Gå til innhold

Hvordan klage på klipp hos frisør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle ha håret i rett linje når alt håret legges bak på ryggen. I stedet ble det buet, altså lengst på midten. Jeg ønsker å spare håret, så det ble uaktuelt å klippe det kortere som rett. Jeg ønsket  myke overganger og lengder (litt oppklipp, men ikke for kort opp mot hodet). Likevel ble flere lengder kort oppklipp. 

Kan jeg få tilbake pengene? Vet ikke om jeg ønsker at samme frisør skal klippe igjen. 

Er en nyoppstartet frisør, men har bare lest bra anmeldelser. 

Anonymkode: d19ba...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en artikkel om hva/hvordan du kan gå fram når du ikke er fornøyd hos frisøren: https://www.minmote.no/skjoennhet/haar/a/pQWr8E/misfornoeyd-etter-frisoertimen-dette-boer-du-gjoere 

Samtidig høres det ut som en viss kommunikasjonssvikt her; noe som kan medføre at det blir litt ord mot ord. Kanskje skulle frisøren sagt fra eller spurt mer, og kanskje skulle du uttrykt deg annerledes. Akkurat det er umulig å avklare i etterkant. Er det i det hele tatt mulig å kombinere ønskene dine? Jeg mener: hvordan kan hår ha oppklipping og myke overganger OG samtidig ha en rett linje når du legger alt bak på ryggen?

Frisørbransjen er jo konkurranseutsatt, og de lever jo på godt rykte og fornøyde kunder. Du har neppe noe å tape på å gå tilbake, men det er ikke sikkert at du vinner noe heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (7 timer siden):

Her er en artikkel om hva/hvordan du kan gå fram når du ikke er fornøyd hos frisøren: https://www.minmote.no/skjoennhet/haar/a/pQWr8E/misfornoeyd-etter-frisoertimen-dette-boer-du-gjoere 

Samtidig høres det ut som en viss kommunikasjonssvikt her; noe som kan medføre at det blir litt ord mot ord. Kanskje skulle frisøren sagt fra eller spurt mer, og kanskje skulle du uttrykt deg annerledes. Akkurat det er umulig å avklare i etterkant. Er det i det hele tatt mulig å kombinere ønskene dine? Jeg mener: hvordan kan hår ha oppklipping og myke overganger OG samtidig ha en rett linje når du legger alt bak på ryggen?

Frisørbransjen er jo konkurranseutsatt, og de lever jo på godt rykte og fornøyde kunder. Du har neppe noe å tape på å gå tilbake, men det er ikke sikkert at du vinner noe heller. 

Takk for svar. Jeg viste frisøren tre ulike bilder av frisyren. De tre ligget veldig. Jeg ga gode forklaringer på ønsker, fortalte f.eks. hvordan tidligere frisyrer har vært og hva jeg var fornøyd/ikke fornøyd med (f.eks. at jeg ikke likte buet avslutning på håret). Frisøren sa også underveis at hun blant annet klippet myke overganger og sa at hun kunne justere til kortere etterpå hvis jeg så det var for langt (i stedet for å klippe for kort og ikke kunne angre). Men hun må nok ha klippet for kort med en gang. På bildene var det ikke kort oppklipp. 

Anonymkode: d19ba...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor klage når du ikke vil klippes mer? Det er slik de fikser det. 

Anonymkode: 5c4ae...130

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk skjedd meg ved et par anledninger. Jeg har kommet hjem og lagt merke til at håret har vært klippet ujevnt. Jeg har da gått til frisøren og høflig spurt om det går an å rette på det, og de har fikset det gratis (ikke de samme som ga meg den ujevne klippen),

Den første gangen var det en gammel frisør som trolig skulle vært pensjonert for flere år siden (kona var på aldershjem), men de andre frisørene lot ham trolig få fortsette i jobben fordi de ikke hadde hjerte til å nekte ham.

Andre gangen var det en lærling som brukte evigheter på å klippe meg og holdt på å skrape hodebunnen min til blods etter å ha brukt kammen på brutalt vis igjen og igjen. Innehaveren rettet på det en dag eller to senere.

Med andre ord to frisører i hver sin ende av skalaen hva alder angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner heller ikke hvordan det er mulig med både rett linje og myke overganger med oppklipp

Anonymkode: e4c66...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...