AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Vi kjøpte noe snop i går, bla hver sin lakrisstang, som vi skal/skulle ha med i bilen i dag da vi skal på tur. Mannen spiste sin i går kveld, og jeg vet at han kommer til å ville ha av min stang i dag🙈😂 Jeg vil ikke dele, det er ikke min skyld at han ikke klarte å spare sin🤷♀️😂 Anonymkode: 6a04c...597 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Du bør gi han din. Anonymkode: 50e5f...05c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Mannen min er helt lik, han klarer aldri å spare godteri .Jeg pleier å gjemme godteri eller halvparten av det, til vi skal ha det iblant. 😂 Kan ikke ha godteri i huset, om han vet at det er her. Anonymkode: 04178...e6d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du bør gi han din. Anonymkode: 50e5f...05c Hvorfor det?? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen min er helt lik, han klarer aldri å spare godteri .Jeg pleier å gjemme godteri eller halvparten av det, til vi skal ha det iblant. 😂 Kan ikke ha godteri i huset, om han vet at det er her. Anonymkode: 04178...e6d Samme her!😅 Han kan våkne om natten og da er han skikkelig snopesyk og må stå opp for å spise litt, om vi har i hus😆🙄😅 Anonymkode: 6a04c...597
Daisy-love Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 Jeg hadde nok gitt han en liten bit, også kost meg høylytt med resten 🤣🤣🙈 Strengt tatt så er den din, så nei du må ikke dele. Du får se hvordan det blir med husfreden om du ikke deler. En liten bit hjelper gjerne på det 😁🧘♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Her kan plutselig alt være borte før jeg rekker å ta en bit. Så jeg sier klart i fra "Den sjokoladen er min", "spar en skål av chipsen". Og da nyter jeg uten et snev av dårlig samvittighet når jeg føler for chips. Anonymkode: e8069...54e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 For et nivå. KG ende er et steg nærmere Anonymkode: c9fc9...a73 9
Melus Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Jeg hadde gitt ham halve. At han er glad er viktigere enn godteri. Stopp et sted og kjøp noe mer da vel. 4 2
exictence Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 Hadde jeg kjøpt noe til å ha med på turen, ville jeg sagt at det skulle være til turen. Om han likevel spiser det, og likevel spør om du kan dele av ditt, så ville jeg vel gjort det. Men hadde vel tenkt at det ikke var særlig hyggelig av ham. Kanskje jeg ville bedt ham om å kjøpe noe mer på veien.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 Er dere 4 år 😃? Han får vel stoppe et sted og kjøpe seg nytt snop, om nødvendig. Anonymkode: bb3da...7f7 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 Melus skrev (12 minutter siden): Jeg hadde gitt ham halve. At han er glad er viktigere enn godteri. Stopp et sted og kjøp noe mer da vel. En mann som sutrer over en halv lakrisstang, etter å ha spist eget snop kvelden før 😅 Nei, da hadde jeg droppet mannebabyen, og forholdet. Anonymkode: e8069...54e 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 exictence skrev (4 minutter siden): Hadde jeg kjøpt noe til å ha med på turen, ville jeg sagt at det skulle være til turen. Om han likevel spiser det, og likevel spør om du kan dele av ditt, så ville jeg vel gjort det. Men hadde vel tenkt at det ikke var særlig hyggelig av ham. Kanskje jeg ville bedt ham om å kjøpe noe mer på veien. Grunnen til at jeg ikke hadde gjort det er at da skjer det igjen, og igjen, og igjen. Han får aksept for en oppførsel som ikke er ok. Her hjemme ville det betydd at sjokoladen var spist før vi satt oss ned foran TVen. At neve på neve med chips går med, i stedet for at det er noe igjen i skåla hele kvelden. At røkelaksen jeg har kjøpt til en god søndagsfrokost forsvinner i løpet av lørdagen. Sier jeg at vi kan kjøpe dobbelt så vil han ikke, for det blir så usunt. Så da sier jeg fra at "halve platen er min", "laksen er til søndag". Og da blir det slik. Hadde det vært den ene lakrisstangen den ene gangen så hadde jeg bare delt. Men jeg gidder ikke et langt samliv med å ikke ha mitt snop tilgjengelig når jeg kan tenke meg å spise det. Anonymkode: e8069...54e 6 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 Nei, spis den selv! Deler du, så vil han jo alltid spise opp sitt snop først og så mase om ditt. Anonymkode: 0c402...724 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 Dette innlegget er vel i feil kategori, bør vel flyttes til barn? Anonymkode: bfe3f...c71 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke hadde gjort det er at da skjer det igjen, og igjen, og igjen. Han får aksept for en oppførsel som ikke er ok. Her hjemme ville det betydd at sjokoladen var spist før vi satt oss ned