AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Del Skrevet 17. mars 2024 Hvor ofte klipper du klørne på hunden? Anonymkode: 24805...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 17. mars 2024 #2 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte klipper du klørne på hunden? Anonymkode: 24805...2c3 Ikke et fast intervall. Spørs litt hvor mye han sliter dem selv. Underlag vi går på, hvor mye vi går osv. Klipper stort sett litt en gang i uken eller annen hver uke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Del Skrevet 17. mars 2024 Sommeren så klippet jeg dem ikke for han slita dem ned selv. På vinter når jeg hører at dem har blitt litt lang. Anonymkode: d127b...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 17. mars 2024 #4 Del Skrevet 17. mars 2024 Ved behov. På vinteren typ ukentlig. Sjeldnere på sommer hvor vi går mye mer på hardt underlag som gir naturlig slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Del Skrevet 17. mars 2024 Grunnen til a jeg spør er at jeg har en omplasserings hund, der tidligere eier var uheldig og nå er hunden livredd for potene sine. Blir jo veldig dyrt å gå til dyrlege hver 14 dag for å få de klippet. Anonymkode: 24805...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Del Skrevet 17. mars 2024 Ved behov, hver 7-14 dag ca Anonymkode: 85804...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Del Skrevet 17. mars 2024 Annenhver uke. Anonymkode: 838bd...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 17. mars 2024 #8 Del Skrevet 17. mars 2024 Ved behov. Her sliter de det selv på vår, sommer og høst. Så er kun når det er snø ute vi må. Da ser vi ut fra behov og hvor mye de vokser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Del Skrevet 17. mars 2024 Hver uke til annenhver uke avhengig av slitasje. Om den er livredd for å klippe klør kan du jo teste ut et scratch-board. Altså et klorebrett for hund. Jeg har sett at folk lager dette selv av plank og sandpapir. Så trener du hunden til å skrape med labbene som om den graver. Du finner instruksjonsvideoer på youtube for både trening og brett. Ellers kan dremel (slik man blant annet beuker til gelnegler på mennesker) være et alternativ? Det er lyd og bevegelse men ikke det samme som klotang og det går raskt med litt øvelse. Mange dyrleger som feks AniCura har AniPlan, der betaler man 179kr pr mnd, da er kloklipp, vaksine, resepter og litt andre ting inkludert i prisen. Andre steder har de klippekort på kloklipp. Anonymkode: fd0d6...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 17. mars 2024 #10 Del Skrevet 17. mars 2024 som regel hver 14 dag, men kommer an på hvor mye de er slitt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 17. mars 2024 #11 Del Skrevet 17. mars 2024 Hun er ikke glad i det så klipper litt hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen til a jeg spør er at jeg har en omplasserings hund, der tidligere eier var uheldig og nå er hunden livredd for potene sine. Blir jo veldig dyrt å gå til dyrlege hver 14 dag for å få de klippet. Anonymkode: 24805...2c3 Det kan trenes opp. Hadde omplasserings hund selv som var hysterisk. Men vi trena på det. Jeg ga meg ikke. Startet med kanskje en klo. Så tok jeg neste klo dagen etter. Så til slutt så gikk det nogenlunde greit å ta alle på en tid. Likte det ikke men han gjorde ikke noe kamp ut av det til slutt. Og han viste at han fikk god biter etterpå. Så det var verd det for hans del. Anonymkode: d127b...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 17. mars 2024 #13 Del Skrevet 17. mars 2024 To ganger i uka om vinteren, en gang i uka sommer. Jeg klipper heller lite og ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. mars 2024 #14 Del Skrevet 17. mars 2024 Vanskelig å si. Jeg hører av klikkingen fra klørne på parketten inne når de er blitt lange, og må klippes. Jeg tar det altså på gefühlen, eller hørselen, ikke etter et fast intervall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Grunnen til a jeg spør er at jeg har en omplasserings hund, der tidligere eier var uheldig og nå er hunden livredd for potene sine. Blir jo veldig dyrt å gå til dyrlege hver 14 dag for å få de klippet. Anonymkode: 24805...2c3 Da ville jeg startet med å trene han på kloklipp som om han var en valp. Altså klippe i luften foran poten og gi masse ros etterpå. Er det for skummelt å ha klosaksen ved poten så start langt nok unna til han er komfortabel og jobb deg gradvis nærmere. Få han til å forbinde klosaksen med noe positivt. Det vil ta tid siden han har negative erfaringer, men det vil spare både deg og han for mye stress og penger. Anonymkode: 0426e...c45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bessakeren Skrevet 17. mars 2024 #16 Del Skrevet 17. mars 2024 Klipper hver uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 20. mars 2024 #17 Del Skrevet 20. mars 2024 Hver uke til annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #18 Del Skrevet 20. mars 2024 Ved behov. Har to hunder som ikke trenger kloklipp samtidig da de sliter klørne forskjellig I tillegg kommer det an på hvor vi har gått turer, årstid osv på hvordan klørne slites Anonymkode: d0820...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #19 Del Skrevet 20. mars 2024 Sliper 2 ganger i uken. Anonymkode: 20c7c...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå