Gå til innhold

Lett å slutte med snus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble overrasket over hvor greit det gikk.Klart jeg har lyst på men må ikke ha det.Lekende lett😁

Anonymkode: 54540...c91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig. Har forsøkt mange ganger. Hvor lenge er det siden du sluttet? Og hadde du en plan eller var det spontant?

Anonymkode: 9c909...cda

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har aldri snuset før, kjempelett det og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er veldig vanskelig. Har forsøkt mange ganger. Hvor lenge er det siden du sluttet? Og hadde du en plan eller var det spontant?

Spontant.Er bare 4 dager uten men det går veldig greit.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Er mange år siden jeg snuste. Enda lettere med røyk

Anonymkode: c40ae...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spontant.Er bare 4 dager uten men det går veldig greit.

Inspirerende å lese. Tror det kan svinge litt i noen uker før abstinensene på ekte forsvinner. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er lett å slutte med røyk, snus derimot… Er noe som mangler, og jeg blir så dårlig humør at både mann og barn ikke orker at jeg prøver 😅🫢 Har prøvd noen ganger, niktotinsnus fungerer (bare så teit de koster det samme som snus med nikotin 🙄). Jeg vil slutte, men sliter med det å ikke ha snusen under leppa. 

Anonymkode: b5025...13f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det var kjempelett å slutte. Hadde snust i fem år, jobbet utelukkende med folk som snuste og som tilbød meg snus lenge etter jeg sa jeg hadde sluttet. Det gikk veldig fint, men etter mange år uten begynte jeg å crave det igjen, og da var det knallhardt å holde seg unna 😅

Anonymkode: 605a8...98f

AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om motivasjon og timing. 

Jeg har snust i 15 år. Jevnlig prøvd å sluttte 2-3 ganger i året, med grunnen «jeg burde» eller «dette er dyrt» og sprekker stort sett mellom en dag og en uke. Har vært helt grusomt jævelig vanskelig. 

Nå nylig kom jeg til et punkt hvor jeg var ganske lei av å snuse. Fikk faktisk lyst til å slutte. Ikke fordi jeg «burde» men fordi jeg kjente at dette gidder jeg ikke lenger. Kuttet snusen på dagen, og har nå vært litt over èn måned uten. Ny rekord og vel så det!   Foreløpig har det gått lekende lett, nesten ingen abstinenser eller påvirkning i det hele tatt! En fullstendig annen opplevelse enn alle de andre gangene. 

Jeg kan jo selvsagt ikke garantere at det vil holde denne gangen heller - det har bare vært èn måned, men jeg tror virkelig at den indre motivasjonen er avgjørende for hvordan sluttingen oppleves.

Anonymkode: ca184...eab

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror det handler om motivasjon og timing. 

Jeg har snust i 15 år. Jevnlig prøvd å sluttte 2-3 ganger i året, med grunnen «jeg burde» eller «dette er dyrt» og sprekker stort sett mellom en dag og en uke. Har vært helt grusomt jævelig vanskelig. 

Nå nylig kom jeg til et punkt hvor jeg var ganske lei av å snuse. Fikk faktisk lyst til å slutte. Ikke fordi jeg «burde» men fordi jeg kjente at dette gidder jeg ikke lenger. Kuttet snusen på dagen, og har nå vært litt over èn måned uten. Ny rekord og vel så det!   Foreløpig har det gått lekende lett, nesten ingen abstinenser eller påvirkning i det hele tatt! En fullstendig annen opplevelse enn alle de andre gangene. 

Jeg kan jo selvsagt ikke garantere at det vil holde denne gangen heller - det har bare vært èn måned, men jeg tror virkelig at den indre motivasjonen er avgjørende for hvordan sluttingen oppleves.

Anonymkode: ca184...eab

Jeg også gikk "lei" et par øyeblikk så kuttet ut hele greia.Dette her klarer vi 👊

Skrevet (endret)

Jeg måtte slutte to ganger før jeg fikk det til. Vært snusfri i fem år, men har fortsatt lyst på. Er vel forskjellig hvor vanskelig det er.

Endret av xQueenKx
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lett. Bare bestemte meg, og vips så var jeg ferdig. 

Anonymkode: 94e5f...006

AnonymBruker
Skrevet

Lysten er større en behovet.Har lyst på men klarer fint uten,er en uvane som må brytes.Tobakk/røyk var den værste å slutte med synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...