Gå til innhold

Føler du deg bra nok som menneske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sosialt? På jobb? I foreldrerollen? Utseendemessig? Personlighetsmessig? 

Anonymkode: 85625...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, så absolutt ikke. Det tror jeg det er få personer som er. Det er mye jeg skulle ønske var annerledes, på alle punktene du nevner. Men det er bare slik jeg er, og jobber fortsatt med å akseptere det, og må nok jobbe en god stund til med det. 

Anonymkode: d2cf6...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nasty

Nei. Nei. Er ikke forelder, men som datter er jeg håpløs - tror både mamma og pappa skjemmes over meg. Nei. Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg er ikke bra nok, men jeg driter egentlig litt i det. Samfunnet og alle forventningene vi har er helt absurd. Livet er absurd. 

Anonymkode: 65655...526

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt, nei. Har lite tid til å pleie vennskap. Har lite tid for å få nye venner. Føler jeg gjerne skulle hatt en større og mer robust vennekrets. 

Føler jeg gjør det greit på jobb. Alltid rom for forbedring, men alt i alt føler jeg at jeg bidrar positivt og blir verdsatt. 

I foreldrerollen føler jeg at jeg ikke strekker til i den grad jeg skulle ønsket. Har lyst til å være en snill og koselig mamma, som har orden og stell på ting, som ungene liker. Men blir en del kjefting og dårlig samvittighet, og unger som ikke hører etter. Men de vet at jeg er glad i de og er interessert i å høre om deres drømmer. Og vil gjerne gjøre hyggelige ting sammen med de. Men ofte blir det som skal være hyggelig til en krangel eller at noen er sur for ett eller annet tull. 

Utseendemessig helt ok. Kunne tatt mer vare på meg selv med trening, hår, negler og sånt. Men har ikke tid og kapasitet til det nå, for det er travelt hele tiden. Men ordner meg og kler meg pent hver dag. Orker ikke dra på jobb som en slask. Har mye møter og slikt der jeg ønsker å se litt ordentlig ut. 

Personlighetsmessig er jeg den jeg er. Ser ikke noe hensikt med å være misfornøyd med egen personlighet. Har empati, sterk rettferdighetssans, lyver aldri og er en blanding mellom ekstrovert og introvert. 

Hva med deg TS?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Har aldri forstått hvorfor så mange mennesker går rundt og rakker ned på seg selv uten grunn. Selvsagt finnes det situasjoner man kunne løst bedre, selvsagt har man ting man kunne ønsket seg å være bedre på. Men derfra til å tenke at man ikke er bra nok som menneske? Nei. Har faktisk ingen mennesker rundt meg som jeg ikke synes er bra nok, heller. Det måtte være kriminelle, men jeg kjenner ikke noen. Vi andre gjør så godt vi kan. Det er bra nok, og vi er bra nok. 

Anonymkode: a0fdc...85a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

93% av materien kroppen min er laget av, stammer fra stjernestøv, mens resten ble dannet kort tid etter at universet ble til. Og dette gjelder oss alle.

Hvorfor i all verden skulle ikke det være godt nok ...?

Anonymkode: d3da8...568

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som menneske er jeg et helt ordinær vil jeg si. Null store ulikheter her gitt. 

Men i mine ulike roller i hverdagen.... avhenger av dagsformen gitt men antar at jeg generelt sett er helt ok. Ikke vits å reflektere så mye over dette, finner man for mye negativt blir det feil også liksom. Får vel bare stole på feedback som jeg møter på min vei altså. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Personlighetsmessig har jeg alltid syntes jeg er perfekt. Det er dessverre sånn at de fleste definerer seg ut fra hva andre synes, ut fra omverdens synspunkter og tilbakemeldinger om seg. 
Dermed er det bare et fåtall som virkelig føler seg perfekte inn og ut, overalt fra tipp topp til tåtipp. 

Jeg har mislikt og hatet meg selv store deler av fortiden. Først da hjerte og sjel innså at jeg en dag skal dø, begynte jeg innse at jeg ikke er så verst. I dag føler jeg meg mer enn bra nok som menneske, uavhengig av rolle og sted.

Anonymkode: 0b8e8...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Har aldri forstått hvorfor så mange mennesker går rundt og rakker ned på seg selv uten grunn. Selvsagt finnes det situasjoner man kunne løst bedre, selvsagt har man ting man kunne ønsket seg å være bedre på. Men derfra til å tenke at man ikke er bra nok som menneske? Nei. Har faktisk ingen mennesker rundt meg som jeg ikke synes er bra nok, heller. Det måtte være kriminelle, men jeg kjenner ikke noen. Vi andre gjør så godt vi kan. Det er bra nok, og vi er bra nok. 

Anonymkode: a0fdc...85a

Heller ikke jeg forstår denne evige nedrakkingen; hva utseendet angår, burde folk lese litt om hva kroppen deres faktisk er laget av - noe som både gjelder gull og ikke minst stjernestøv (PDF). Ja, så utrolig det enn høres ut, har du små mengder gull i kroppen din; en kroppsvekt på 70 kilo innebærer 0,2 milligram rent gull.

Kanskje man da får et litt større perspektiv på tingene; stjernehimmelen er ikke noe langt der borte, den er en fysisk del av materien kroppene våre er laget av.

Vi er støvfnugg i evigheten, men det er en mening med at vi er til, og alle disse bagatellene man fokuserer på og kritiserer, er rett og slett bortkastet tid - i stedet for å være evig misfornøyd, kan man begynne en ny dag imorgen, og rette opp feilene man gjorde dagen før.

- B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes jeg er godt over gjennomsnittet på alle områder, ja.

Anonymkode: 03438...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Heller ikke jeg forstår denne evige nedrakkingen; hva utseendet angår, burde folk lese litt om hva kroppen deres faktisk er laget av - noe som både gjelder gull og ikke minst stjernestøv (PDF). Ja, så utrolig det enn høres ut, har du små mengder gull i kroppen din; en kroppsvekt på 70 kilo innebærer 0,2 milligram rent gull.

Kanskje man da får et litt større perspektiv på tingene; stjernehimmelen er ikke noe langt der borte, den er en fysisk del av materien kroppene våre er laget av.

Vi er støvfnugg i evigheten, men det er en mening med at vi er til, og alle disse bagatellene man fokuserer på og kritiserer, er rett og slett bortkastet tid - i stedet for å være evig misfornøyd, kan man begynne en ny dag imorgen, og rette opp feilene man gjorde dagen før.

- B.

Dette er fin tankegang som dessverre ikke er applikabel i realiteten. Så og si ingen får til å tenke slik uten ekte, vanskelige følelser rundt livet sitt. Om man skulle tenke slik, så er det sikkert beroligende i 1 minutt, før følelsene blusser opp igjen. 

Anonymkode: 65655...526

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alene føler jeg meg som en sterk og flott person. Sammen med andre mister jeg denne følelsen. Det kommer nok av dårlige erfaringer. Jeg føler meg god i foreldrerollen. Jeg er fornøyd med det jeg har fått av utseende men jeg bruker lite tid og penger på meg selv.

Anonymkode: fb473...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra nok som menneske? Ja, jeg er definitivt bra nok. Det er de fleste, og jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg er unntatt fra det som gjelder de fleste.

Anonymkode: 2873c...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vurdere om jeg selv er bra nok som menneske på 5 forskjellige måter? Dette er spørsmål jeg aldri har tatt stilling til og jeg tenker ikke å begynne nå. Hvorfor skal man sitte og vurdere seg selv opp og ned på denne måten? Hva skal komme ut av det? Er det konstruktivt? Hvem sitter med fasiten om hva som er "bra nok som menneske"?

Hvis du ikke har gått inn for å skade andre med vilje i dag så tenker jeg du er bra nok som menneske. 

Vær så snill, dere. Ikke bruk tida på tanker som det her. Det er så ødeleggende.

Anonymkode: 057d5...1ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg er et godt menneske faktisk 

Anonymkode: 6147b...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sosialt er jeg introvert og innadvendt, noe jeg er fornøyd med. Trenger ikke kureres av ekstroverte. På jobb er jeg fornøyd med innsatsen, men ikke belønningen. Kommer alltid til kort i lønnsforhandlinger. Men ikke villig til å bytte personlighet for å fremheve meg selv. Foreldrerollen er ikke aktuell for meg. Utseende? 2 av 10. Personlighet, se punktet om introvert, er fornøyd selv om det gir meg handicap i en del sammenhenger. 

Anonymkode: 7b8d1...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sosialt?- Ja På jobb? - Ja                    I foreldrerollen? -ingen barn  Utseendemessig? - Nei Personlighetsmessig? - Både ja og nei, er rom for forbedring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...