken? Og hva synes du er riktig å gjøre når man har et bad fra 1971 med både mugg og råteskader? Pusse det ordentlig opp først som sist, eller bare la det være? Anonymkode: 847cd...492 Nei, du burde jo valgt å bli født et par tiår tidligere slik at dere kunne nytt godt av datidens lave boligpriser og enorme skattefradrag på gjeldsrenter og utbedring av egen bolig. Har du valgt et yrke som gjør at jobbene finnes i rimelig sentrale strøk kan du alltids ta litt selvkritikk for det også. Hvor vil du med posten din, ts? Ha ros for at du ikke har lånt over evne? De aller fleste har ikke det altså. 2
Kometen Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Ikke jeg heller. Og så høyner jeg med at jeg kan skrive norsk. Begge målføre. 1
esk Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Åja sorry, var visst for opptatt med å gå på ungdomsskolen i 2012, når jeg egentlig skulle betalt ned ekstra på et boliglån. My bad! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå