AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Vi leier ut sokkelen i huset vårt med tilhørende hage. Vi har fra dag 1 sagt at leieboer gjennom 4 år disponerer hagen som hun vil, men den blir ikke brukt. Hun sitter inne året rundt og har aldri besøk av barnebarn eller andre som bruker den. Er jeg helt fjern som vil spørre om jeg kan bruke en flekk til kjøkkenhage? Vi har ikke hage selv på vår del og kjøkkenhage bør ha mye sol som da hennes uteplass har. Hva er egentlig reglementet her? Noen som vet? Det er snakk om et par paller av en total hage på rundt 70 kvm. Legger til at leieboer også har veranda tilknyttet inngangsparti + platting med paviljong midt i hagen så hun har nok av plass å eventuelt boltre seg på hvis lysten skulle komme. Jeg trenger bare en liten gressflekk Anonymkode: a378b...a88
petterm Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi leier ut sokkelen i huset vårt med tilhørende hage. Vi har fra dag 1 sagt at leieboer gjennom 4 år disponerer hagen som hun vil, men den blir ikke brukt. Hun sitter inne året rundt og har aldri besøk av barnebarn eller andre som bruker den. Er jeg helt fjern som vil spørre om jeg kan bruke en flekk til kjøkkenhage? Vi har ikke hage selv på vår del og kjøkkenhage bør ha mye sol som da hennes uteplass har. Hva er egentlig reglementet her? Noen som vet? Det er snakk om et par paller av en total hage på rundt 70 kvm. Legger til at leieboer også har veranda tilknyttet inngangsparti + platting med paviljong midt i hagen så hun har nok av plass å eventuelt boltre seg på hvis lysten skulle komme. Jeg trenger bare en liten gressflekk Anonymkode: a378b...a88 Det juridiske er sikkert på leieboer sin side, men det er ikke ulovlig å spørre. "Jeg ser at du ikke bruker hagen så mye. Er det greit for deg at jeg dyrker noen grønnsaker i hjørnet der?" De fleste leieboere ønsker å ha et godt forhold til utleier. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi leier ut sokkelen i huset vårt med tilhørende hage. Vi har fra dag 1 sagt at leieboer gjennom 4 år disponerer hagen som hun vil, men den blir ikke brukt. Hun sitter inne året rundt og har aldri besøk av barnebarn eller andre som bruker den. Er jeg helt fjern som vil spørre om jeg kan bruke en flekk til kjøkkenhage? Vi har ikke hage selv på vår del og kjøkkenhage bør ha mye sol som da hennes uteplass har. Hva er egentlig reglementet her? Noen som vet? Det er snakk om et par paller av en total hage på rundt 70 kvm. Legger til at leieboer også har veranda tilknyttet inngangsparti + platting med paviljong midt i hagen så hun har nok av plass å eventuelt boltre seg på hvis lysten skulle komme. Jeg trenger bare en liten gressflekk Anonymkode: a378b...a88 Eg er nok leigebuaren din... Har nydelege utleigarar som har sagt at eg kan bruke hagen så mykje eg vil. Men eg føler at eg sit på utstilling der, og har aldri klart å bli komfortabel. Om utleigar hadde hatt lyst til å bruke ein flekk sjølv, ut kjøkenhage eller anna, så hadde eg blitt litt stressa, sidan det hadde betydd at utleigar hadde hatt innsyn inn til meg! Anonymkode: 4423c...766 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Leieboers hage mener du vel? Utleier er jo … deg Anonymkode: 6d3ee...d40 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Er det innsyn ? Det kan bli ubehagelig før leietaker om du ser rett inn på henner. Anonymkode: 3233e...123 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå