KCM Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Kom over en tråd et annet sted på KG, der diskusjonen gikk rundt nettbanksvindel/ID-tyveri. Det jeg stusset over, var hvor mange som kommenterte at tapet TS hadde opplevd, ikke var noen krise. TS oppga ikke noe konkret beløp for faktisk tap, men nevnte at det "ikke sto så mye" på kontoen som ble tømt. ...Men TS sa også at hun først mistenkte at flere hundre tusen hadde gått tapt, og det var flere i tråden som mente at det ikke hadde vært noen krise heller. Da blir jeg nysgjerrig. Personlig må jeg si at alle økonomiske tap er en "big deal" for meg, særlig når det gjelder svindel. Men jeg vokste opp med dårlig råd, så kanskje det påvirker meg? Hvor stort pengetap er en krise for dere? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Ikke nødvendigvis krise, men jeg agerer fortere om det er over 500 kr enn under. Anonymkode: 35d8a...5d7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Ingenting er KRISE. Jeg har jo inn mer enn det går ut uansett. Klart kjipt hvis fondet mitt på flere hundre tusen går i dass, men det er uansett ikke penger jeg bruker. De står jo bare der, det eneste som hadde endret seg er tallet på kontoutskriften. Anonymkode: 86fb8...abe
Trolltunge Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Om noen hadde tappet min konto hadde det vært krise uansett sum. Noen har jo da stjålet av meg, direkte fra min konto. 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Om noen hadde tappet min konto hadde det vært krise uansett sum. Noen har jo da stjålet av meg, direkte fra min konto. Trodde spørsmålet var "Hvor stort pengetap er en krise for dere?", ikke om det er krise å bli svindlet? For det er jo noe helt annet. Anonymkode: 86fb8...abe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Jeg hadde gått skikkelig i kjelleren om jeg hadde blitt svindlet, uansett sum. Men for at det skulle blitt krise, økonomisk sett, måtte summen nærmet seg en million. Anonymkode: a3420...a58
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Altså. Jeg er nøye med mine penger. Så sånn sett så har jeg ikke likt det. Men krise hadde vel vært om alle sparepengene var borte. Men no har jeg fordelt dem på fond også. Så man kan ikke ta alle pengene mine. Men jeg hadde helt fint klart å leve livet mitt videre hvis dem hadde tatt pengene mine på min kontoen så sånn sett så hadde det ikke vært krise. For jeg får jo ny lønn. Og jeg har en del kontanter. Så jeg hadde klart meg til lønningen hadde kommet. Men jeg hadde ikke likt det da. Anonymkode: 1b857...f0f
Trolltunge Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trodde spørsmålet var "Hvor stort pengetap er en krise for dere?", ikke om det er krise å bli svindlet? For det er jo noe helt annet. Anonymkode: 86fb8...abe Samme svar egentlig, for det hadde medført krise selv om summen ikke var så stor at vi gikk konkurs. Litt som at det hadde blitt krise om jeg/mannen brukte 2000 kr på noe skikkelig dumt, men 20000/200000/2 mill kr på noe smart vi var enige om ikke blir noe krise. Endret 17. mars 2024 av Trolltunge 1
KCM Skrevet 17. mars 2024 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ingenting er KRISE. Jeg har jo inn mer enn det går ut uansett. Klart kjipt hvis fondet mitt på flere hundre tusen går i dass, men det er uansett ikke penger jeg bruker. De står jo bare der, det eneste som hadde endret seg er tallet på kontoutskriften. Anonymkode: 86fb8...abe Nettopp sånt synes jeg er interessant å høre. Veldig annerledes enn hvordan jeg tenker, og her tror jeg faktisk oppveksten min kommer inn. Har hørt andre si som deg, ať så lenge det går mer inn enn ut, er det ikke krise at man mister f. eks. fond for flere hundre tusen. For meg er det ingen verdier som "bare står der". Jeg skjønner hva du mener, altså, men for meg er poenget at det er penger jeg eier og som potensielt kan brukes til noe. Når de er borte er muligheter for flere hundre tusen borte, og det tenker jeg er betydelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå