Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt for en måned siden, han mener det er en stor feil og at vi er ment for hverandre, men at vi må jobbe litt hardere og eventuelt gå i parterapi sammen. Han mener at jeg er hans store kjærlighet.
Han har kjempet for å få meg tilbake daglig. Jeg var litt på gli og vurderte å gi det en ny sjanse med enkelte betingelser.

Så får jeg høre at han lastet ned Tinder to dager etter at jeg gjorde det slutt. Han har vært på flere dates og ligget med flere. 

Det har han selvfølgelig lov til å gjøre. Jeg bare kjenner at jeg reagerer på dobbeltkommunikasjonen.

Hadde dere gitt en ny sjanse eller bare blokkert og gått videre(som jeg tenker å gjøre)? Ville dere eventuelt å ha gitt han årsaken eller bare latt det gå?

Anonymkode: 68c47...279

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dobbelkommunikasjon. 

Han kommuniserer: jeg vil pule.

Med deg, noen fra tinder, naboen.. Det er underordnet 

Anonymkode: 9507c...2bc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor gjorde du det slutt? Hvorfor vil bli sammen med han igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde faktisk at en eks av venninnen min, sveipet på meg på tinder, mens jeg visste at han forsøkte å få henne tilbake. Kan si at det forsøket ble stoppet rimelig raskt av venninnen min, da hun fant ut at eksen forsøkte én ting med henne, og noe helt annet på tinder.

Anonymkode: f9d01...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke dobbelkommunikasjon. 

Han kommuniserer: jeg vil pule.

Med deg, noen fra tinder, naboen.. Det er underordnet 

Anonymkode: 9507c...2bc

Ja, det er jo egentlig min tanke også. Jeg glemte å si at han har sagt ting som «du er den eneste for meg, får jeg ikke deg vil jeg leve resten av livet i ensomhet og sølibat», som selvfølgelig har vekket min sympati og dårlige samvittighet😂 derfor jeg tenkte dobbeltkommunikasjon.

svartkatt skrev (5 timer siden):

Hvorfor gjorde du det slutt? Hvorfor vil bli sammen med han igjen?

Fordi vi er så ulike. Vi fungerte veldig bra når alt var bra, dårlig så fort det var antydning til skurring. Han viste også etterhvert en litt mer kontrollerende side av seg, som var hovedårsaken til at jeg gikk.

Jeg vurderte å ta han tilbake fordi han begynte hos psykolog og lovet bedring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo egentlig min tanke også. Jeg glemte å si at han har sagt ting som «du er den eneste for meg, får jeg ikke deg vil jeg leve resten av livet i ensomhet og sølibat», som selvfølgelig har vekket min sympati og dårlige samvittighet😂 derfor jeg tenkte dobbeltkommunikasjon.

Fordi vi er så ulike. Vi fungerte veldig bra når alt var bra, dårlig så fort det var antydning til skurring. Han viste også etterhvert en litt mer kontrollerende side av seg, som var hovedårsaken til at jeg gikk.

Jeg vurderte å ta han tilbake fordi han begynte hos psykolog og lovet bedring.

Det er manipulasjon. Han har lav selvfølelse. 

Å være på Tinder som singel er lov.

Å manipulere er ett stort rødt flagg.

Anonymkode: 07448...7d6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt ham tilbake.

Siden han har såpass sterke manipulerende tendenser så hadde jeg ikke giddet å si noe om årsaken til at jeg ikke ville ta ham tilbake. Hadde imidlertid bedt ham om å akseptere at forholdet er slutt, og at han slutter å kontakte deg.

Om jeg hadde møtt ham tilfeldig og han begynte å si det samme (at om han ikke får deg så skal han leve alene og i sølibat resten av livet), da hadde jeg bare sagt rolig til ham at han gjerne må lyve for seg selv, men han trenger ikke forsøke å lyve til meg, siden vi begge vet at han ikke har vært i nærheten av å leve i sølibat siden det ble slutt. Så hadde jeg bare ønsket ham lykke til videre og gått videre før han rakk å argumentere. Om han prøvde hadde jeg bare stoppet ham og sagt at jeg hadde det travelt og måtte gå - ingen vits i å hverken høre på hans løgner eller bortforklaringer, det gir ham bare en mulighet til å begynne å manipulere igjen.

Anonymkode: 181ec...fa3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke tatt ham tilbake.

Siden han har såpass sterke manipulerende tendenser så hadde jeg ikke giddet å si noe om årsaken til at jeg ikke ville ta ham tilbake. Hadde imidlertid bedt ham om å akseptere at forholdet er slutt, og at han slutter å kontakte deg.

Om jeg hadde møtt ham tilfeldig og han begynte å si det samme (at om han ikke får deg så skal han leve alene og i sølibat resten av livet), da hadde jeg bare sagt rolig til ham at han gjerne må lyve for seg selv, men han trenger ikke forsøke å lyve til meg, siden vi begge vet at han ikke har vært i nærheten av å leve i sølibat siden det ble slutt. Så hadde jeg bare ønsket ham lykke til videre og gått videre før han rakk å argumentere. Om han prøvde hadde jeg bare stoppet ham og sagt at jeg hadde det travelt og måtte gå - ingen vits i å hverken høre på hans løgner eller bortforklaringer, det gir ham bare en mulighet til å begynne å manipulere igjen.

Anonymkode: 181ec...fa3

Takk. Han tok kontakt i går igjen og ville møtes så vi kunne snakke om å bli sammen igjen. Jeg endte med å bare skrive «du må akseptere at jeg ikke vil mer, la meg være i fred». Fikk en venninne til å lese over all dialog som har gått skriftlig den siste tiden og hun anbefalte meg å ignorere han, ikke argumentere eller noe. Også late som om jeg har det helt fint ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen?

Jeg hadde ikke tatt tilbake noen som puler rundt på flere allerede første måneden. Hvis man brur seg om noen, og ønsker prøve igjen, så puler man ikke på flere andre samtidig...

Anonymkode: dd5ce...47d

Skrevet (endret)

Hører bare «tinder er helt jævlig, null damer eller bare rare stygge matcher, og blir heller sammen med deg igjen»..

Menn får ikke så mye matcher på tinder, du skal på dates, og får ikke pult en dritt om han ikke er topp 20% av menn. 

Du gjorde det slutt. Han prøver å innynde seg hos deg, det ser patetisk ut, men han savner nok deg og. Alle menn som blir single slik, av dama, puler litt rundt ett par år. Det er ikke noe sølibat, normalt sett. Piker, vin og sang. Slik repareres det.. 

Endret av Sander33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...