AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Del Skrevet 17. mars 2024 Har blitt kritisert for at Jeg startet opp bilen 10-15 min før jeg skal kjøre. Men jeg må jo det for at ruta skal bli fri for is og dugg. Noen sier at jeg ikke gidder og bruke isskrape, men isskrape er jo ubrukelig når bilen er helt frossen, bilen må jo varmes opp litt før isskrapen har effekt. Eller har jeg misforstått noe? Når man bruker isskrapen når det er minus 10 så får man jo knapt bort noe is, men hvis bilen har stått på i 10 min så er det lett å skrape… Er det noen annen måte å gjøre det på? Har ikke kupevarmer Anonymkode: 65fac...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Del Skrevet 17. mars 2024 Få mer muskler? Hvis det fungerer for deg så fortsett med det? Anonymkode: 46fea...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Del Skrevet 17. mars 2024 Lar bilen stå å bakke når det er -15 og enda kaldere, pluss fukt. Ellers så skraper jeg rutene rene. Aldri tenkt at det er vanskelig😊 Anonymkode: 5721f...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Del Skrevet 17. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lar bilen stå å bakke når det er -15 og enda kaldere, pluss fukt. Ellers så skraper jeg rutene rene. Aldri tenkt at det er vanskelig😊 Anonymkode: 5721f...1aa Hva betyr «stå å bakke»? starter du bilen opp? det er jo ikke vanskelig når man starter opp bilen, men hvis man ikke gjør det så er det jo kjempevanskelig.. Anonymkode: 65fac...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva betyr «stå å bakke»? starter du bilen opp? det er jo ikke vanskelig når man starter opp bilen, men hvis man ikke gjør det så er det jo kjempevanskelig.. Anonymkode: 65fac...56e Stå på tomgang😊 Er ikke kjempevanskelig å skrape is. Jeg begrenser å la bilen stå på tomgang av hensyn til miljø og naboer. Om du får klager og ikke kan skrape is så bør du investere i sånn folie for å forhindre is på frontruta (bilfrontrutedeksel, eller hva det heter?) Anonymkode: 5721f...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Del Skrevet 17. mars 2024 Bruk vindustrekk på frontruten. Siderutene skraper man enkelt selv om isen skulle være hard og man har lite muskler og kald bil, bare man har en god skrape. Og voilà, så trenger du ikke la bilen stå på tomgang i et kvarter hver dag og forurense Anonymkode: f7a0b...ffa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen annen måte å gjøre det på? Om du bruker plastskrape så bytt til metall. Anonymkode: 2eba6...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #8 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om du bruker plastskrape så bytt til metall. Anonymkode: 2eba6...76a Nei det skal man ikke gjøre! De lager riper. Anonymkode: b14c9...2df 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Del Skrevet 17. mars 2024 Ja, noen tror det. Anonymkode: 2eba6...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Del Skrevet 17. mars 2024 Kan jo legge et pledd på ruta. Vi og ser her at til tider får en ikke skrapet av isen. Er forskjell type is det er. Selv så starter jeg nå bilen 5 min før jeg ska dra. Og skraper over da Anonymkode: 1a37b...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. mars 2024 #11 Del Skrevet 18. mars 2024 On 3/17/2024 at 9:52 AM, AnonymBruker said: Har blitt kritisert for at Jeg startet opp bilen 10-15 min før jeg skal kjøre. Men jeg må jo det for at ruta skal bli fri for is og dugg. Noen sier at jeg ikke gidder og bruke isskrape, men isskrape er jo ubrukelig når bilen er helt frossen, bilen må jo varmes opp litt før isskrapen har effekt. Eller har jeg misforstått noe? Når man bruker isskrapen når det er minus 10 så får man jo knapt bort noe is, men hvis bilen har stått på i 10 min så er det lett å skrape… Er det noen annen måte å gjøre det på? Har ikke kupevarmer Anonymkode: 65fac...56e De fleste mennesker uten blått rullestolskilt hengende i speilet bør ha muskelmasse nok til å kunne skrape bilen. Kanskje kjøpe en bedre isskrape? Eller så kan man legge sånn trekk over frontruta, eller parkere bilen i en carport. Eller kjøpe en kupévarmer 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Del Skrevet 18. mars 2024 Få en bedre skraper. Jeg som er lita og tynn klarer å skrape rutene med plastskrape. Anonymkode: 34563...ef0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 9.52): Har blitt kritisert for at Jeg startet opp bilen 10-15 min før jeg skal kjøre. Men jeg må jo det for at ruta skal bli fri for is og dugg. Noen sier at jeg ikke gidder og bruke isskrape, men isskrape er jo ubrukelig når bilen er helt frossen, bilen må jo varmes opp litt før isskrapen har effekt. Eller har jeg misforstått noe? Når man bruker isskrapen når det er minus 10 så får man jo knapt bort noe is, men hvis bilen har stått på i 10 min så er det lett å skrape… Er det noen annen måte å gjøre det på? Har ikke kupevarmer Anonymkode: 65fac...56e Legg på noe på ruta, et pledd eller en bilpressening som er laget for nettopp å slippe is på rutene. Anonymkode: 6932b...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carro1991 Skrevet 18. mars 2024 #14 Del Skrevet 18. mars 2024 Eller kjøp sånn tinespray på biltema/jula. Bare å spraye på så tiner det fort. Evnt bruke spylervæske, men dette tærer jo på viskrene også etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Del Skrevet 18. mars 2024 Kjøpe biltrekk på biltema. Ps noen bruker gamle filleryer. Anonymkode: 7749c...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 18. mars 2024 #16 Del Skrevet 18. mars 2024 Skaff en bedre isskrape (plastsikle beregnet på ski feks) og hvis du er plaget av fukt på innsiden kan du sette inn en avfukter, feks vil en strømpe fylt med kattesand hjelpe. I tillegg pass på å ikke dra mye snø inn i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Del Skrevet 18. mars 2024 Det er ulovlig å kjøre med is på ruta, så jeg lar bilen stå litt om det er for kaldt. Ikke bare pga is på bilen. Men du sliter hardt på motoren også om du starter å kjører bilen før motoren er blitt litt varm. I tillegg fryser pusten min fast på innsiden og er det litt fuktig ute i tilegg så fryser det også på ruta etter man har begynt å kjøre. Så 10minutter på tomgang er nødvendig under visse forhold og pga motoren på bilen. Dette gjelder jo når bilen har stått lenge i ro. Av og til kjører jeg litt for tidlig og ryta fryser igjen heldigvis før jeg når hovedveien. Da jeg har 500meter dit. Da er det bare å stoppe. La bilen stå i ro la den gå litt på tomgang mens jeg skraper ruta på ny Anonymkode: 18c3a...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #18 Del Skrevet 18. mars 2024 Det hender at isen er så tynn og av en slik kvalitet av den ikke lar seg skrape og da lar jeg blien stå å gå opptil en halv time. Har på pledd på frontruta når jeg husker men enda må jo siderutene skrapes. Null dårlig samvittighet for å ha en bil med god sikt. Anonymkode: d1a73...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #19 Del Skrevet 18. mars 2024 Og forresten ; min bil er gammel og dugger lett. Så da hjelper det ikke med pledd på frontruta, når man starter og setter seg inn så dugger det ned. Så tomgangskjøring er hundre prosent nødvendig. Anonymkode: d1a73...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 18. mars 2024 #20 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg lar alltid bilen gå fra i all fall 15-30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå