AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Min datter fyller straks 18 år og sa i går at hun gledet seg til å fylle 18 så hun kunne være ute så lenge hun ville..jeg tenker at så lenge hun bor hjemme har vi fortsatt litt vi skulle ha sagt… eller, hva er vanlig, får de frie tøyler så fort de fyller 18 år? Anonymkode: 2aeae...243 2 1
Hmmmmmm Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Min fyller også snart 18. men aldri hatt innetid. Det har aldri vært veldig behov for å rave rundt ute på natta. Det er det man må se an. Min får gjøre som hun vil. De reiser på ferie alene med bare venner etter fylt 18 også 11 1
Phoenix Heart Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 (endret) Jeg hadde ikke innetid da jeg fylte 18. Men ga alltid beskjed om jeg ikke kom hjem. Slutta vel med innetid da jeg var 16. Endret 17. mars 2024 av Freyja Valkyrie 11
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 Jeg hadde ikke innetider men sa om jeg kom hjemm eller skulle til venninna og overnatte. Anonymkode: 8591a...a20 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Har ikke innetider, men som alle andre i huset må hun gi beskjed om hun tenker å bli lenge ute, overnatte borte el. Anonymkode: 559c8...354 16 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Var ung på 80-tallet, hadde aldri innetid. Og på den tida var utestedene åpne til klokka 4, så det kunne bli seint. Mine barn hadde heller aldri innetid, men hvis de kom etter vi andre hadde lagt oss, måtte de være stille. Vi hadde også avtale om at de skulle sende melding hvis de kom mye seinere enn de hadde sagt, eller sov over et sted, så vi skulle slippe å bekymre oss. Og hvis de trengte å bli hentet måtte de også melde i rimelig tid. De hang ikke mye ute, men var jo med venner/på fest i helgene. Jeg tenker det er et poeng å unngå krangling med tenåringene så langt som mulig, og ikke lage for mange regler. Det har blitt fine ansvarlige folk av mine barn som hadde stor frihet ❤️ Anonymkode: 990d6...da3 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Slipper innetid da han helst ikke vil ut, men vi har fast leggetid pga jobb. Dette lærte han på den harde måten 😅 Anonymkode: 1925d...61e 1
17.11 Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 På et eller annet tidspunkt må hun lære å disponere tiden ansvarlig selv, og det er kanskje litt dumt å vente med den lærdommen til hun flytter ut. 7 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Ikke vanlig med inntid for en 18 åring, nei. Datteren din er jo myndig da. Men dere kan selvfølgelig ha en regel om at man viser hensyn til de som eventuelt sover når man kommer hjem eller at hun gir beskjed om hun sover borte o.l. Anonymkode: e5054...367 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 Min 18 åring er veldig lite ute, så her burde vi hatt utetid istedet. Men jeg synest en må gi litt slipp når de faktisk er voksne. Når det er sagt, når en bor sammen så sier en ifra at en skal ut og det kan bli seint. Anonymkode: 0ad9e...a04 2 2 2
Hmmmmmm Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 Ts kanskje fordi hun har hatt innetid gjør at hun føler veldig på det å slippe seg løs?! Ikke sikkert hun kommer til å være ute i tid å utide 3
Gjest Miaminmia Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 Hmmmmmm skrev (3 minutter siden): Ts kanskje fordi hun har hatt innetid gjør at hun føler veldig på det å slippe seg løs?! Ikke sikkert hun kommer til å være ute i tid å utide Enig, kanskje hun har hatt for mange regler. 17-åringer trenger heller ikke nødvendigvis innetid. Når de går på videregående syns jeg de i utgangspunktet bør ha stor frihet og så kan man heller lage avtaler/hjelpe dem hvis det blir problemer på noen områder. Jobben som foreldre for tenåringer er jo å ansvarliggjøre dem mest mulig, støtte i stedet for å begrense, de skal snart forlate redet.