foran TVen. At neve på neve med chips går med, i stedet for at det er noe igjen i skåla hele kvelden. At røkelaksen jeg har kjøpt til en god søndagsfrokost forsvinner i løpet av lørdagen. Sier jeg at vi kan kjøpe dobbelt så vil han ikke, for det blir så usunt. Så da sier jeg fra at "halve platen er min", "laksen er til søndag". Og da blir det slik. Hadde det vært den ene lakrisstangen den ene gangen så hadde jeg bare delt. Men jeg gidder ikke et langt samliv med å ikke ha mitt snop tilgjengelig når jeg kan tenke meg å spise det. Anonymkode: e8069...54e Det er akkurat det; hadde det kun vært snakk om den halve lakrisstangen denne ene gangen, hadde det selvsagt ikke vært noe problem. Men det er jo ikke snakk om bare en gang, dette skjer jo gang på gang. Det er jo en grunn til at ts allerede nå vet at mannen blir sur om hun ikke deler sin lakrisstang med han på turen i dag. Hvorfor skal man selv dele det lille man har, når mannen selv uten skrupler kan gnafse i seg alt av godsaker man har i hus uten å tenke på at det bør deles på flere liksom. Og hvordan lærer mannen å dele og spare på mat og godteri, så lenge han vet at ts uansett deler på det lille som han har lagt igjen til de egentlig skal ha det? Hva om feks mannen heller hadde spurt ts i går om de ikke skal dele ene lakrisstangen i går, også kan de dele den andre på turen i dag. Da hadde saken stilt seg helt annerledes i dag. Istedenfor spiste han sin i går, med en forventning om at ts uansett skal dele sin lakrisstang med han i dag. Og ja, så har vi mange her som mener at det er barnslig å ikke dele godteriet som er igjen. Men det handler ikke om godteriet i seg selv, det handler om egoistisk væremåte fra mannen sin side. Anonymkode: 4cd2d...2d5 2 1 2
exictence Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke hadde gjort det er at da skjer det igjen, og igjen, og igjen. Han får aksept for en oppførsel som ikke er ok. Vel, han er jo ikke et barn. Vil han oppføre seg som umodent, så får det bli hans problem. Jeg ville ikke vært en oppdrager for min mann. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her hjemme ville det betydd at sjokoladen var spist før vi satt oss ned foran TVen. At neve på neve med chips går med, i stedet for at det er noe igjen i skåla hele kvelden. At røkelaksen jeg har kjøpt til en god søndagsfrokost forsvinner i løpet av lørdagen. Fy for en type. Da viser han lite respekt. Tror jeg ville sluttet med å kjøpe inn godsakene, og latt han stå for å gjøre det koselig. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sier jeg at vi kan kjøpe dobbelt så vil han ikke, for det blir så usunt. Ha, ha. Da hadde jeg svart at når han spiser alt opp, har han jo selv spist det dobbelte. Tuller du? AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde det vært den ene lakrisstangen den ene gangen så hadde jeg bare delt. Men jeg gidder ikke et langt samliv med å ikke ha mitt snop tilgjengelig når jeg kan tenke meg å spise det. Anonymkode: e8069...54e Du får gjemme det et lurt sted da
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette innlegget er vel i feil kategori, bør vel flyttes til barn? Anonymkode: bfe3f...c71 😅😅 Anonymkode: 51e5a...4c5
Snublefot62 Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 Er dette et nytt forsøk på «godtesnop» tråd? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 exictence skrev (22 minutter siden): Vel, han er jo ikke et barn. Vil han oppføre seg som umodent, så får det bli hans problem. Jeg ville ikke vært en oppdrager for min mann. Fy for en type. Da viser han lite respekt. Tror jeg ville sluttet med å kjøpe inn godsakene, og latt han stå for å gjøre det koselig. Ha, ha. Da hadde jeg svart at når han spiser alt opp, har han jo selv spist det dobbelte. Tuller du? Du får gjemme det et lurt sted da 1. Det er jo akkurat det jeg sier - det er HANS problem når han har spist sin del. 2. Det er som regel han som handler - til fellesen - det volumet han mener er greit at vi har til helgen. Har hatt felles samliv og økonom i 20+ år. 3. Nei, jeg gjemmer ikke godteri for en godt voksen mann. Han får beskjed om at den chipsposen ikke skal bli mer en halvtom før vi har satt på Mesternes Mester, og da blir det slik. Anonymkode: e8069...54e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kjøpte noe snop i går, bla hver sin lakrisstang, som vi skal/skulle ha med i bilen i dag da vi skal på tur. Mannen spiste sin i går kveld, og jeg vet at han kommer til å ville ha av min stang i dag🙈😂 Jeg vil ikke dele, det er ikke min skyld at han ikke klarte å spare sin🤷♀️😂 Anonymkode: 6a04c...597 Virkelig? Du må spørre kg om dette? Anonymkode: ce7b0...d9f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå