AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #1 Skrevet 17. mars 2024 Kort: Hvordan formidle at det at han er så snill, egentlig underdanig, er utfordrende å håndtere for meg? Og hvorfor er det en turn-off for meg? Jeg, K 40, har truffet en mann som etter mange kriterier bør være super-match for meg. Smart, utdannet, aktiv, støttende mot venner, frivillig, (veldig) godt bemidlet - alt pga. det han selv har skapt. Jeg er det samme minus mye penger, men har solid økonomi. MEN! han er super snill, idiot-snill, nesten. Forrige lang relasjon var med en veldig kjeftete kontrollende sjalu dame som fikk også en god del penger av ham. Nå skjønner jeg hvordan han havnet der. Ganske sjenert og stille. Unngår å disiplinere/sette grenser for barna og, virker det som. Når vi ikke rekker å treffes tilbyr han å stille som drosje og bare kjøre meg, han vil spise der jeg ønsker (og vil betale), gjøre det jeg ønsker, sender meldinger hver dag (jeg har sagt at jeg egentlig ikke vil, vi har ikke kjent hverandre så lenge og treffer en periode sjeldent pga. reiser og barn), på soverommet (hatt sex en gang) skjer det samme - han vil gjøre det jeg liker. Som er jo fantastisk at en mann setter kvinnens nytelse så høyt og ønsker å snakke om hva jeg liker. Men på ett eller annet vis er hans «snillhet» too much, jeg føler det er ingen motstand og jeg forstår ikke hvem han er som person. Det her er helt nytt for meg. Jeg klarer ikke å sette ord på det hvorfor det er en turn-off og egentlig stresser meg, har noen opplevd lignende og kan dele erfaringer (tenker kjønn er uvesentlig her, ingen av mine kvinnelige bekjente er slike «tøfle»)? Tips til hvordan formidle at han kan gjerne kommunikasjon/ta mer plass? … Han selv virker å tenke at han er tydelig og tar plass når han sier at han vil bare være snill.. Anonymkode: cdfa3...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #2 Skrevet 17. mars 2024 Hvilket tegn er du? Anonymkode: 30f9b...176 1
miss summers Skrevet 17. mars 2024 #3 Skrevet 17. mars 2024 Syns han høres flott ut. Du er nok skadet av erfaringene dine. Hvorfor må du ha motstand? 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #4 Skrevet 17. mars 2024 En mann er for snill ja😂. Er det ikke det ene er det det andre. Vanskelig å finne noen som klaffer med alt. Dette burde en finne ut før en ble sammen. Kanskje ikke brukt lang nok tid på å bli kjent med alle sider ved han først. Anonymkode: e11f7...8f0 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #5 Skrevet 17. mars 2024 4 minutter siden, miss summers said: Syns han høres flott ut. Du er nok skadet av erfaringene dine. Hvorfor må du ha motstand? Han høres flott ut, ja. Og er på mange måter det og. Men han er på grensa til Kjell-Simen fra NRK-parterapi… Motstand er kanskje ikke riktig ord, takk. Intellektuelt vil jeg ha litt motstand ja, ikke bare noen som vil bare gjenta mine tanker, men en som bidrar til drøfting. Men sånn praktisk vil jeg jo gjerne at den andre bidrar med noe utover å si «ja, vi gjør det du vil», og enig i at det ikke er samme som «motstand». TS. Anonymkode: cdfa3...bf9 6
I Grosny Skrevet 17. mars 2024 #6 Skrevet 17. mars 2024 Han er som han er, dersom det er ideologisk så kan han snu. Han kan nok trenes til å bli litt mer ego, men å endre folks personlighet for å få til å passe til forskjellige spesifikasjoner er ganske omstridt. Konverteringsterapi. Han passer best til damer som elsker tøfler. En vanskelighet med å trene opp hans ego er at den premieringen som mest sannsynlig har effekt på han er at dama blir glad. Du kan prøve å finne ut om andre premier kan ha effekt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Hva blir det neste, han ønsker at du knuller han bakfra med en gigantisk strap on samtidig som du sier nedsettende ting om han. Anonymkode: 110ba...8af 4
exictence Skrevet 17. mars 2024 #8 Skrevet 17. mars 2024 Er jo litt rart at han sender meldinger til deg hver dag når du har sagt at du egentlig ikke vil det. Tenker at han er veldig forelsket i deg, og har bestemt seg for at det er deg han vil ha. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Intellektuelt vil jeg ha litt motstand ja, ikke bare noen som vil bare gjenta mine tanker, men en som bidrar til drøfting. Intelligent høres det nå virkelig ut som han er. Han har klart seg veldig godt, og snillhet tenker jeg også er intelligent. Virker jo som han tenker mye på å ville ditt beste Hvis han tilrettelegger og tar initiativ til reiser og det å gjøre ting, vil jeg si det er mye tak i ham. Kanskje du kan si at du kunne tenke deg at han overrasket deg med noe, og bare gjør ting, uten å spørre meg og at det er jeg som planlegger og bestemmer. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #9 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han høres flott ut, ja. Og er på mange måter det og. Men han er på grensa til Kjell-Simen fra NRK-parterapi… Motstand er kanskje ikke riktig ord, takk. Intellektuelt vil jeg ha litt motstand ja, ikke bare noen som vil bare gjenta mine tanker, men en som bidrar til drøfting. Men sånn praktisk vil jeg jo gjerne at den andre bidrar med noe utover å si «ja, vi gjør det du vil», og enig i at det ikke er samme som «motstand». TS. Anonymkode: cdfa3...bf9 Ja jeg er enig. Det blir jo ikke helt bra når en ikke får noen egene behov dekket. Han viser deg ikke hvem han er på en måte, for alt skal handle om deg. Anonymkode: b7f17...1f4
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. mars 2024 #10 Skrevet 17. mars 2024 Kjæresten min er verdens snilleste. Empatisk, kjærlig, varm og følsom. Ikke noe alfa macho mann. MEN; Han har bein i nesa, ikke konfliktsky, har sterke meninger og tar intiativ. Han tar tak i ting og setter på krav og grenser til ungene sine. Tøffel betyr at en er underdanig uten egne meninger og bare dilter etter. Det hadde jeg aldri taklet. Var sammen med en sånn og måtte bare gå for det var ikke noe givende å være sammen med en mann som aldri hadde egne meninger og bare nikket til alt jeg sa og ville.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #11 Skrevet 17. mars 2024 Send han over til meg om du ikke ønsker han Anonymkode: e62ac...6f6 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #12 Skrevet 17. mars 2024 Han gjør jo ikke bare som du vil, når han sender meldinger til deg hver dag til tross for at du har sagt at du ikke vil det. Og du må jo ikke fortsette å være sammen med denne mannen, om du ikke liker personligheten hans. Da er det bedre at dere begge finner noen som matcher dere bedre. Anonymkode: a892d...a8c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #13 Skrevet 17. mars 2024 Festlig at du kaller en fyr som har klart seg så bra, tjent masse penger, godt bemidlet som du sier, for «idiot-snill». Vel, kanskje noen kommer langt ved å være snill? Jeg blir sett på som altfor snill, på grensen til å bli utnyttet. Samtidig jeg er gjeldsfri i en alder av 41 år, har enebolig rett utenfor Oslo, to biler og sparer nå til å kunne kjøpe hytte uten gjeld. Så jeg vet ikke jeg, hvem som egentlig utnytter hvem. For meg har det passet bra å være snill. Foreslår at du bare gir opp dette prosjektet, og heller finner deg en barsk gjelds-nedtynget tøffing av en macho-man som kan snakke røft, tydelig og dominere deg litt. Kanskje han kan gi deg fremtiden og livet du ønsker Anonymkode: ae2df...3f7 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #14 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Festlig at du kaller en fyr som har klart seg så bra, tjent masse penger, godt bemidlet som du sier, for «idiot-snill». Vel, kanskje noen kommer langt ved å være snill? Jeg blir sett på som altfor snill, på grensen til å bli utnyttet. Samtidig jeg er gjeldsfri i en alder av 41 år, har enebolig rett utenfor Oslo, to biler og sparer nå til å kunne kjøpe hytte uten gjeld. Så jeg vet ikke jeg, hvem som egentlig utnytter hvem. For meg har det passet bra å være snill. Foreslår at du bare gir opp dette prosjektet, og heller finner deg en barsk gjelds-nedtynget tøffing av en macho-man som kan snakke røft, tydelig og dominere deg litt. Kanskje han kan gi deg fremtiden og livet du ønsker Anonymkode: ae2df...3f7 Men sier du også hva du vil? Eller melder du deg totalt ut fra å la de du er sammen med bli kjennt med deg fordi du syns det er opp til dem å bestemme alt å du er der kun for å tilby at dette kommer i oppfyllelse? Det er jo dumt. Det er å være der fysisk, men melde seg ut som.en person. Anonymkode: b7f17...1f4 1
Ytdhd Skrevet 17. mars 2024 #15 Skrevet 17. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Festlig at du kaller en fyr som har klart seg så bra, tjent masse penger, godt bemidlet som du sier, for «idiot-snill». Vel, kanskje noen kommer langt ved å være snill? Jeg blir sett på som altfor snill, på grensen til å bli utnyttet. Samtidig jeg er gjeldsfri i en alder av 41 år, har enebolig rett utenfor Oslo, to biler og sparer nå til å kunne kjøpe hytte uten gjeld. Så jeg vet ikke jeg, hvem som egentlig utnytter hvem. For meg har det passet bra å være snill. Foreslår at du bare gir opp dette prosjektet, og heller finner deg en barsk gjelds-nedtynget tøffing av en macho-man som kan snakke røft, tydelig og dominere deg litt. Kanskje han kan gi deg fremtiden og livet du ønsker Anonymkode: ae2df...3f7 Det ene utelukker ikke det andre. Endret 17. mars 2024 av Ytdhd 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #16 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men sier du også hva du vil? Eller melder du deg totalt ut fra å la de du er sammen med bli kjennt med deg fordi du syns det er opp til dem å bestemme alt å du er der kun for å tilby at dette kommer i oppfyllelse? Det er jo dumt. Det er å være der fysisk, men melde seg ut som.en person. Anonymkode: b7f17...1f4 Jeg sier hva jeg vil, når det er nødvendig. Viktige avgjørelser etc. Ellers lar jeg andre styre show’et. Ytdhd skrev (9 minutter siden): Det ene utelukker ikke det andre. Helt klart, bare syntes det er rart å bli sett på som «dum-snill», når det er jeg som økonomisk sett har klart meg best. Jeg ser på det sånn: De tror de utnytter meg, men faktum er at jeg utnytter dem ved at de stiller med sin (meget ettertraktede) arbeidskraft. Anonymkode: ae2df...3f7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #17 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier hva jeg vil, når det er nødvendig. Viktige avgjørelser etc. Ellers lar jeg andre styre show’et. Helt klart, bare syntes det er rart å bli sett på som «dum-snill», når det er jeg som økonomisk sett har klart meg best. Jeg ser på det sånn: De tror de utnytter meg, men faktum er at jeg utnytter dem ved at de stiller med sin (meget ettertraktede) arbeidskraft. Anonymkode: ae2df...3f7 Sier du aldri hva du liker? Aldri noen ønsker til middag? En film du vil se? En aktoratet du har lyst til? Aldri noen deltakelse fra din hjerne? Foruten store ting. Men er ikke det ensomt for dem du er med? Anonymkode: b7f17...1f4 2
Engel Skrevet 17. mars 2024 #18 Skrevet 17. mars 2024 Problemet er ikke at han er snill. En snill man som stiller opp og gjør tjenester er bare positivt. Problemet er at han er fullstendig konfliktsky. Jeg har selv vært borti flere slike menn i den perioden jeg har vært singel/datet. Enten er de bare enige i alt og fremstår fullstendig uten egne meninger, eller de stikker så snart det er den minste antydning til ulike meninger... Og det er der problemet ligger, man blir jo ikke kjent med en person som ikke viser sine egne meninger og interesser. Jeg har forståelse for at man er skadeskutt fra tidligere forhold altså, men jeg tror også for noen at det stikker tilbake til barndom/oppdragelsen de har fått. Uansett, det er ikke så lett å få gjort noe med det. Du bør selvfølgelig prøve å snakke om det, om du ikke alt har gjort det. Og forklar hva det gjør med deg, at du ikke får blitt kjent med hvem HAN er, og at det er det du ønsker. Kanskje hjelper det, men sannsynligvis ikke, hvis dette er noe han har med seg fra barndommen så vil det kreve mye fra hans side å endre det. Jeg for min del gjør det jeg kan for å styre unna slike menn nå, for jeg klarer ikke å få det til å fungere. 1
Cata Skrevet 17. mars 2024 #19 Skrevet 17. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når vi ikke rekker å treffes tilbyr han å stille som drosje og bare kjøre meg, han vil spise der jeg ønsker (og vil betale), gjøre det jeg ønsker, sender meldinger hver dag (jeg har sagt at jeg egentlig ikke vil, vi har ikke kjent hverandre så lenge og treffer en periode sjeldent pga. reiser og barn), Jeg tror ikke det er snillheten som sådan du reagerer på, men mer mangelen på balanse i forholdet. Det blir et slags "snillhetens tyranni" når han tilbyr å gjøre "alt" for deg. Jeg gjetter på at du føler du må si ja og ha og takk til det han foreslår for ikke å skuffe ham, for "han er jo bare snill" og ender det med at litt for mye foregår på hans premisser, selv om det tilsynelatende skjer på dine. Det er ingen god situasjon å være i i lengden. Jeg sier ikke du skal dumpe ham, men gi det tid og se hvordan det utvikler seg. Det kan være så enkelt at han overdriver snillismen i nyforelsketrusen, men hvis han ikke viser tegn til å vise egne meninger etter en stund så bør du tenke deg om. Engel i innlegget før mitt sa det mye bedre enn det jeg klarte... Endret 17. mars 2024 av Cata Tillegg i tekst 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 I Grosny skrev (2 timer siden): Han er som han er, dersom det er ideologisk så kan han snu. Han kan nok trenes til å bli litt mer ego, men å endre folks personlighet for å få til å passe til forskjellige spesifikasjoner er ganske omstridt. Konverteringsterapi. Han passer best til damer som elsker tøfler. En vanskelighet med å trene opp hans ego er at den premieringen som mest sannsynlig har effekt på han er at dama blir glad. Du kan prøve å finne ut om andre premier kan ha effekt. Hva? Av disse to her, så er det han som skal trenes opp? Anonymkode: 802be...4e2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå