Gå til innhold

Spray-maling?

Gjest Gjest_snillpike_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snillpike_*

Hei.

Jeg lurer på om det går an å kjøpe hvit spray-maling, til å ha på møbler. metall og plast og slikt. :)

vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargehandlere har i mange forskjellige farger. Er vel mer lakk enn maling når jeg tenker meg om, men den fåes i både matt og blank utgave. Er en god stund siden jeg så på slike, jeg vurderte å spraymale et møbel istedet for å male, tenkte det var en lettvint løsning siden det var endel utskjæringer i møbelet. Han i butikken mente det var vanskeligere å få spraymaling jevnt og at det var mer udrøyt i bruk, så jeg endte opp med vanlig maling og minipensel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang svart spraymaling til møbler. Sprayet svart et hobbybord. Det gikk greit å få det jevnt, men jeg sier likevel heldigvis at det bare var et hobbybord. For det bordet farger av til tross for at den spraylakken skulle vært tørr for lenge siden... Flere år siden faktisk...

Anbefaler det ikke, jeg ville heller gått for vanlig maling, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spraymalt et framskap i svart, ble kjempefint, men viktig og vaske godt med salmiakkvann først og ta på tynne lag, heller gå over flere ganger.

Er bordet stort og skal brukes i stua, ville jeg brukt pensel. Er flaten blank lønner det seg å pusse lett over først med fint sandpapir ev. trollull.

Hvordan hvitfargen holder seg om den skal vaskes mye på, er jeg usikker på. Høres ikke helt ideelt ut, men kanskje verdt et forsøk om bordet allikevel er "ferdig" ?

BILTEMA har billig lakkmaling som sitter godt, men en fargehandler høres nok mer riktigt ut. De kan også gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...