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 Her blir det innetid nettopp fordi det er yngre barn i huset og vi voksne skal på jobb dagen etterpå. Å bli vekket av andre som ramler inn døra etter midnatt skjer ikke i dette huset. Så her får man ta hensyn til alle i huset som trenger søvnen sin. Respekteres ikke det så kan min snart voksne datter flytte ut 👍 Anonymkode: 41a68...027 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 Slutter med inntil når ungdommene her startet på videregående. Men her har de vært flinke. Er det skole dagen etter var / er de hjemme ved 20 tide. Helger kommer de hjem alt fra 20 til 02. Hvis de ikke har avtalt de ska ligge borte. Har og avtale om at de kan ringe hvis det er noe, eller de trenger sjafør. Og det har nå sønnen gjort flere ganger, ringt å sagt i fra at sjåføren ikke har kommet som avtalt, eller vil hjem tidliger en avtalt. Men som oftest kjører han selv for er ikke så interessert i å drikke Anonymkode: 3af9b...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 Mine har hatt "innetider" selv om de har fylt 18, men de er jo litt mer flytende med kommunikasjon. På hverdager så kommer man i hus i 22-23 tiden, da det skal være ro i husstanden, for de som skal stå opp. Skulle det en sjeldent gang være noe annet, så gir man beskjed om det. Gjelder for oss andre voksne i huset også. I helgen er det litt friere, men vi har hatt regler rundt det å komme hjem og hvordan man kan gjøre det, for å påvirke mindre søsken minst mulig. Har fungert godt hos oss. Anonymkode: 8694e...b3f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slutter med inntil når ungdommene her startet på videregående. Men her har de vært flinke. Er det skole dagen etter var / er de hjemme ved 20 tide. Helger kommer de hjem alt fra 20 til 02. Hvis de ikke har avtalt de ska ligge borte. Har og avtale om at de kan ringe hvis det er noe, eller de trenger sjafør. Og det har nå sønnen gjort flere ganger, ringt å sagt i fra at sjåføren ikke har kommet som avtalt, eller vil hjem tidliger en avtalt. Men som oftest kjører han selv for er ikke så interessert i å drikke Anonymkode: 3af9b...1d8 20 når de gikk på vdg?? Anonymkode: e71fa...452 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 Min datter blir også 18 i år. Har sluttet med innetider for ca 1 år siden. Men har også sagt at hun må vise at hun tar det ansvaret som kommer med denne friheten. Hun må vise at hun kommer seg på skole og greier å opprettholde gode karakterer. Hun har på snapmap så jeg vet sånn ca hvor hun er. Som regel hos venner eller kjæresten. Men jeg sjekker sjeldent. Hun vet også at hun kan ringe når som helst dersom deg er krise eller hun er i fare, og jeg skal ikke bli sint. Bedre at hun kommer seg hjem enn sover på en utrygg plass fordi hun er redd for at mamma skal bli sint. Anonymkode: 0f237...f9b 3 2 1
Rotemor Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 (endret) Nei, man har ikke innetid. Hun er gammel nok allerede nå til å bestemme selv. Hvorfor vil du ha så kontroll? Hva tror du det hjelper for? Hvis hun føler at hun slipper ut av fengsel på dagen sin, så har dere gjort feil. Endret 17. mars 2024 av Rotemor 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 Fra jeg var 16 måtte jeg bare si ifra hvem jeg skulle til å om jeg kom hjem eller ikke , når jeg ble 18 så forventet de bare at om jeg ikke var hjemme i 12 tiden dagen etter at jeg gidde et lite livstegn 😊 Anonymkode: 8b48c...759 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 Ikke innetid hvis hun tar ansvar for å legge seg tidlig nok til å være opplagt på skolen. Dere forsørger henne ut vgs, og kan sette krav til prestasjon på skole. I helgene kan de selvfølgelig rangle litt. Men regel her, og for meg da jeg var i den alderen, var å alltid ringe hjem om man uplanlagt skal overnatte et annet sted. Anonymkode: 7fd9f...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå