AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Hei. Jeg falt på isen for noen timer siden. Landet på rompen, slo albuen og skrapet opp hendene. Det går bra med meg nå, litt vondt i albuen bare, men jeg er gravid i uke 20 (19+1). Jeg har ikke begynt å kjenne spark enda, eller mulig jeg kjenner litt murringer, men klarer ikke skille det fra gass og tarmbevegelser. Hvordan vet jeg om det gikk bra med barnet? Jeg skal på ultralyd i morgen, tenker å nevne at jeg fallt.. men, bør jeg egentlig hute meg til legevakta så fort som mulig? Har googlet litt og lest at morkaken kan løsne. Leste at folk flest kjenner det, men ikke nødvendigvisg. Finner så mange forskjellige meninger Anonymkode: 6d514...9e1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Ring de og spør hva de synes du skal gjøre. Anonymkode: 15018...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Jeg ringte. Han hørtes veldig usikker ut, men sa jeg skulle ringe tilbake om jeg ble dårlig. Anonymkode: 6d514...9e1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Alltid legevakt fremfor å høre på anonyme folk på et anonymt forum! Anonymkode: dbc3f...42a 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Det går mest sannsynlig helt bra! Det kan være lurt å ringe lege, ja, men det har du jo gjort nå. Du skal jo også på ultralyd i morgen og får da bekreftet at alt (forhåpentligvis) er i orden Anonymkode: 376d9...7df 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Lurt å ringe føden å høre, det er evt der du må på sjekk. Jeg har falt som gravid 2 ganger. Ene gangen måtte jeg inn på sparkekontroll, andre gangen ikke. Begge gangene gikk det veldig fint, heldigvis 😊 Anonymkode: 4693f...b58
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurt å ringe føden å høre, det er evt der du må på sjekk. Jeg har falt som gravid 2 ganger. Ene gangen måtte jeg inn på sparkekontroll, andre gangen ikke. Begge gangene gikk det veldig fint, heldigvis 😊 Anonymkode: 4693f...b58 Føden, eller det jeg skal på ultralyd? Det er ikke fødeavdeling der jeg skal ta ultralyd i morgen. Kan jeg ringe dem direkte? Jeg synes det er vanskelig å finne ordentlig informasjon. «Alt» er stengt utenfor ordiner arbeidstid. Det skulle vært noe døgnåpen service eller noe fast «protokoll» på hva man skulle gjøre ved lettere ulykker når man er gravide. Blir jo sånn i tvil på hva som er riktig og hva som blir overdrevet. Anonymkode: 6d514...9e1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føden, eller det jeg skal på ultralyd? Det er ikke fødeavdeling der jeg skal ta ultralyd i morgen. Kan jeg ringe dem direkte? Jeg synes det er vanskelig å finne ordentlig informasjon. «Alt» er stengt utenfor ordiner arbeidstid. Det skulle vært noe døgnåpen service eller noe fast «protokoll» på hva man skulle gjøre ved lettere ulykker når man er gravide. Blir jo sånn i tvil på hva som er riktig og hva som blir overdrevet. Anonymkode: 6d514...9e1 Ja, det du er ute etter er føden Anonymkode: 1127a...e8b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Når man er litt lengre på vei (forbi at fosteret kan reddes hvis noe går galt) så er det naturlig å ringe føden for alt slik, da vil de gjerne ha deg inn for en sjekk. Litt usikker i uke 20, men man kan jo ringe og høre. Men siden du skal ta ultralyd i morgen vil jeg tro det er nok, lite de kan gjøre fra eller til såvidt jeg vet såpass tidlig, og du får bekreftet om alt er bra i morgen (såvidt jeg vet skal det mye til at noe går galt da, man sjekker for sikkerhetsskyld). Anonymkode: 31a98...f54
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Føden, eller det jeg skal på ultralyd? Det er ikke fødeavdeling der jeg skal ta ultralyd i morgen. Kan jeg ringe dem direkte? Jeg synes det er vanskelig å finne ordentlig informasjon. «Alt» er stengt utenfor ordiner arbeidstid. Det skulle vært noe døgnåpen service eller noe fast «protokoll» på hva man skulle gjøre ved lettere ulykker når man er gravide. Blir jo sånn i tvil på hva som er riktig og hva som blir overdrevet. Anonymkode: 6d514...9e1 Da jeg fikk blødninger ble de enige om at oul dagen etter var bra nok sjekk. Anonymkode: 491b8...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 Uke 20 er uansett så tidlig at de får ikke gjort noe. Hadde du vært 23/24 uker hadde jeg ringt føden, før de kan redde babyen er de ikke så interessert i at du skal dit heller. Nevn det på UL i morgen så de sjekker morkake osv nøye. Anonymkode: f6035...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Jeg falt på isen for noen timer siden. Landet på rompen, slo albuen og skrapet opp hendene. Det går bra med meg nå, litt vondt i albuen bare, men jeg er gravid i uke 20 (19+1). Jeg har ikke begynt å kjenne spark enda, eller mulig jeg kjenner litt murringer, men klarer ikke skille det fra gass og tarmbevegelser. Hvordan vet jeg om det gikk bra med barnet? Jeg skal på ultralyd i morgen, tenker å nevne at jeg fallt.. men, bør jeg egentlig hute meg til legevakta så fort som mulig? Har googlet litt og lest at morkaken kan løsne. Leste at folk flest kjenner det, men ikke nødvendigvisg. Finner så mange forskjellige meninger Anonymkode: 6d514...9e1 Hei, jeg falt på isen i et av mine svangerskap, omtrent på samme måte som du falt. Det gikk helt fint. Du skal på ultralyd i morgen, sannsynligvis vil du se at alt står fint til ❤️ Anonymkode: bf04e...c02 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå